em76

Trådstartare
Jag har hört att distanserna ska kortas och tempot sänkas pga den höga skaderisken. Någon som kan gå igenom nyheterna?
Kommer detta gynna halvblodshästarna som hoppar bättre men är långsammare än fullbloden?

Distanserna och steeplen är HELT borttagna, tempot är detsamma terrängbanan är 6km istället för 7km som varit den sträcka som varit i OS innan.
Det kommer bli 2 st banhoppningsrundor istället för 1.

Jag tror detta format gynnar halvblodshästen väldigt mkt med dess gång och hoppförmåga nu när fälttävlan inte kommer handla lika mycket om uthållighet.

så det är som på ponny fast med en banhoppning till??
när är den extra banhoppningen?

Vadå som på ponny :confused: Det är som vilken endagarstävling som helst. Den andra banhoppningen är sist och där avgörs dom individuella medaljerna, jag vet inte hur många som kommer med till den sista banhoppningen.

terrängen är lika lång som en gammal CCI , alltså ca 12 minuter. 25 st går vidare till den andra hoppningen. Troligen kommer det även att vara en fas A dessutom.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 331
Senast: Grazing
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 141
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
484
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 732
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar