Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Monstermom och @FrauleinLeo: Man kanske borde skicka ett mail till "journalisten" :cautious:

Det var ju trevligt att googla på den också, tydligen är denna rondellkorsning inte ovanlig i attacker på människor :banghead: :arghh:

Sånt tar jag dock med en stor nypa salt, det går snabbt troll i vilken "ras" en attackerande hund var beroende på vad som känns mest spektakulärt där och då... Men man ska ju inte hymla om att grisjagande hundar ofta har egenskaper som kan ställa till det om man är oförsiktig.

Sånt tar jag dock med en stor nypa salt, det går snabbt troll i vilken "ras" en attackerande hund var beroende på vad som känns mest spektakulärt där och då... Men man ska ju inte hymla om att grisjagande hundar ofta har egenskaper som kan ställa till det om man är oförsiktig.

Absolut, men det är fortfarande en Blocket-korsning med noll avelsberättigande. Kombinationen av raserna som ingår ger mig väldigt dåliga vibbar.

Kan ha dragit iväg ett mail :angel: givetvis artigt.

Kanske speciellt när det gäller den här typen av hundar, som avlas för att hålla fast vildsvinen.

:up::up::up::up::up::up::up::up::up::up::up::up::up::up:

Och bra jobbat Aftonbladet, det känns som en nödvändig, välmotiverad artikel. :grin:
Jag hörde henne på radion när jag åkte in till jobbet och då lät hon faktiskt seriös. Hon hade letat efter de här hundarna och hittat två tikar i Tyskland, men de var förutom hennes egen hund de enda i Europa så jag blir väldigt förvånad om det helt plötsligt dyker upp annonser i morgon.

5 månaders amstaff till salu:

"Jag måste sälja min valp då vi har inte tid för Bella vi jobbar mycket och kommer sent hemma
Vi har en lite äldre hund som inte kommer överens med Bella det är åkså problem för oss."

Man blir ju mest bara ledsen.

"Aussie/border collie är en mycket aktiv ras som kräver bra med stimulans som tex. agility, rallylydnad, bruks, spår, lydnad, freestyle, eller allt annat du kan tänka dig inom hundsporten!"

(Om nu någon är sugen på att betala 10 000 för en hund med mestadels Aussie i där åtminstone en av föräldrarna inte kunnat mentalbeskrivas och som man förstås inte kan tävla bruks med.)

"Aussie/border collie är en mycket aktiv ras som kräver bra med stimulans som tex. agility, rallylydnad, bruks, spår, lydnad, freestyle, eller allt annat du kan tänka dig inom hundsporten!"

(Om nu någon är sugen på att betala 10 000 för en hund med mestadels Aussie i där åtminstone en av föräldrarna inte kunnat mentalbeskrivas och som man förstås inte kan tävla bruks med.)

Jag tar två :up:

5 månaders amstaff till salu:

"Jag måste sälja min valp då vi har inte tid för Bella vi jobbar mycket och kommer sent hemma
Vi har en lite äldre hund som inte kommer överens med Bella det är åkså problem för oss."

Man blir ju mest bara ledsen.
Påminner lite om en annons jag såg häromdagen. Tror det var en korsning av tuffa raser, en tik på ett år - och anledningen var att "jag ska börja jobba". Oavsett om man pluggar, är arbetslös eller sjukskriven, hur *** kan man vara så kortsiktig att man skaffar hund för att man råkar ha tid just då? :mad: Här höll det uppenbarligen mindre än ett år.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama