Sv: Os 2008

jag såg också det, en korean eller japan va? man såg när dom filmade honom precis efter att han red med vinklat spö :(

Förmodligen inte :(

Kan inte tänka mig att någon vill låna ut sin häst till detta. När de har lagt ner så många miljarder på det här arrangemanget så har de säkert köpt in hästarna också :grin:

han som red nu då, som gick omkull :cry: till och med min mamma som inte kan nånting om hästar satt och skrek "men vad gör han för nåt, jävla idiot!" :p

Minns jag fel, elle är det inte väldigt mycket doping just i hoppningen? Har inget minne av det är lika manga fall i dressyr och fälttävlan? Varför just hoppningen?

Bara ett tillägg på detta. Jag (paranoid som man är) kan ju inte låta bli att undra varför det ändå gick så pass dåligt för Tyskland i år som det gjorde. Är det för att dom mer eller mindre HAR dopat hästarna tidigare, men iår vart lite extra försiktiga för att undvika fler skandaler? Ingen utav dom tyska hästarna hoppade lika strålande som dom brukar göra annars. Tycker jag iaf.

o dom här är ändå med i os:eek:
Precis, klart att ingen vill låna ut. Pinsamt att de visar det i tv.
Men konstiga regler, om de stannat på ett hinder några gr, så fortsätter de till nästa.

**knapplån**

Tänkte bara kolla, när börjar hoppsändningen på webben och på vilken kanal och när visas det något på tv? :)

jag såg också det, en korean eller japan va? man såg när dom filmade honom precis efter att han red med vinklat spö :(
TROR att det är tillåtet med vinklat spö internationellt. Finns ju en skitsnygg *inte* bild på Peder Fredricsson när han hoppar vattengrav med Magic Bengtsson där han har spöt rejält vinklat, och underrubriken var just att det inte var förbjudet internationellt.

det är säkert tillåtet, men jag tycker att det är hemskt att man rider med vinklat spö när man slår hästen så mycket som han gjorde.

Fast du får tänka på förutsättningarna också.

Shutterfly hoppade fortfarande brilljant, även om några bommar rullade ner.
Hoppade kanske inte lika "bra" som vanligt, men denna häst borde ju rimligtvis få ha en formsvacka också?
All inclusive är en UNG häst, och är antagligen här för rutin mer än medalj. Samma sak gäller Cornet Obelensky. Jag antar att dessa hästar ska vara som bäst till nästa OS.
Cöster tänker jag inte uttala mig om, han är ju uppenbarligen dopad.

Och kommer jag ihåg fel eller var det inte egnentligen mer problem med osäkerhet/istadighet hos All Inclusive och Cornet Obolensky än att de var oförsiktiga?

det är säkert tillåtet, men jag tycker att det är hemskt att man rider med vinklat spö när man slår hästen så mycket som han gjorde.
Håller med till fullo! Jag menade bara att dom kan ju inte ge honom en varning sålänge detta beteende är tillåtet.

jättetråkigt för sportens del :(

för övrigt, femkampen, fyfan vad hemskt det ser ut. stackars hästar :(

De ekipage jag sett hittills tycker jag inte är så hemskt, tycker man ser precis lika ridning på lokala hopptävlingar i Sverige :devil:

Och då är det ändå med egen häst..

**knapplån**

Är det bara jag som tycker att alla hästarna i femkampen ser väldigt lätta ut? Ser ju mer ut som fullblod/ft-hästar än de lite mer vanliga halvblodshästarna som man ser i hoppklasser på alla nivåer här hemma i Sverige.
Menar då inte just bara svenska halvblod utan även holsteiner, hannoveraner och KWPN hästar osv. :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dryga sju månader återstår till OS i Paris. Ett OS som hopplandslaget anländer till som regerande Olympiska mästare. I hoppningens...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan I övermorgon börjar VM och jag tycker att det därför är dags för en tråd. Dressyren är 15 och 16 september, på lördag 17/9 är det...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
15 618
Hoppning Nu är OS-laget i hoppning annonserat; Malin Baryard Johnsson Peder Fredricson Henrik von Eckermann Rolf-Göran Bengtsson Har buke...
Svar
2
· Visningar
1 368
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur