OS 2012 Hoppning

Sv: OS 2012 Hoppning

Jo, det läste jag, men från dagens runda är det 60. ;)
Ja, men jag har hela tiden pratat om den individuella finalen på onsdag. Det är 60 st som går vidare individuellt till andra omgången i kvalomgångarna imorgon söndag. Men sedan får även de ryttare som tillhör ett lag starta i morgon för att delta i lagtävlingen, så majoriteten av dagens ekipage idag kommer starta imorgon. Men deras prestationer i morgon kommer inte ta dem till individuell final om det har sämre placering än nr 60 idag hur bra de än rider imorgon.

Ja, det var på tok för sent. OM man nu ska straffa ska man göra det omedelbums, inte när hästen redan vänt iväg ifrån hindret...

Kan förstå att man är besviken när hästen stoppar, men i det här fallet var det ju givet. Hade nog gått illa om den hoppat när den kom så fel in i a-hindret. Hur besviken man än är så såg det inte trevligt ut med det spöslaget och sparkandet med sporrar som Ahlmanns häst fick.

Ja, alltså det är 60 st som går vidare individuellt till andra omgången i kvalomgångarna imorgon söndag. Men sedan får även de ryttare som tillhör ett lag starta i morgon för att delta i lagtävlingen, så majoriteten av dagens ekipage idag kommer starta imorgon, men deras prestationer i morgon kommer inte ta dem till individuell final om det har sämre placering än nr 60 idag hur bra de än rider imorgon.

Ja, men jag pratade bara indivduellt nu eftersom det inte är någon lagtävlan idag. Bara ett avgörande om startordning för imorgon.

ja hade den inte stannat hade det gått åt helvete... nån borde drämma till honom lika hårt :mad:

Det finns ju ingen reserv. Om hon inte kommer till start så är det bara de andra tre i laget och alla resultat räknas

Jag tror inte reserven får komma in när tävlingarna väl har startat, men Helena Persson är reserv.

Vad duktig kanadensiska hästen var i sista komben! Hade lika gärna kunnat stanna på andra hindret. WOW!

Så sverige hade 2 reserver anmälda?
Jag trodde att Lisen var anmäld som reserv och i och med att hon hade gått in i stället för Malin så hade vi ingen reserv kvar?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
786
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 240
Senast: Magiana
·
Träning Hej (Jag har letat lite i forumen men har inte hittat någon tråd som kan "hjälpa" mig) Jag har en fjortonårig connemara valack som...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Bosmma
·
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 869
Senast: Trix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka