F
Fruentimber
Aftonbladet idag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aftonbladet idag.
– Kanske finns det någon som har en hane med de här raserna i sig, utan att veta att det är en bull arab, säger Sofie.
@Monstermom och @FrauleinLeo: Man kanske borde skicka ett mail till "journalisten"
Det var ju trevligt att googla på den också, tydligen är denna rondellkorsning inte ovanlig i attacker på människor
Sånt tar jag dock med en stor nypa salt, det går snabbt troll i vilken "ras" en attackerande hund var beroende på vad som känns mest spektakulärt där och då... Men man ska ju inte hymla om att grisjagande hundar ofta har egenskaper som kan ställa till det om man är oförsiktig.
Hur länge dröjer det innan vi ser denna "ras" i diverse Blocket-annonser?
Tack media. Tack så himla mycket.
Sånt tar jag dock med en stor nypa salt, det går snabbt troll i vilken "ras" en attackerande hund var beroende på vad som känns mest spektakulärt där och då... Men man ska ju inte hymla om att grisjagande hundar ofta har egenskaper som kan ställa till det om man är oförsiktig.
Jag hörde henne på radion när jag åkte in till jobbet och då lät hon faktiskt seriös. Hon hade letat efter de här hundarna och hittat två tikar i Tyskland, men de var förutom hennes egen hund de enda i Europa så jag blir väldigt förvånad om det helt plötsligt dyker upp annonser i morgon.
Och bra jobbat Aftonbladet, det känns som en nödvändig, välmotiverad artikel.
Jag tippar på att imorgon finns det tre nya blocketannonser om renrasiga bull arabs
20000 kr för hane, 25000 kr för tik"Exklusiv ras från Australien, perfekt familjehund! Passa på, finns bara ett fåtal exemplar i Sverige. Renrasiga, vaccinerade och registrerade i Jordbruksverket. Avbetalning kan diskuteras."
Åh, jag är inte den enda som leker med tanken på sådant!Ibland får jag lust att hundnappa och tjuvkastrera hundar med ägare som kanske borde gå samma öde till mötes...
"Aussie/border collie är en mycket aktiv ras som kräver bra med stimulans som tex. agility, rallylydnad, bruks, spår, lydnad, freestyle, eller allt annat du kan tänka dig inom hundsporten!"
(Om nu någon är sugen på att betala 10 000 för en hund med mestadels Aussie i där åtminstone en av föräldrarna inte kunnat mentalbeskrivas och som man förstås inte kan tävla bruks med.)
Jag tar två
Påminner lite om en annons jag såg häromdagen. Tror det var en korsning av tuffa raser, en tik på ett år - och anledningen var att "jag ska börja jobba". Oavsett om man pluggar, är arbetslös eller sjukskriven, hur *** kan man vara så kortsiktig att man skaffar hund för att man råkar ha tid just då? Här höll det uppenbarligen mindre än ett år.5 månaders amstaff till salu:
"Jag måste sälja min valp då vi har inte tid för Bella vi jobbar mycket och kommer sent hemma
Vi har en lite äldre hund som inte kommer överens med Bella det är åkså problem för oss."
Man blir ju mest bara ledsen.