@mamman
Absolut håller jag med om att de som ställt upp i programmet gör en viktig insats och de bör inte hängas osv, men jag tolkar inte /tror inte att det var avsett att de borde det.
Däremot så kvarstår ju faktum att förrutom de 5 (?) nånting personer som ”ställt upp” i dokumentären, så är ju det här vardagsmat . Det är ju hela grejen till problemet , för NEJ - man stämmer helt enkelt inte träff på ett café för att köpa en hund (valp!) på plats, utan kennelnamn, utan registreringsbevis, utan dokumentation osv. Det finns ingen seriös säljare av valp (eller ens vuxen hund) som GÖR så. Lika lite som att nån levererar en valp till en mitt i natten, osv.
Och JO - där har en köpare tycker jag, fullt ansvar att grundläggande läsa på och lära sig, ta in och förstå innan man öht väljer att köpa/diskutera köp av valp/hund . Om folk gjorde detta basala grundarbete och låter bli blocket och träff på caféet så skulle denna marknad inte kunna existera. Kort och konkret. Det är ju dock som du påpekar även budskapet i dokumentären så ja - absolut är den jätteviktig utifrån det!