Sv: Os 2008

hehe jag skrev en fråga, men det blev typ bara klagomål :D till SVT alltså!
Men nu har jag sagt vad jag tycker iaf!

Varför klaga :crazy: ? De visar ju sjukt mycket mer hästsport än de nånsin gjort, de har livesänt en massa dessutom!

Varför klaga :crazy: ? De visar ju sjukt mycket mer hästsport än de nånsin gjort, de har livesänt en massa dessutom!

Det jag vänder mig emot är mycket att de nonchalerar ryttarna genom att inte ha med dem på "morgondagens tävlande", eller diskuterar deras framgångar i någon större utsträckning.
Jämför vilka analyser de gjort på simmare och friidrottare...

Men det är ju bara så det är, det kan man ju inte klaga på SVT över?

"Det är så det är"? Det är väl ändå SVT som väljer vilka som de har med i programmen och vad de fokuserar på i analyser?

EDIT: Nu håller jag tummarna att vi spöar alla andra imorgon, då sjutton! :)

Senast ändrad av en moderator:

Ja det är väl ingen nyhet att ridsporten inte får så mycket uppmärksamhet? Ingen hade ju räknat med att det skulle gå bra för sverige heller för den delen. Jag tycker det är så onödigt att klaga när vi fått visat såhär mycket.

Ja det är väl ingen nyhet att ridsporten inte får så mycket uppmärksamhet? Ingen hade ju räknat med att det skulle gå bra för sverige heller för den delen. Jag tycker det är så onödigt att klaga när vi fått visat såhär mycket.

Fast om man ska tänka att "nehepp, ingen har brytt sig om oss tidigare, dåså" så kommer de ju heller aldrig att försöka ändra det... :) (Sedan, är det en sådan enorm förvåning att det går bra för oss - är inte Sverige rätt OK på olika ridsportsgrenar?)

Jag vill se mer analys och diskussion om ridsport i TV. Att inte ryttare glöms bort att presenteras som de som ska tävla imorgon etc. Och det kommer jag fortsätta påminna SVT om. :)

Men, man kan ju hoppas på att det blir lite prat och rubriker om vi tar medalj imorrn!

---

Till alla: Har någon någon uppfattning om Rolf-Görans chanser i den individuella tävlingen? Ninja har ju hoppat rätt bra hittills...

Nja kanske inte, men jag tycker inte det är så mycket att reflektera över, men alla är vi olika ;). Och blir det medalj får vi som sagt hoppas på mer publicitet :).

Jo det är ju just det, vi är rätt okej.. Inte tipptopp.

Roffe ligger 8:a just nu, så en liten individuell chans har han ju..

Nja kanske inte, men jag tycker inte det är så mycket att reflektera över, men alla är vi olika ;). Och blir det medalj får vi som sagt hoppas på mer publicitet :).

Jo det är ju just det, vi är rätt okej.. Inte tipptopp.

Roffe ligger 8:a just nu, så en liten individuell chans har han ju..

Vore kul om han skrällde.

(Men är vi inte rätt bra? Vi tog OS-silver förra året och fälttävlanslaget kom 4a iår. Det är väl mer än rätt OK iaf? ;) )

Jag tycker absolut inte han har en lite chans till individuell
medalj. Han har 4 fel alltså bara ett nedslag från ledaren.

Kom på nu att i finalen startar man om på noll fel så det gäller bara att vara bland de 35 bästa efter imorgons omgång. Nu snackar jag individuellt

är de inte inom de 25 bästa för o gå till final?

Om roffe vinner medalj anser inte jag de vara en skräll, roffe har varit i världstoppen länge med flera olika hästar.

Om roffe vinner medalj anser inte jag de vara en skräll, roffe har varit i världstoppen länge med flera olika hästar.

Sant. Lite fel ord med skräll. My bad.

Men det vore grymt roligt, oavsett ordval. :)

Jo precis, de startar ju med noll fel, men med tanke på resultaten han gjort nu vore det konstigt om det hände nåt mystiskt och han får flera nedslag, han är ju trots allt sveriges bästa ryttare :).

Nej de 35 enl ridsports förbundets hemsida:

I första individuella finalen, omg 1, semifinalen, får 35 ryttare starta, max tre/nation. I finalen startar man om på noll fel.
Final omg 2 är öppen för de tjugo bästa efter semifinalen. Vid likaplacering avgörs finalen med omhoppning

Håller med totalt, man ska aldrig räkna bort Roffe.

Aldrig riktigt fått någon känsla av att Ninja skulle vara en sån där riktig toppenhäst men han går ju riktigt fint nu och Roffe e ju känd för å plocka fram det absolut bästa ur sina hästar så. :p

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dryga sju månader återstår till OS i Paris. Ett OS som hopplandslaget anländer till som regerande Olympiska mästare. I hoppningens...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan I övermorgon börjar VM och jag tycker att det därför är dags för en tråd. Dressyren är 15 och 16 september, på lördag 17/9 är det...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
15 618
Hoppning Nu är OS-laget i hoppning annonserat; Malin Baryard Johnsson Peder Fredricson Henrik von Eckermann Rolf-Göran Bengtsson Har buke...
Svar
2
· Visningar
1 368
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka