OS Hoppning 2024

Nu förstår inte jag systemet riktigt. Ska alla rida individuellt kval nu i em också? Dvs att laghästar måste gå dubbelt mot de ekipage som bara rider individuellt? Jag fattar inte🙈.
 
Nu förstår inte jag systemet riktigt. Ska alla rida individuellt kval nu i em också? Dvs att laghästar måste gå dubbelt mot de ekipage som bara rider individuellt? Jag fattar inte🙈.

SOK har tydligen dålig koll på vad som händer. Den individuella tävlingen är i nästa vecka helt och hållet. De kan även välja att byta in reserven till den individuella om de vill.
 
Såg något inlägg från Nicole Holmén att det är bra för att skydda tinningarna, för det händer titt som tätt att folk slår sig där när de trillar av. Jag kände bara what? 🤨 Jag förstår rent logiskt att det kan gå illa om man slår i tinningen och det kan säkert ha hänt men själv har jag har aldrig hört någon som slått sig i tinningen vid en avfallning. Då har jag ändå haft flera allvarliga avfallningar bland ryttare i min närhet. Även bland tränings-/tävlingskompisar har jag aldrig hört någon som slått i huvudet i tinningen vid fall. Så visst, den kan säkert göra nytta men frågan är hur stor sannolikheten är för den typen av slag mot huvudet. Då måste man ju nästan trilla på något som sticker ut för att inte en vanlig hjälm ska ta stöten.
Tycker framförallt att mina hjälmar brukar täcka tinningen.. men är det mer att skydda för slag mot sidan av huvudet/runt örat. Liksom tryckfördela på något sätt?

Sen lite öppen fråga: hur mycket av säkerhetsutrustningen måste gås igenom innan start? Tänker på snubben som ramlade av under VC och hjälmen flög all världens väg. Varför är det inte större krav på att saker sitter korrekt?
 
Tycker framförallt att mina hjälmar brukar täcka tinningen.. men är det mer att skydda för slag mot sidan av huvudet/runt örat. Liksom tryckfördela på något sätt?

Sen lite öppen fråga: hur mycket av säkerhetsutrustningen måste gås igenom innan start? Tänker på snubben som ramlade av under VC och hjälmen flög all världens väg. Varför är det inte större krav på att saker sitter korrekt?
Var inte det på en prisutdelning? Om du tänker på Geir?
 
Vi får vara glada att inte en enda bom föll och de ser ju alla tre (sex) ut att vara i strålande form. Sannolikt kommer Peder rama in Charlie ännu mer framöver efter dagens misssöde 😅

Otroligt besviken på schweizarna!
 
Sett en del av dagens hoppning i efterhand och det började ju bra fram till Peders runda då vill säga. Trodde jag skulle sätta hjärtat i halsgropen när Charlie gick åt sidan även om jag håller med flera här att han inte riktigt såg ut att vara helt med på vad som skulle komma. Men icke desto mindre chockartat för det liksom. Henkes och RGBs rundor såg ju väldigt fina ut iallafall och det såg bra ut för Peder fram till den olycksaliga muren.

Tyckte innan det var ett lite tråkigt upplägg att de inte tar med sig resultaten men jag är inte den som är den att jag inte kan ändra mig. Jag gillar det väldigt mycket efter Peders runda. :laugh:
 
När jag begrep upplägget mellan lagtävling och individuellt började jag fundera på om tanken var att Malin faktiskt skulle få rida det individuella och byta ut någon efter lagtävlingen (främst Peder som var i min tanke då, med tanke på antalet rundor för Charlie).

Hade gärna sett henne även i laget och inte som fjärde, men känns inte mindre sannolikt att hon får hoppa in på måndag nu :)
 
När jag begrep upplägget mellan lagtävling och individuellt började jag fundera på om tanken var att Malin faktiskt skulle få rida det individuella och byta ut någon efter lagtävlingen (främst Peder som var i min tanke då, med tanke på antalet rundor för Charlie).

Hade gärna sett henne även i laget och inte som fjärde, men känns inte mindre sannolikt att hon får hoppa in på måndag nu :)
Beror nog på vad Peder tänker om antalet rundor för Charlie (och är ju lite vila emellan). Peder är ju ändå möjlig medaljkandidat individuellt, Malin lär ju inte ta nån individuell medalj.
 
Vilket tråkigt upplägg med fel som nollställs gång på gång. Först nollställs till imorgon, sen nollställs till individuella kvalet och sen nollställs igen till individuella finalen :down:. Det känns inte som ett mästerskap utan bara massa separata klasser som ska ridas. Fattar inte poängen med att lagtävlingen ska gå först och inte räknas alls individuellt.

Felen ska följa med och fyra ryttare, tack.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det blir inget OS för Jens Fredricson, 56. Detta på grund av en lindrig skada på hästen Markan Cosmopolit. – Tiden rinner ifrån oss...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Okej går rätt på sak. Igår var jag och provred 2 stycken ponnys. Både superfina i samma prisklass. Jämngamla. Första jag red var...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 778
Hoppning Jag tycker hoppning behöver en egen tråd för att följa ekipagen den sista tiden fram till OS och under OS. Det uttagna laget...
64 65 66
Svar
1 303
· Visningar
66 026
Senast: Novali01
·
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 786
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp