Oseriös avel, fortsättning.

Staff.


Det var en Staff. Jag är faktiskt osäker angående krav på känd status, men alla resultat ska väl registreras på Hunddata? Annars har jag raljerat i onödan. :D Är första gången jag surfar runt där ska erkännas men höll tankarna upptagna på annat.
Jo alla HD resultat redovisas på hunddata, det senaste är det som gäller (om man röntgar om en hund).
 
:banghead::banghead::banghead:
Dagligen, alltså orkar denna människa inte ens gå ut med hunden VARJE DAG, då förstår jag att man har problem...

Tyvärr ett tragiskt vanligt inslag i engelskspråkiga omplaceringsannonser. :( Ibland får jag intrycket att det här med att hundar behöver daglig motion är något som inte alls har nått människor utanför Norden. Speciellt i USA verkar det vara populärt att skaffa en hund som sen helst ska sköta sig själv på bakgården (och/eller ligga i bur all 'dötid' inomhus).
 
Tyvärr ett tragiskt vanligt inslag i engelskspråkiga omplaceringsannonser. :( Ibland får jag intrycket att det här med att hundar behöver daglig motion är något som inte alls har nått människor utanför Norden. Speciellt i USA verkar det vara populärt att skaffa en hund som sen helst ska sköta sig själv på bakgården (och/eller ligga i bur all 'dötid' inomhus).

Det är alldeles för vanligt här i uk också. Inte värst där jag bor ute på landet där det finns gott om working dogs, men i stan. I många hundgrupper kommer det upp foton på en hund på soffan och en stolt ägare som meddelar: "We walked a MILE today! Fluffy it so tired and happy!"
 

Liknande trådar

Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 341
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 613
Senast: YlvaG
·
Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
682
Senast: Sarah415
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp