OS 2012 Hoppning

Sv: OS 2012 Hoppning

Men att lyssna på dressyrens kombination Yvonne Åstrand och Gunilla Byström är bara plågsamt, konstigt att Yvonne Å. skiftar så beroende på vem hon sitter med.

Jo, men hon verkar försöka iaf, inte så lätt när hon får dra varenda ord ur Byström heller kan jag tänka mig. Det är ju ingen feedback alls från B. :crazy:

Aha, det missade jag.. Såg bara att hon styrde förbi den i första stoppet..

Ännu en elitryttare som är alldeles för sen med sin bestraffning, och en bestraffning som hästen inte alls förtjänar då ryttaren red för jäkla dåligt. Hade varit kul att höra speakern på arenan ropa ut i högtalarna "Och så tar vi det försiktigt med spöt". :devil:

Ännu en elitryttare som är alldeles för sen med sin bestraffning, och en bestraffning som hästen inte alls förtjänar då ryttaren red för jäkla dåligt. Hade varit kul att höra speakern på arenan ropa ut i högtalarna "Och så tar vi det försiktigt med spöt". :devil:
Jag tänkte precis samma sak! Med Ahlmann också.

Hade varit kul att höra speakern på arenan ropa ut i högtalarna "Och så tar vi det försiktigt med spöt". :devil:

Hade inte varit fel! Såg inte Beezies bestraffning som sagt, men tyckte inte att hästen förtjänade det! Samma med Ahlmann

Lite konstigt egentligen att inte Lotta eller Maria sa något om bestraffningarna, men dom kan kanske inte med att göra det..

Jo, men hon verkar försöka iaf, inte så lätt när hon får dra varenda ord ur Byström heller kan jag tänka mig. Det är ju ingen feedback alls från B. :crazy:
Det har du rätt i, Yvonne kämpar verkligen. Synd att det ska bli så när SVT har lyckats få in så väldigt lyckade kombinationer i de övriga grenarna, för det är verkligen plågsamt att lyssna på dem i dressyren. Kan tänka mig att Byström inte får förnyat förtroende i Rio 2016:devil:

Summa summarum: Hoppas Lisen är ok och att Matrix kommer på bättre tankar i morgon. Övriga tre ekipage ser riktigt, riktigt bra ut! Jag var faktiskt lite orolig för Allerdings på förhand. Det kommer bli riktigt spännande imorgon.

Tack detsamma. Själv ska jag nu ut och klia på hästarna och klappa på min ena o berätta vad hans farbror Lunatic nyss har gjort, så han vet vad som väntar om sisådär åtta år. ;)

Haha, ja vi har ju gjort massor av nytta! :D
Tack själv alla för "sällskapet". Nya tag i morgon!

Gunilla Byström är dressyrryttare. Var uppe på landslagsnivå för en del år sedan men har inte haft något med toppen att göra de senaste åren. Hon har suttit som expertkommentator rätt länge nu faktiskt, med tanke på hur dåligt hon, enligt många, utför sysslan. :crazy:

Tack själva alla för sällskapet! Missade de sista ryttarna efter RGB, sambon tog fram kräftor. :D

Nya tag imorgon. När jag smält maten ska jag ta in pålle och dressyra lite på hoppängen. :bump:

Såg på Hippson att Peder har ridit och hoppat Matrix nu och att det har gått bra. Det är ju skönt. :)

En sak jag funderar på: får andra än ryttaren rida hästen på internationell tävling? Jag vet att hästskötare får skritta hästen, men rida och hoppa? I så fall skulle man i princip kunna ha en riktigt dålig ryttare som låter sin tränare rida fram hästen så att den går bra och sedan rida in på banan och glida runt på jobbet som någon annan har gjort. Någon som vet hur reglerna ser ut? :confused:

Inte än aning, men antar det iom att han gjort det.. Han har antagligen inte ridit hästen på "framhoppningen" utan hoppat någon annanstans..

Håller tummarna för Lisen och Matrix, mkt spännande att se hur det går..

Bra ridet av Luciana och Lennox, felfri runda. Banan kändes lång med en del svårigheter... Hoppas på att Matrix kommit över sin lejonfobi..

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
786
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 240
Senast: Magiana
·
Träning Hej (Jag har letat lite i forumen men har inte hittat någon tråd som kan "hjälpa" mig) Jag har en fjortonårig connemara valack som...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Bosmma
·
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 869
Senast: Trix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka