25000 för oreggade chow chowvalpar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
25000 för oreggade chow chowvalpar
Allvarligt25000 för oreggade chow chowvalpar
Får dom det så ska jag köpa på mig ett helt gäng o kränga för 20000Allvarligt
Måste ju vara ett skrivfel. Inte ens en treåring skulle hitta på ett sånt pris.
Det kanske är pris för hela kullen. Inklsv tik?Får dom det så ska jag köpa på mig ett helt gäng o kränga för 20000
Hör ständigt gnabb från uppfödare att utomlands är minsan c-höfter ok, det är baaaaaara i Sverige vi är så kräsna.Aussiekull, tiken har C-höfter ("uppfödarna" visste inte att det inte var önskvärt att avla på C-höfter) och MH gjordes vid 53 månader på hanen och på tiken efter valpning.... JAG BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT!!!
Aussiekull, tiken har C-höfter ("uppfödarna" visste inte att det inte var önskvärt att avla på C-höfter) och MH gjordes vid 53 månader på hanen och på tiken efter valpning.... JAG BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT!!!
De har fortfarande inte fått sålt sin "dobermannvalp av världsklass" för 17.000kr. Undrar varför, kan ju ha att göra med att detta:
Fulltandad korrekt bett
HD A
AD 0
PHTVL/PHPV-free
Katarakt free
PRA free
RD-free
MH
Dominant svart
1:a Öppenklass
är tikens enda meriter. Hade jag ställt Plex när han levde hade han haft samma meriter typ.
Finns endel sjukdomar och tråkiga/avbrutna MHn i tikens stam med.
Avel?Fy fan! Jag hatar ursäkten "visste inte..."
"Jag visste inte att man inte kunde ha tikar och hanar ihop under löpet"
"Jag visste inte att man inte får para tik under 18 månader"
"Jag visste inte att den sjukdomen finns i rasen"
DET ÄR FÖR FAN DIN SKYLDIGHET ATT VETA SÅDANT OM DU SKA HA HUND OCH AVLA!
Ungefär så :P Och klarat minimikraven för att kanske få kallas brukshund :PDu menar att tikens främsta merit är att hon har en livmoder och lyckades bli dräktig?
Ungefär så :P Och klarat minimikraven för att kanske få kallas brukshund :P
Verkligen!Ah, kvalitetsavel!
Verkligen!
Man kan ju även undra varför de valt att använda en hane som redan har fått en massa kullar här i Sverige (15-20st tror jag sist jag kollade) när det bara reggas knappt 100 dobermanns om året.. Denna fråga ställer jag mig var gång jag ser uppfödare välja honom..
Ja, det är inte ovanligt med 10 valpar.Helknas plus att dobbisar brukar väl få stora kullar också?
Förstår inte vad du menar?Avel?
Jag kallar det inte för avel utan produktion a la valpfabrik.Förstår inte vad du menar?
Jag såg inte en enda sak i den listan som gör att det kan kallas brukshundUngefär så :P Och klarat minimikraven för att kanske få kallas brukshund :P