Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför finns det oändligt måna bc-blandisar i min stad?
Såg häromdagen en bc/akita. Jätteskumt, tyvärr ganska snygg. Sedan har jag även träffat på en isländsk fårhund/bc nyligen. Våra grannar har en corgi/bc. Whats up???
Alltid väldigt märkliga blandningar också.
Jag känner en Boxer/BC... Och en Schäfer/Husky. Båda med jättedåliga höfter, den ena har allvarlig artros trots att hon är typ 3 år och den andra har epilepsi, hon är typ också 3 år.
"Blandraser är friskare!!!"
Bc blandningar här väl egentligen alltid ganska poppis?
Aldrig som tex pudlarna är nu, men det har funnits bc mixar i alla tider tycker jag
Vad är en bullarab? Varken staffe eller pitbull är extremt motionskrävande raser.Här i Australien är det väldigt poppis att 'adoptera rescues'. Om man går i hundfunderingar och INTE adopterar blir man stämplad! Och på rescue och adoptsidorna står INGET om att inte avla blandisar. Ingen info alls om man inte letar efter det själv.
95% av rescue hundarna är blandras med staffe, pitbull och eller bullarab.
Stora motionskrävande raser 'som vanligt'. Kollar man på Aussis motsvarighet till blocket är det samma där. Bara blandisar under $100.
Vill man ha en renras är det rasklubben och inget annat. Och även där reggas hundarna olika beroende på om du vill avla eller inte.
Nån som försökt göra en egen ras, sen 70-talet. Trevägskorsning med välkänt "rasnamn", kombo av vinthund, terrier och stående fågelhund...Vad är en bullarab? Varken staffe eller pitbull är extremt motionskrävande raser.
Hoppas det gick bra hos veterinären med din valp och att den inte får några men efter händelsen.Däribland rakt igenom kassakön och upp i mitt knä till min 8veckors valp (med öppna sår i ansiktet)- att min valp dagen innan med nöd och näppe klarar livhanken efter att ha blivit svårt biten och just då provade krypa in under min jacka för att komma undan var tydligen verken skäl att slå stopp på hunden eller säga nej?!
(Att jag heller inte fann mig att säga "hållreda på hundj***en " kan jag bara skylla på att jag fortfarande var i chock efter vårt eget trauma eller nått)
Googlar man så kommer det upp mycket bilder på hundar tillsammans med döda vildsvin - verkar användas till jakt. Typ grova pointer i typen med lite moloss i.Vad är en bullarab? Varken staffe eller pitbull är extremt motionskrävande raser.
"BlandrasValpar 10 veckor tikar/hanar,1st 11månaders hane& 1st 4månaders hane. Korsning chäfer/rottweilerXspaniell/siberianhusky, fina lättdresserade hundar utan något jaktintresse, säljes till köpare med bra rastmöjlighet,pris från 1950kr"
- BlandrasValpar 10 veckor tikar/hanar
- 1st 11månaders hane
- 1st 4månaders hane
Samma raskombo. Betyder det att de tagit tre kullar i rad på tiken?
Nej det går inte riktigt ihop tidsmässigt.
- BlandrasValpar 10 veckor tikar/hanar
- 1st 11månaders hane
- 1st 4månaders hane
Samma raskombo. Betyder det att de tagit tre kullar i rad på tiken?
Sant sant men typ valp från 11mån kullen hade väl rent biologiskt kunnat få valpar? Oavsett vilket är det ju bara så man vill krypa ihop i fosterställning under en sten vid tanken på hur många blandrasvalpar de pråcklat ut med den här fyrvägsblandningenNej det går inte riktigt ihop tidsmässigt.
Inte troligt,då skulle den löpt o parats vid drygt 5mån ålderSant sant men typ valp från 11mån kullen hade väl rent biologiskt kunnat få valpar? Oavsett vilket är det ju bara så man vill krypa ihop i fosterställning under en sten vid tanken på hur många blandrasvalpar de pråcklat ut med den här fyrvägsblandningen
Men stackars tik... Vad är reglerna för det när man inte är ansluten till SKK? Måste väl räknas som djurplågeri eller något?
Förövrigt slutar jag aldrig förvånas hur dessa säljare lyckas få det att låta som att de säljer väskor och inte hundar - "pris från 1950kr". Okej
Och så "utan något jaktintresse"... Jamen visst.
Det var ju en Rottweiler som parats vid 6 månader med familjens vita herdehundar på Facebook på ett tag sedan.Inte troligt,då skulle den löpt o parats vid drygt 5mån ålder