Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gjorde det och den stängdes. Men oavsett: SKK har dragits upp flera gånger i denna tråd innan jag var med. Det är inte det som är problemet. Problemet är när det märks att vissa frågor kring SKK platsar i en tråd om oseriös avel.Om du vill diskutera SKK skapa en egen tråd om det, vill du diskutera oseriös avel så håll dig till ämnet.
Den stängdes pga tonen i tråden. Att ämneskapa trådar accepteras inte oavsett diskussionsämne, det har inget med SKK att göra.Jag gjorde det och den stängdes. Men oavsett: SKK har dragits upp flera gånger i denna tråd innan jag var med. Det är inte det som är problemet. Problemet är när det märks att vissa frågor kring SKK platsar i en tråd om oseriös avel.
Bra att det blir tydligt. Tack
Jag måste bara skriva av mig om en situation jag följer från en amerikansk kvinna på ett annat forum!
En av hennes vänner äger två huskies, en hane och en hona. De går inte ut, utan verkar spendera 99% av sin tid i burar (”crates”, som de säger där borta, jänkarna älskar sina burar ). Kvinnan hälsar på ibland för att bada och släppa ut hundarna då och då, eftersom de alltid är täckta i avföring och gula av kiss Ägaren fick plötsligt för sig att avla på dessa två stackars hundar…!
7 valpar från två helt otränade, otestade, stressade huskies som knappt får gå två steg på en dag! De blev ändå sålda för de var ju söta. Tror kvinnan på forumet tog en. Man förstår varför hundsituationen är så galen i USA när detta anses tråkigt men vanligt!!!
(Ska för min egen hälsas skull inte ens börja snacka om hur hon vägrade ringa djurskyddsmyndigheterna eftersom ägaren var hennes kompis!!)
Så jävla sorgligt.Jag måste bara skriva av mig om en situation jag följer från en amerikansk kvinna på ett annat forum!
En av hennes vänner äger två huskies, en hane och en hona. De går inte ut, utan verkar spendera 99% av sin tid i burar (”crates”, som de säger där borta, jänkarna älskar sina burar ). Kvinnan hälsar på ibland för att bada och släppa ut hundarna då och då, eftersom de alltid är täckta i avföring och gula av kiss Ägaren fick plötsligt för sig att avla på dessa två stackars hundar…!
7 valpar från två helt otränade, otestade, stressade huskies som knappt får gå två steg på en dag! De blev ändå sålda för de var ju söta. Tror kvinnan på forumet tog en. Man förstår varför hundsituationen är så galen i USA när detta anses tråkigt men vanligt!!!
(Ska för min egen hälsas skull inte ens börja snacka om hur hon vägrade ringa djurskyddsmyndigheterna eftersom ägaren var hennes kompis!!)
Blir helt galen på sånt… Vem vill behålla en vän som gör såna hemska saker?Detta har jag varit med om mer än en gång även i vårt land, folk som märkt av rejäla missförhållanden eller oegentligheter men inte velat anmäla för att det en "vän" eller att de varit rädda att personen skulle veta vem som anmält dem och inte vågat.
KC är väl inte kennelklubben i Storbritannien, eller? Jag tänker att det inte bör gå att registrera silverfärgade "labbar" där. Har hört att det ska gå i USA men Storbritannien som rasens hemland borde ju inte vilja registrera labbeblandningar. Undantag om det verkligen skulle vara en mutation och man kan visa via blodprov att föräldrarna är renrasiga.Här har vi i och för sig en KC-reggad silverlabrador som är vansinnigt dyr. Jag trooor att färganlaget varit upp i tråden tidigare, är det någonting som förekommer?
https://www.gumtree.com/p/dogs/silver-labrador-/1462185941
Jag hoppas att dom har haft en aktiv hundras innan....En anhörig har köpt valp. En nu ska vi se… BC-Collie-Aussie-Golden. Den SKK-reggade SUPERSERIÖSA uppfödaren vars hundar man vuxit upp med i familjen var för dyr…
Ingen aning, men hittade ett gäng beddlisarHär har vi i och för sig en KC-reggad silverlabrador som är vansinnigt dyr. Jag trooor att färganlaget varit upp i tråden tidigare, är det någonting som förekommer?
https://www.gumtree.com/p/dogs/silver-labrador-/1462185941
Men mamman var jättetrevlig!Jag hoppas att dom har haft en aktiv hundras innan....
Låt oss hoppas att golden slår igenom helt aktivitetsmässigt.Men mamman var jättetrevlig!
(Så, eh, nej)