OS Hoppning 2024

Vilket tråkigt upplägg med fel som nollställs gång på gång. Först nollställs till imorgon, sen nollställs till individuella kvalet och sen nollställs igen till individuella finalen :down:. Det känns inte som ett mästerskap utan bara massa separata klasser som ska ridas. Fattar inte poängen med att lagtävlingen ska gå först och inte räknas alls individuellt.

Felen ska följa med och fyra ryttare, tack.
Håller med att det är ett tråkigt upplägg att allt nollas hela tiden. Tillika blir det en fördel att inte vara med i ett lag, det blir färre rundor för de att rida. Åtminstone skulle ind. resultat räknas på alla rundor.

Tre ryttare kan jag nog tycka är ok.
 
Håller med att det är ett tråkigt upplägg att allt nollas hela tiden. Tillika blir det en fördel att inte vara med i ett lag, det blir färre rundor för de att rida. Åtminstone skulle ind. resultat räknas på alla rundor.

Tre ryttare kan jag nog tycka är ok.
Precis!

Systemet med att alla resultat räknas tycker jag är ok när inte djur är inblandade. Tycker det blir för mycket press som kan drabba hästarna, och för mycket som kan gå fel som man inte kan styra över.
 
Tittade ikapp nu ikväll och reagerade ungefär likadant som Malin när det gick som det gjorde för Peder 😱 Gud vilken tur att det ändå räckte till kval, det hade varit SÅ himla tråkigt annars! Känner mig lite nervös inför morgondagen dels p.g.a den fadäsen och dels eftersom jag inte tyckte att det såg riktigt lika självklart som vanligt för Henrik. Det såg liksom lite ryckigt och orytmiskt ut, inte riktigt likt dem. Men men, jag har ändå fullt förtroende och höga förhoppningar inför morgondagen! 😍
 
Tittar ikapp lite på hoppningen och undrar vad sjutton HvE har för något kring mulen på King Edward? Vad ska den läder? grejen göra?
 
När jag begrep upplägget mellan lagtävling och individuellt började jag fundera på om tanken var att Malin faktiskt skulle få rida det individuella och byta ut någon efter lagtävlingen (främst Peder som var i min tanke då, med tanke på antalet rundor för Charlie).

Hade gärna sett henne även i laget och inte som fjärde, men känns inte mindre sannolikt att hon får hoppa in på måndag nu :)
Jag tänkte det direkt, Malin rider individuellt, inte Peder. Jag tror inte Peder eller rättare sagt ekipaget har någon medaljchans alls. Vi får väl se.
 
Jag tänkte det direkt, Malin rider individuellt, inte Peder. Jag tror inte Peder eller rättare sagt ekipaget har någon medaljchans alls. Vi får väl se.
Jag har från första början inte trott på Peder. Sen vet jag inte om Malin hade varit ”bättre”. Har inte sett Indiana på länge.

I mina ögon blev Peder uttagen på gamla meriter. Hade mycket hellre sett Wilma Hellström och Cicci.
 
Tittar ikapp lite på hoppningen och undrar vad sjutton HvE har för något kring mulen på King Edward? Vad ska den läder? grejen göra?
Jag undrar samma sak.
Han har berättat om nackstycket och avsaknaden av pannbandet (inga konstigheter). Däremot har jag inte hört något om det han har över mulen.

Sen ser jag flera hästar som har ett nät över mulen. Den är till för att förhindra damm från att komma in i näsborrarna. Har själv använt det på någon häst. Utmärkt hjälpmedel för hästar som är dammkänsliga.
 
Jag har från första början inte trott på Peder. Sen vet jag inte om Malin hade varit ”bättre”. Har inte sett Indiana på länge.

I mina ögon blev Peder uttagen på gamla meriter. Hade mycket hellre sett Wilma Hellström och Cicci.
Tycker du meriter från april i år är gamla? Vad har Wilma presterat bättre?
 
Tycker du meriter från april i år är gamla? Vad har Wilma presterat bättre?
I världcupsfinalen saknades många av de bästa ryttarna och hästarna (pga OS).

Peders häst såg väldigt trött ut sista rundan och är gammal.

Cicci är yngre och har presterat bra. Hästen har sett betydligt fräschare ut än Peders.
 
Jag har från första början inte trott på Peder. Sen vet jag inte om Malin hade varit ”bättre”. Har inte sett Indiana på länge.

I mina ögon blev Peder uttagen på gamla meriter. Hade mycket hellre sett Wilma Hellström och Cicci.
Jag är generellt inte förtjust i Malin och Indiana heller. Men soffryttare som jag är så tror jag inte de svenska ekipagen har medaljchans. Kanske Henrik, men faktiskt ingen annan, oavsett uttagning.
 
Tittar ikapp lite på hoppningen och undrar vad sjutton HvE har för något kring mulen på King Edward? Vad ska den läder? grejen göra?
Det är ett nosnät som är lite extra förstärkt med läder. Troligen för att hålla formen så det inte stör hästen
IMG_5248.png
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det blir inget OS för Jens Fredricson, 56. Detta på grund av en lindrig skada på hästen Markan Cosmopolit. – Tiden rinner ifrån oss...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Okej går rätt på sak. Igår var jag och provred 2 stycken ponnys. Både superfina i samma prisklass. Jämngamla. Första jag red var...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 778
Hoppning Jag tycker hoppning behöver en egen tråd för att följa ekipagen den sista tiden fram till OS och under OS. Det uttagna laget...
64 65 66
Svar
1 303
· Visningar
66 026
Senast: Novali01
·
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 786
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp