OS - diskuteras HÄR

Sv: OS - diskuteras HÄR

Hade nog trott på bättre där.. Är det en väldigt trixig bana eller är den väldigt stor, med tanke på alla fel..?

Inna skrev:
Hade nog trott på bättre där.. Är det en väldigt trixig bana eller är den väldigt stor, med tanke på alla fel..?

Den är stor och med ganska många svårigheter. Det krävs att hästen är lydig. Bra för RGB alltså

Irlänskt
Nyzeelänskt
Irlänskt

i topp,

så jag vete sjutton det där med lydiga hästar??

fejko skrev:
Irlänskt
Nyzeelänskt
Irlänskt

i topp,

så jag vete sjutton det där med lydiga hästar??

Min definition av irländska hästar är "lydiga medfrihet"

Dvs ofta är de väldigt lydiga hästar men de är långt ifrån så kontrollerade som tex de tyska.
OBS nu generaliserar jag så klart, finns undantag överallt ju!

Peder ligger delad 11 med 6 ryttare kvar alltså kommer han att få rida finalrundan ikväll, KUL!
Malin däremot är redan utanför de 20...

Vilken kaos under Roffes ritt... grinden blåste ner 3 ggr. Han hade 8 fel totalt men Mac Kinley såg bra ut

Jfrelin skrev:
Vilken kaos under Roffes ritt... grinden blåste ner 3 ggr. Han hade 8 fel totalt men Mac Kinley såg bra ut

synd...
antagligen tyvärr minst 1 för mycket för medalj...

Oh, vad synd, MacKinley rev både hindrena i den svåra 2-kombinationen. Blir nog ingen medalj. Strongt dock att klara slutet felfritt trots omständigheterna.

Tror och hoppas Nick Skelton och Arko tar det nu!

neej.. Malin baryard gick inte vidare till andra omgången =(
Ingen medalj där.

Ja okej då, det ÄR pinsamt om lagledningen bara kan räkna till 100 och inte till 60, håller med. Lika pinsamt som att de inte hade sett till att Helena Lundbäck var mentalt förberedd på att hon var i VMfinal i Jerez med samma chans till medalj som de andra, hon var ju så stissig när hon skulle rida då och sa i en intervju att hon inte fattat att hon tagit sig till final.

Senast ändrad av en moderator:

Det har väl inte känts som om just Malin har varit närmast medalj? Jag tycker Roffe och Peder har sett mycket mycket bättre ut.

Oj, vad spännande det kommer bli! Ska bänka mig framför tvn 19.30
Heja Roffe och Peder :banana:

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 351
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart hur hoppningens OS-medaljer i Paris fördelas! OS-guld går till Tysklands Christian Kukuk. Hans första individuella OS...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hemmapubliken får se världsettan Henrik von Eckermann och övriga svenska ryttarstjärnor. De internationella hoppningarna i Strawberry...
Svar
0
· Visningar
53
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hemmapubliken får se världsettan Henrik von Eckermann och övriga svenska ryttarstjärnor. De internationella hoppningarna i Strawberry...
Svar
0
· Visningar
47
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama