Jag kallar det inte för avel utan produktion a la valpfabrik.
Ah då förstår jag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kallar det inte för avel utan produktion a la valpfabrik.
Nej jag håller med, men den har ju iaf uppnåt kraven för bruksraser att få regga valpar..Jag såg inte en enda sak i den listan som gör att det kan kallas brukshund
Det där ser ut som en match in heaven - båda har lika galna ögon
Vi är galna allihopa, såväl hundar som ägare.Det där ser ut som en match in heaven - båda har lika galna ögon
Lås in både dig själv o djurenMums. Ovcharka valpar för bara 3000kr! Som hittat!
Gud bevaremigväl, de finns i samma län som mig
Haha ja det fattar jag Har inte den annonsen diskuterats tidigare?Fast det var nog inte det @Wenniz menade utan "rasen/färgen" tror jag
Jo jag ifrågasatte färgen,men det visade sig stämma att dom finns i fler färger än dom 3 vi är vana vid. Google is my friend .......sometimeHaha ja det fattar jag Har inte den annonsen diskuterats tidigare?
Om jag ska skaffa labbe någon gång (typ om jag får en hjärnskakning) vill jag ha en rosa!Jo jag ifrågasatte färgen,men det visade sig stämma att dom finns i fler färger än dom 3 vi är vana vid. Google is my friend .......sometime
Men fin korsning då
"Mamma är Lancashire Heeler (liten brittisk vallhund) till 50%, 25% Bichon Frise och 25% Jack Russell. Pappan är en Finsk Lapphundsblandning"
Förmodligen vet dom inte.....Det var tydligen inte lika noga vilka raser som fanns i fadern (eller så vet de inte... )
Mycket hund för litet pris!Bouvier des ardennes.. Bara 3750 spänn. Ingen info mer än raskod i skk, kennelnummer och att de har stamtavla. Lite mer info om rasen hade kanske behövts.. Känns inte som en hund som ska hamna hos vem som helst..
Skk's beskrivning:
Egenskaper / Mentalitet
Rasen är uthållig och full av energi. Den är envis och extremt modig när det gäller att försvara sin familj, deras tillhörigheter och sitt revir. SKK rekommenderar därför blivande valpköpare/hundägare att noga överväga detta ansvar och inhämta kunskap om föräldradjurens mentala egenskaper t ex genom att träffa dem i deras vardagsmiljö och studera resultat från mentalbeskrivningar.
Den är faktiskt en brukshundras, en raggig jävel med mycket humörBouvier des ardennes.. Bara 3750 spänn. Ingen info mer än raskod i skk, kennelnummer och att de har stamtavla. Lite mer info om rasen hade kanske behövts.. Känns inte som en hund som ska hamna hos vem som helst..
Skk's beskrivning:
Egenskaper / Mentalitet
Rasen är uthållig och full av energi. Den är envis och extremt modig när det gäller att försvara sin familj, deras tillhörigheter och sitt revir. SKK rekommenderar därför blivande valpköpare/hundägare att noga överväga detta ansvar och inhämta kunskap om föräldradjurens mentala egenskaper t ex genom att träffa dem i deras vardagsmiljö och studera resultat från mentalbeskrivningar.
Bouvier des ardennes.. Bara 3750 spänn. Ingen info mer än raskod i skk, kennelnummer och att de har stamtavla. Lite mer info om rasen hade kanske behövts.. Känns inte som en hund som ska hamna hos vem som helst..
Intressant att okunskap är en ursäkt... Borde man inte se till att ha mer kunskap än så?Aussiekull, tiken har C-höfter ("uppfödarna" visste inte att det inte var önskvärt att avla på C-höfter) och MH gjordes vid 53 månader på hanen och på tiken efter valpning.... JAG BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT!!!
Som förmodligen lockar till massor av impulsköp hos de som bara vill ha en billig hundMycket hund för litet pris!
Jobbade ihop med en ung kille för flera år sen som tyckte Ovtjarka var världen tuffaste hundras och han skulle absolut köpa en så fort han fick råd. Han hade aldrig haft hund och hade sett fräcka videos på nätet på Ovtjarkas. Hunden skulle vara hans bästa vän och då skulle minnsan ingen jävlas med honom.Som förmodligen lockar till massor av impulsköp hos de som bara vill ha en billig hund