OS 2012 Hoppning

Sv: OS 2012 Hoppning

Meh, jag gillade modellen på Dirks häst. Lite grövre, ser hållbar ut. Lite lång kanske, men tygeln la ju upp för det. Nä, mycket fin!

Med tanke på hur många som ridit felfritt så måste väl Roffe också göra det för att kvalificera sig till fortsatt individuellt hoppande? Om det bara är 35 som går vidare?

Dels det, sedan är hans hästsyn helt olika min. Han sa i något reportage i ridsport ( tror jag, kanske hippson ) att hage inte hade några som helst fördelar, det var bara ett riskmoment.

Ja precis. Smacka, blunda och hoppas på det bästa.. fungerar inte riktigt på den här nivån.

Nu är det Pessoa! :laugh:

Han rider snyggt, Pessoa, det kan man inte säga någonting om. Synd på tidsfelet!

Bluefish: Det uttalandet var ju sådär...

Givetvis är det inte bara pga medaljen som jag ogillar honom ;) Men nej, han är inte en ryttare som någonsin har fallit mig i smaken.

Med tanke på hur många som ridit felfritt så måste väl Roffe också göra det för att kvalificera sig till fortsatt individuellt hoppande? Om det bara är 35 som går vidare?
Jag kan visserligen ha fel men jag skulle tro att fyra fel idag och två nollrundor imorgon räcker till individuell final. Det är en del udda namn som har gått nolla idag som lär få det tufft imorgon när det blir svårare, och världsnamn som Pessoa, Ehning mfl som har ett tidsfel idag som kan stå dem dyrt om de råkar peta något i morgon.

Givetvis ser jag helst att RGB är felfri genom hela tävlingen, men ska ha riva någon gång så är det idag. River han imorgon påverkar det troligtvis lagresultaten (han blir väl förhoppningsvis inte det sämsta svenska resultat i någon av rundorna imorgon) och tar han sig bara till ind. final så börjar de som sagt på noll där också.

Senast ändrad:

Jo, jag läste reglerna lite nogrannare och det är de första 60 som går vidare så då är det nog rätt lugnt. :p Om han inte river bort sig alldeles eller vägra ut sig eller nått annat hemskt. :crazy:

Börjar också bli väldigt nervös nu :crazy:

Visst håller väl hans nerver?? Han har ju massor av rutin..

*kl*
Peder skriver på twitter: Matrix ok. Lisen has some pain in one leg so on the way to the hospital for xrays now.

Hoppas hon kan starta mer under OS iaf, även om det inte spelar nån roll individuellt eller för laget, så är det ju ändå bra träning för hästen (samma med Minna i dressyren).

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
786
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 240
Senast: Magiana
·
Träning Hej (Jag har letat lite i forumen men har inte hittat någon tråd som kan "hjälpa" mig) Jag har en fjortonårig connemara valack som...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Bosmma
·
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 869
Senast: Trix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod