Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingen mer hoppning idag. Alla resultat nollas framgent.Nu förstår inte jag systemet riktigt. Ska alla rida individuellt kval nu i em också? Dvs att laghästar måste gå dubbelt mot de ekipage som bara rider individuellt? Jag fattar inte.
Nu förstår inte jag systemet riktigt. Ska alla rida individuellt kval nu i em också? Dvs att laghästar måste gå dubbelt mot de ekipage som bara rider individuellt? Jag fattar inte.
Tycker framförallt att mina hjälmar brukar täcka tinningen.. men är det mer att skydda för slag mot sidan av huvudet/runt örat. Liksom tryckfördela på något sätt?Såg något inlägg från Nicole Holmén att det är bra för att skydda tinningarna, för det händer titt som tätt att folk slår sig där när de trillar av. Jag kände bara what? Jag förstår rent logiskt att det kan gå illa om man slår i tinningen och det kan säkert ha hänt men själv har jag har aldrig hört någon som slått sig i tinningen vid en avfallning. Då har jag ändå haft flera allvarliga avfallningar bland ryttare i min närhet. Även bland tränings-/tävlingskompisar har jag aldrig hört någon som slått i huvudet i tinningen vid fall. Så visst, den kan säkert göra nytta men frågan är hur stor sannolikheten är för den typen av slag mot huvudet. Då måste man ju nästan trilla på något som sticker ut för att inte en vanlig hjälm ska ta stöten.
Tyckte det upplägget var jättedåligt till Peders runda. Nu känns det helt plötsligt jättebraAlla börjar om på 0 dag två inför finalomgången, dag ett gäller det bara att ta sig vidare till finalhoppningen om jag förstått det rätt så det känns mer öppet tycker jag.
Var inte det på en prisutdelning? Om du tänker på Geir?Tycker framförallt att mina hjälmar brukar täcka tinningen.. men är det mer att skydda för slag mot sidan av huvudet/runt örat. Liksom tryckfördela på något sätt?
Sen lite öppen fråga: hur mycket av säkerhetsutrustningen måste gås igenom innan start? Tänker på snubben som ramlade av under VC och hjälmen flög all världens väg. Varför är det inte större krav på att saker sitter korrekt?
Nä, det var en som red in och jag tänkte verkligen "men jösses, hakbandet är ju nere i halshöjd" och vid typ hinder fyra far han av och hjälmen bara flyger av. Hittar tyvärr inte inlägget nu.Var inte det på en prisutdelning? Om du tänker på Geir?
men Charlie rev väl ett?i sista kombinationen?Vi får vara glada att inte en enda bom föll och de ser ju alla tre (sex) ut att vara i strålande form. Sannolikt kommer Peder rama in Charlie ännu mer framöver efter dagens misssöde
Otroligt besviken på schweizarna!
Jappmen Charlie rev väl ett?i sista kombinationen?
Ajdå, jag var för upptagen med att hålla andan antar jag
Hippson skriver ett litet sår vid sadelgjorden.Brasilianaren verkar vara utesluten pga blod på flanken om jag förstod rätt (Horse & Hound).
Stämmer säkert, kan inte läsa artikeln igen. Kanske av sporren..?Hippson skriver ett litet sår vid sadelgjorden.
Beror nog på vad Peder tänker om antalet rundor för Charlie (och är ju lite vila emellan). Peder är ju ändå möjlig medaljkandidat individuellt, Malin lär ju inte ta nån individuell medalj.När jag begrep upplägget mellan lagtävling och individuellt började jag fundera på om tanken var att Malin faktiskt skulle få rida det individuella och byta ut någon efter lagtävlingen (främst Peder som var i min tanke då, med tanke på antalet rundor för Charlie).
Hade gärna sett henne även i laget och inte som fjärde, men känns inte mindre sannolikt att hon får hoppa in på måndag nu