R
Raderad medlem 94602
Vadå? Min Dvärgschnauzer har också exklusiv färg. Han har färgfel och är stickelhårig. Bara att börja håva in pengar då eller?Men hallå! Valparna har ju EXKLUSIVA färger!! (Blue merle.. )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vadå? Min Dvärgschnauzer har också exklusiv färg. Han har färgfel och är stickelhårig. Bara att börja håva in pengar då eller?Men hallå! Valparna har ju EXKLUSIVA färger!! (Blue merle.. )
Med tanke på att renrasiga, registrerade ambulls är sällsynta i Sverige så tvivlar jag på att en sådan hund går i blandrasavel.Vad säjs om den här kombon??
Unika valpar med väldigt exklusiva färger.
Mamman är en Bordercollie som lever i vår familj och tränas aktivt i både agility, lydnad, spår och vall. Det är en stabil tik som har tydlig på/av knapp. Otroligt lugn och sansad med ett väl balanserat lynne. Bor med både hund, katt och andra smådjur. Van vid barn och mycket trevlig och har fint tålamod.
Mamman är röntgad med A höfter.
Pappa är Amerikans Bulldog med kanon stamtavla. Han lever ett aktivt liv i en barnfamilj. Han är väldigt lugn och mild i lynnet. Funkar bra med alla sorters djur och människor. En hund som är arbetsvillig och gör det man ber honom om med glädje. En intelligent och mycket socialt kompetent hund som är mycket väluppfostrad i alla situationer.
Valparna förväntas bli av medelstorlek och väga runt 20-25kg och vara ca 40-45cm höga. Kommer vara lagom aktiva hundar med härlig arbetsvilja men med förmågan att varva ner snabbt när man ber om det. Inga hundar som lär behöva motioneras många mil om dagen för att vara trötta utan de kommer vara nöjda med normallånga promenader. Men kommer kunna följa med på längre, mer krävande aktiviteter om man vill det.
Lättlärda, smarta, arbetsvilliga, sociala och positiva är några av orden som beskriver valparnas framtida egenskaper.
Fast varför kommentera rasen öht när ni ses nästa gång? Oavsett ras/blandras är det positivt att hon börjat på brukset, jag ser ingen anledning att tala om för henne att det hon har inte är en erkänd ras, det kommer hon att få veta tids nog om hon inte redan vet det. Det viktiga är ju att nu när hon har en hund att hon känner sig välkommen och tycker det är roligt att träna, nästa hund blir kanske en rasren, eller en likadan.Träffade en ny medlem på bruksklubben härom dagen. Hon hade nu blivit medlem pga att hon ville kolla närmare på de olika tävlingsformerna med förhoppning om att själv komma ut på tävlingsbanorna.
Och va har hon då i kopplet? Jo en schäferliknade hund, endast godkänd som ras i Ryssland och inte godkänd någon annan stans eller förening. Hunden är 5 månader gammal och hon hade betalat 12 000 för den
Va säger man? "Hej kul att du är intresserad av brukset, du är välkommen att träna med oss men du har blivit lurad. Du har betalat 12 000 för vad som i Sverige klassas som blandras, det är inte troligt att din hund blir internationellt erkänd som ras och du har således extremt begränsade tävlingsmöjligheter..."
näh jag Sa ingenting förutom hälsade välkommen och talade om att jag inte hört talas om rasen tidigare men att jag skulle googla när jag kom hem. Gruvar mig nu för att träffa kvinnan igen, någon gång kommer det ju fram oavsett men jag vill inte va den som blir klassad som en snobb utan tycke för "nya raser"
Jag med.Blev nyfiken på vad för schäferliknande hund som enbart är godkänd i Ryssland ?
Om hon är tävlingsintresserad tar hon väl reda på vad som gäller?@Mia_R Om ägaren vill tävla är det väl lika bra att hon får reda på att hon inte får tävla just bruks med en gång?
Är man helt grön är det inte alltid så lätt, och om man har köpt en renrasig hund (som räknas som renrasig i hemlandet även om rasen inte är godkänd i Sverige) så är det nog lätt att tro att det går att tävla med den här också iom att den har papper från hemlandet.Om hon är tävlingsintresserad tar hon väl reda på vad som gäller?
Om hon är tävlingsintresserad tar hon väl reda på vad som gäller?
Om hon är tävlingsintresserad har hon möjligheter att tävla, hon kan däremot inte välja fritt vad hon vill tävla i men om hon blir intresserad så finns det som jag skrev tidigare inget som hindrar att hon köper en registrerad hund nästa gång. Det man kan trycka på är just att hunden ska vara registrerad hos SKK för att få alla valmöjligheter.För att få göra vissa prov och delta på utställningar måste din hund vara stambokförd hos Svenska Kenneklubben. Men det finns också en mängd aktiviteter där alla hundar är välkomna!
Prov och tävlingar för alla
Hundar av blandras kan bland annat tävla i lydnadsprov, freestyle, vallhundsprov och viltspårprov. Även agilitykurser är öppna för hundar som inte är registrerade i SKKs stambok, och de kan även starta på agilitytävlingar och så kallade inofficiella mästerskap. En blandrashund kan också delta vid grytanlagsprov och grytjaktprov. Även vissa draghundstävlingar är öppna för blandrashundar.
Hundar som inte är stamboksförda i SKK och som vill delta på prov och tävlingar måste ha en Tävlingslicens. Resultatet från tävlingen publiceras i vår onlinetjänst Hunddata.
Om hon är tävlingsintresserad tar hon väl reda på vad som gäller?
Träffade en ny medlem på bruksklubben härom dagen. Hon hade nu blivit medlem pga att hon ville kolla närmare på de olika tävlingsformerna med förhoppning om att själv komma ut på tävlingsbanorna.
Och va har hon då i kopplet? Jo en schäferliknade hund, endast godkänd som ras i Ryssland och inte godkänd någon annan stans eller förening. Hunden är 5 månader gammal och hon hade betalat 12 000 för den
Va säger man? "Hej kul att du är intresserad av brukset, du är välkommen att träna med oss men du har blivit lurad. Du har betalat 12 000 för vad som i Sverige klassas som blandras, det är inte troligt att din hund blir internationellt erkänd som ras och du har således extremt begränsade tävlingsmöjligheter..."
näh jag Sa ingenting förutom hälsade välkommen och talade om att jag inte hört talas om rasen tidigare men att jag skulle googla när jag kom hem. Gruvar mig nu för att träffa kvinnan igen, någon gång kommer det ju fram oavsett men jag vill inte va den som blir klassad som en snobb utan tycke för "nya raser"
Hur vet du det, känner du henne? Många av de som tävlade på klubben jag var medlem i tävlade i agility, lydnad och spår. Menar du att SBK är fel klubb om man vill träna sin hund och tävla i någon av de klasserna? Varför har de isf kurser i lydnad, agility och spår? Eller är det så att de som tävlar och tränar i någon av de disciplinerna inte riktigt räknas och inte borde få träna på SBK?Ja, till exempel genom att fråga på klubben hon precis blivit medlem i?
Tillägg: visst kan hon tävla, men inte i bruks. Och det var väl det hon var intressarad av,