Nej det får man inteFår man bland helt mellan belgarna? Typ lakke/malle?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det får man inteFår man bland helt mellan belgarna? Typ lakke/malle?
Jo i vissa länder så får man det,i alla fall terv-grönis och terv -malle,eller har fått.Nej det får man inte
Enligt rasklubben så är det inte tillåtet i alla fall. Jag vet inte hur det är i andra länder eller hur det har varit tidigare.Jo i vissa länder så får man det,i alla fall terv-grönis och terv -malle,eller har fått.
"Ska sälja min fina Amstaff Nelly på 3 år pga. Tidsbrist har inte så mycket tid till henne jobbar mycket hon är mycket trevlig och snäll sälskaps hund hon tycker om o kelas o leka med barn hon är inte agressiv
Säljer henne så billigt för jag vill ha en kull av henne är du intereserad ring så pratas vi vid mer."
Alltså va? Sälja på grund av tidsbrist men vill ha en valp från den nya ägaren. För valpar tar ju mindre tid än vuxna hundar?
Man kan få dispens att regga valparna om det skett en tjuvparning och man inte vill spruta tiken, men det är inte godkänt att blanda håranlag och färger hur som helst.Får man bland helt mellan belgarna? Typ lakke/malle?
Enligt rasklubben så är det inte tillåtet i alla fall. Jag vet inte hur det är i andra länder eller hur det har varit tidigare.
Du har rätt, det står ingenstans att hon vill ha en valp. Men det är ju ännu värre.Hon vill ha en kull på tiken, inte en valp, så hon hoppas väl på att kunna sälja valparna till ett bra pris. Medan nya ägaren står för riskerna och utgifterna...
Då är de riktigt dåligt uppdaterade på rasklubbens hemsida för där står det att;Jo det är tillåtet att blanda varianterna. Detta dokument finns på rasklubbens hemsida så jag antar att det är aktuellt:
Avel mellan varianter
En budgetvariant liksom.Från en FB-grupp
"Vi söker en billigare Borderterrier (kanske en som är för stor eller för liten för utställningar?) Kanske en blandras med borderterrier i sig."
"Mamman är av den äldre typen av fralla dvs den som har lite längre nos lättare i typen och därmed inga andningssvårigheter el hjärtfel.
Vet ju alla att det är så! Det förekommer inga hjärtfel på hundar med lång nos, typ Irländska varghundar (OBS Ironi) Eller finns det kanske en magisk kvot som bestämmer hjärtfel? Typ längd på hundens nos i proportion till resten av kroppen (så att varghundar tex egentligen har rätt kort nos och därmed fel?)Jag gillar kopplingen lite längre nos = inga hjärtfel
Samma härJag gillar kopplingen lite längre nos = inga hjärtfel
Jag och en kompis diskuterade den annonsen för ett tag sen. Gissar att de inte är röntgade osv heller."Mamma är fransk bulldog och pappan Eurasier. Båda finns här hemma . Tiken valpade naturligt ,alltså inget kejsarsnitt. Mamman är av den äldre typen av fralla dvs den som har lite längre nos lättare i typen och därmed inga andningssvårigheter el hjärtfel. Fadern är 10 år gammal och har varit i min ägo sedan han leverades som valp. Inga kända problem hos honom heller han han är pigg och frisk och som vi märkt ännu väldigt vital ;-)."
Om hon är så frisk och kry, varför inte para henne med en fransk bulldog då? 7 500 skulle de ha för dessa "unika"(och tur det) valpar
Men det behöver man ju inte på blandraser!Jag och en kompis diskuterade den annonsen för ett tag sen. Gissar att de inte är röntgade osv heller.
Just ja! Glömde det..Men det behöver man ju inte på blandraser!
Jag kan bara svara för frallan,dom röntgas inte och dom förlöses oftast med snitt så det är lite av en merit om dom föder naturligt,men då detta är en blandad kull så är det skit samma,jag som avlar dom renrasigt är mycket intresserad av att dom fött naturligt,helst i flera led bakåt.Jag och en kompis diskuterade den annonsen för ett tag sen. Gissar att de inte är röntgade osv heller.
Och varför det är viktigt att tala om att det inte blev kejsarsnitt?