OS Hoppning 2024

I världcupsfinalen saknades många av de bästa ryttarna och hästarna (pga OS).

Peders häst såg väldigt trött ut sista rundan och är gammal.

Cicci är yngre och har presterat bra. Hästen har sett betydligt fräschare ut än Peders.
Fast det var inte dålig konkurrens, man kan ju bara tävla mot de som är där. Det är ju så få rundor nu och jag tror inte Peder skulle vara där om han inte tror hästen pallar faktiskt.

Jag tyckte inte Cicci såg så fräsch ut på EM finalen heller...
 
Fast det var inte dålig konkurrens, man kan ju bara tävla mot de som är där. Det är ju så få rundor nu och jag tror inte Peder skulle vara där om han inte tror hästen pallar faktiskt.

Jag tyckte inte Cicci såg så fräsch ut på EM finalen heller...

Jag tror inte att Catch me not kan matcha de snabbaste i en omhoppning. Men om det inte går till omhoppning tror jag att det är möjligt. Jag vet inte om jag tror att Zucchero kan matcha de snabbaste i omhoppning heller. Vi vet att King Edward kan matcha (och slå) de snabbaste.

Indie är fågel eller fisk. Kan vara snabb men kanske inte snabbast.
 
Jag tror inte att Catch me not kan matcha de snabbaste i en omhoppning. Men om det inte går till omhoppning tror jag att det är möjligt. Jag vet inte om jag tror att Zucchero kan matcha de snabbaste i omhoppning heller. Vi vet att King Edward kan matcha (och slå) de snabbaste.

Indie är fågel eller fisk. Kan vara snabb men kanske inte snabbast.
Jag hoppas att det inte går till omhoppning. Jag delar helt din analys.

Roffe har egentligen aldrig varit speciellt bra på just omhoppningar. Han är lite långsam med alla hästar han ridit.
 
Jag tror inte att Catch me not kan matcha de snabbaste i en omhoppning. Men om det inte går till omhoppning tror jag att det är möjligt. Jag vet inte om jag tror att Zucchero kan matcha de snabbaste i omhoppning heller. Vi vet att King Edward kan matcha (och slå) de snabbaste.

Indie är fågel eller fisk. Kan vara snabb men kanske inte snabbast.
Nej det kan han ju inte så med den hästen är Peder mer beroende av vad andra gör. Vilka som skulle vara med i den eventuella omhoppningen och om nån river bort sig.

Nej Malin har ju inte heller nån chans mot de bästa och jag ser det som ett mirakel om hon skulle lyckas ta en individuell OS medalj.
 
Peder har ju vunnit många omhoppningar på GP-nivå med Catch me not så har svårt att se varför ekipaget skulle ses som långsamt? Det handlar väl lite om hur omhoppningsbanan ser ut isåfall, många långa galoppsträckor gynnar Charlie. Sen slår de väl kanske inte typ Julien Epaillard, men det gör ju inte de flesta andra heller.

Då tror jag Rolf-Göran och Zuccero är ett större frågetecken i ett omhoppning, har lite dålig koll på om det har några snabba omhoppningar i ryggen?
 
  • Gilla
Reactions: eyz
Peder har ju vunnit många omhoppningar på GP-nivå med Catch me not så har svårt att se varför ekipaget skulle ses som långsamt? Det handlar väl lite om hur omhoppningsbanan ser ut isåfall, många långa galoppsträckor gynnar Charlie. Sen slår de väl kanske inte typ Julien Epaillard, men det gör ju inte de flesta andra heller.

Då tror jag Rolf-Göran och Zuccero är ett större frågetecken i ett omhoppning, har lite dålig koll på om det har några snabba omhoppningar i ryggen?
Så långsam är han väl inte men är ju inte Allan liksom. Av de fyra svenskarna på plats håller jag Peder och Charlie som nr 2 i en omhoppning. Av RGB och Malin vet jag inte vem som är bäst?
 
  • Gilla
Reactions: eyz
Så långsam är han väl inte men är ju inte Allan liksom. Av de fyra svenskarna på plats håller jag Peder och Charlie som nr 2 i en omhoppning. Av RGB och Malin vet jag inte vem som är bäst?
Nej någon Allan är han ju inte såklart, men det är ju inga nationer som har tre Allan i sitt lag, om det blir tal om omhoppning.
 
Nej någon Allan är han ju inte såklart, men det är ju inga nationer som har tre Allan i sitt lag, om det blir tal omhoppning.

USA tror jag på. De är ruskigt snabba! Frågan är om vi kan matcha deras tider i en omhoppning. Jag tror inte det. Så vi får hoppas att de river och vi är felfria!
 
Nej någon Allan är han ju inte såklart, men det är ju inga nationer som har tre Allan i sitt lag, om det blir tal om omhoppning.
Tyskland har både Checker och United Touch :nailbiting:, så nästan 2 i alla fall :D Vet inte hur snabb Zineday är, har aldrig sett Weishaupt satsa fullt med honom.

Lite lustigt är det ju att den häst som slog King Edward i vårvintras när Henke satsade allt ratades av ryttaren till förmån för en häst som inte gjort något på länge (Grandorado) bara för att bli bortvald till förmån för Kim Emmen inför gårdagen. :confused:
 
Tyskland har både Checker och United Touch :nailbiting:, så nästan 2 i alla fall :D Vet inte hur snabb Zineday är, har aldrig sett Weishaupt satsa fullt med honom.

Lite lustigt är det ju att den häst som slog King Edward i vårvintras när Henke satsade allt ratades av ryttaren till förmån för en häst som inte gjort något på länge (Grandorado) bara för att bli bortvald till förmån för Kim Emmen inför gårdagen. :confused:
Funderade just på Tyskland, hade lite dålig koll på Checker och Zineday men United Touch är ju en utomjording i omhoppningar!
 
Blir det omhoppningen tror jag Sverige är chanslösa både mot Tyskland, USA och Frankrike.

River de andra lagen har vi en chans. Jag tror alla svenskar kan gå felfritt (det kan i och för sig alla andra ryttare göra också).

Det är en väldigt öppen final.
 
Blir det omhoppningen tror jag Sverige är chanslösa både mot Tyskland, USA och Frankrike.

River de andra lagen har vi en chans. Jag tror alla svenskar kan gå felfritt (det kan i och för sig alla andra ryttare göra också).

Det är en väldigt öppen final.
Ja hoppningen är helt klart den ridsportgren som är mest öppen. Superkul!
 
Jag tänker absolut Malin kan ha medaljchans, hon har ju ofta bra resultat i GCT. Större chans i detta formatet med, när resultatet nollställs mellan omgångarna. Hon var ju faktiskt också i omhoppningen förra OS individuellt (även om hon kom sist av de i omhoppningen).

Vet att hon inte är superpopulär på buke, men jag hoppas hon får chansen på måndag :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det blir inget OS för Jens Fredricson, 56. Detta på grund av en lindrig skada på hästen Markan Cosmopolit. – Tiden rinner ifrån oss...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Okej går rätt på sak. Igår var jag och provred 2 stycken ponnys. Både superfina i samma prisklass. Jämngamla. Första jag red var...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 778
Hoppning Jag tycker hoppning behöver en egen tråd för att följa ekipagen den sista tiden fram till OS och under OS. Det uttagna laget...
64 65 66
Svar
1 303
· Visningar
66 024
Senast: Novali01
·
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 786
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

Tillbaka
Upp