Sv: Os 2008

på lokala ja, det här är OS :p skulle tro att det är 110-120.

Ja, och FEMKAMP. Dvs vi talar inte ryttare egentligen, utan idrottsmän som också ska kunna hjälpligt rida, dvs de ska klara det rent tekniskt men finsliperi är inte nödvändigt. ÄVEN på OS-nivå.

Det är en gren jag INTE tycker om btw, borde begravas någonstans.

men jag tycker att man borde kunna rida bättre än dom gör, varannan ryttare ramlar ju av bara för att dom inte hänger med över hindren.

Jo, det tycker jag med. Men om man kollar hur stor del av deras träning som är ridning, så inser man varför det ser ut som det gör.

Som sagt, en sport jag tycker borde begravas, alt stryk hästdelen alt höj kvalificeringskraven brutalt för hästdelen.

**knapplån**

Är det bara jag som tycker att alla hästarna i femkampen ser väldigt lätta ut? Ser ju mer ut som fullblod/ft-hästar än de lite mer vanliga halvblodshästarna som man ser i hoppklasser på alla nivåer här hemma i Sverige.
Menar då inte just bara svenska halvblod utan även holsteiner, hannoveraner och KWPN hästar osv. :)

Det är säkert många rena fullblod som dessutom ser väldigt känsliga ut i munnen

Det gick ju helt okej, tråkigt med petet, men annars fint. Hon kunde tagit tillbaka lite mer efer vattnet tycker man, men det är ju lätt å säga härifrån. :d

Vem rider nu? Skit att jag missade Lotta, hade fullt upp att få det att fungera!

Såg nu att det va japanens tur

Tycker också hon var fräschare idag men hon hade tur som en tokig på en del hinder, tror jag räknade till att hon var i 7 hinder...

heja Sverige:banana:

oj vad roligt:laugh:

Ni som tittar snälla håll oss uppdaterade, jag kunde titta förra veckan men nu har företaget blockat:devil: sidan, typiskt när vi har 3 svenskar i final.

Jag såg inte att han var i :angel: men det är ju inte så bra upplösning på bilden, plus att jag inte har något ljud, så jag kunde ju inte höra om det klonkade heller :idea:.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dryga sju månader återstår till OS i Paris. Ett OS som hopplandslaget anländer till som regerande Olympiska mästare. I hoppningens...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan I övermorgon börjar VM och jag tycker att det därför är dags för en tråd. Dressyren är 15 och 16 september, på lördag 17/9 är det...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
15 618
Hoppning Nu är OS-laget i hoppning annonserat; Malin Baryard Johnsson Peder Fredricson Henrik von Eckermann Rolf-Göran Bengtsson Har buke...
Svar
2
· Visningar
1 368
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka