OS - diskuteras HÄR

Sv: OS - diskuteras HÄR

Nej, Malin eller rättare sagt Butterfly Flip har verkligen inte sett bra ut. Förrutom rivningarna så har hon varit i många hinder. Tycker i och för sig den hästen är bättre inomhus när det är lite mindre men svårare och tätare avstånd...

Ojoj.. det var riktigt synd att R*** rev där.. nån som såg? ;)

Och Rodrigo leder!! :banana:

TRE hästar blockahalta under denna tävling!! Det är för f*n katastrofalt!! Hur kan man ha så dåligt underlag att detta överhuvudtaget är möjligt?? Och sen dåligt av tv att först visa hur Chris Kapplers häst skadar sig för att i nästa stund gå över till Rodrigos segersgest. Knappast sportsligt :mad:

Det mesta som kan hända har hänt i detta os; skadade hästar, omkullblåsta hinder, träns som går sönder...

Nå vad säger ni om resultatet?
Tyckte det var värdiga medaljörer även om jag gärna sett en eller flera svenskar högre upp...

Sen så blev jag förfärad, en TREDJE halt häst under OS :eek:

Hemskt med tre helt halta hästar under OS! Skitdåligt rent ut sagt :mad:

Håller med, så j*a dåligt att se Rodrigo och hans team jubla när en häst skadar sig. Usch, där sjönk hans stjärnstatus. Okey, han fick silver men hur kul kan det vara att vinna det på detta vis? :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Grymt dock av Peder att komma 5:a individuellt och brons med laget. Inget mer tjafs där :banana: :banana: :bow: :bow:

Men jag tyckte nog att Rodrigo såg lite ansträngd ut.... han kanske inte visste vad som hade hänt. Det kanske kom någon och sa att han hade vunnit silvret och han kanske trodde att Chris hade rivit.... Han dansade ju inte omkring direkt och vad är skillanden på att jubla när någon river mot att när någon utgår? Cian och hans "polare" jublade ju ganska friskt när Skelton rev ut sig. Jag har aldrig fått intrycket av att Rodrigo skulle vara osportslig på något sätt.

Hoppas Chris fina häst inte blev allvarligt skadad.

För övrigt var det en spännande final men kanske en lite väl svår bana? Det är ju inte varje dag som man ser Ludde, Otto, Ludo, Nick mfl. riva så pass mycket.

Asroligt att Cian vann förresten :D

Okej, jag håller med. Han kanske inte visste vad som hade hänt, bara att han vunnit silver. Och det är ju klart att man hursomhelst inte kan låta bli att bli glad om vinner silver i den kampen. Men jag tycker det är en väldig skillnad på om konkurrenten river bort sig eller vägrar ut sig mot om hästen skadar sig under ritten och då haltar kraftigt. Dom tidigare hästarna blev ju rätt allvarligt skadade även om det inte var livshotande.

Fast såklart är det ju arrangörerna som bär skulden för att tre hästar skadats :mad:

Fast såklart är det ju arrangörerna som bär skulden för att tre hästar skadats

Självklart är det arrangörernas fel, så där dåligt underlag FÅR det inte vara på ett OS.

Förövrigt tycker jag att det var slarvigt av TV att visa Rodrigo sådär direkt efter. De kunde visat en repris på Cians runda istället.

* lånar *

Det jag mest har irriterat mig på är detta tjat om Peder som OS debutant :confused:
Räknas det inte att han har ridit OS i fälttävlan ???

Visst är det en annan sak att rida banhoppning men det gör honom väl fortfarande inte till en OS debutant ???

Tycker också att det verkar konstigt att så pass många hästar har fått utgå pga hälta. Det är man inte van att se. Måste väl bero på underlaget hur som, synd på de hästar som har skadat sig.

"Lånar svars knappen"

Så jäkla kul att det gick så bra för svenskarna!!
Fast synd bara för Roffe att de inte räknade ALLA runderna för då hade han VUNNIT på 16 fel!!
Men en 5 plats är absolut inte fy skam!!
Och nu fick alla de som inte trode att Magic Bengtsson skulle prestera bra på OS en knäpp på näsan!!
Jag tyckte att Bengtsson hoppade med fin lätthet, och de nerslag som komm berode på att avhoppen blev lite för tidigt så att han inte orkade riktigt över!!

Sedan så tycker jag otroligt synd om bronsmedaljören, vars häst blev halt under omhoppningen. I tidningen så stod det att hästen var allvarligt skadad och förmodligen hade fått en senskada, som de andra hästarna!!
Dessutom så blev jag lite stöt när Rodrigo JUBLADE när Chris häst blev skadad. Men i och för sig så kan det de har filmat blivit ihopklippt lite fel. Fast jag tror nog att Rodrigo såg Chris runda...
Nåja, nog snackat om det.

Jag blev väldigt förvånad när de mot slutet av startfältet började riva ut sig!! Goldfever gick ju inte alls bra, och inte Parco heller!!??

Splittan skrev:
Jag blev väldigt förvånad när de mot slutet av startfältet började riva ut sig!! Goldfever gick ju inte alls bra, och inte Parco heller!!??

Parco funkade inte i elljus under laghoppningen heller hade 4 nedslag då så det var säkert samma sak som spökade igen i andra omgången som reds i elljus.

Reagerade själv på att många hästar hoppade teknikmässigt mkt sämre sista omgången, en fundering jag haft är om det inte beror på underlaget, vilket uppenbarligen var för hårt (stumt) eftersom 3 hästar bröt ner så rejält hur är inte alla andra hästars ben efter så många rundor på detta underlag även om de inte så direkt blev skadade så måste det ju även slitet något enormt även på dessa. Skulle inte bli förvånad om det kommer fram en hel del senvarningar och andra skador på de övriga hästarna. Fullkomligt vansinnigt att ha så dåligt underlag, är som många säger klart att föredra att ha grusunderlag när man är på så sydliga breddgrader och skall ha tävlingar mitt i sommaren går ju att reglera stumheten lite bättre då.

Tur i oturen är ju att det var hästar som går att använda till avel som skadade sig värst (om de nu inte blir så bra att de kommer tillbaka till tävling igen) och inte valacker.

Om de hästar som skadade sig inte kan komma tillbaka till tävling är det ju mer än hemsk. Det är en jätteskandal och en katastrof. Och tänk vilka hästar sen, den lilla franska är regerande världscupmästare och den amerikanska OS-brons medaljör (och som var på väg till silver...)

Jag hoppas någon kommer hållas ansvarig för det här, och att man har förstått att något var väldigt fel på underlaget så man inte gör om det.

Splittan skrev:
"Lånar svars knappen"

Så jäkla kul att det gick så bra för svenskarna!!
Fast synd bara för Roffe att de inte räknade ALLA runderna för då hade han VUNNIT på 16 fel!!

Ojsan vad han måste gräma sig!

Royal Kaliber var den hästen som gjorde mest intryck på mig, otroligt fin och spänstig! Beezie Maddens och Jessica Kürtens ynglingar var båda väldigt läckra och det är väl ingen djärv gissning att anta att de kommer hävda sig mycket väl i framtiden, båda två.

I Aftonbladets sportbilaga stod det att Bengtssons insats i OS var ett fiasko. Jag fattar ingenting??? :confused: Svamlar dom bara?

Rolf-göran var väl den ryttare av våra som verkligen räddade ansiktet på svensk ridsport i Aten :) ..
Malin är ju väldigt överreklamerad ju, nån som verkligen var ett fjasko i laget var ju faktisk MALIN.. :mad:

Sandros skrev:
I Aftonbladets sportbilaga stod det att Bengtssons insats i OS var ett fiasko. Jag fattar ingenting??? :confused: Svamlar dom bara?

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 351
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart hur hoppningens OS-medaljer i Paris fördelas! OS-guld går till Tysklands Christian Kukuk. Hans första individuella OS...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hemmapubliken får se världsettan Henrik von Eckermann och övriga svenska ryttarstjärnor. De internationella hoppningarna i Strawberry...
Svar
0
· Visningar
53
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hemmapubliken får se världsettan Henrik von Eckermann och övriga svenska ryttarstjärnor. De internationella hoppningarna i Strawberry...
Svar
0
· Visningar
47
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama