Vad har du för belägg för det uttalandet, med tanke på din kritik av förskolor och pedagogisk grund så bör du ha mycket mer än tyckande på fötterna när du uttalar dig, inte för att jag tror du har det utan du mest killgissar? Jag inser att det givetvis kan finnas barn som är utåtagerande som tvååringar som även är det när de blir äldre men någon garanti finns det knappast som du menar. Mycket beror säkert på om barnet får advekat hjälp eller inte och vad orsaken är. Bara att garantera att ett barn inte kan förändras är skrämmande, om inte annat så bidrar en sådan syn på barnet bland barnets omgivning till att det blir så.2-åring som går fram och oprovocerat slår någon på käften kommer garanterat ha problem även som 4-5 åring.
Tjaa, kanske är det alldeles för mycket häng inomhus för vissa barn. Jag har barn på förskola nu och det är alldeles för lite lek utomhus. Barn rör sig mer när dom är utomhus.
Så för att din förskola har för lite verksamhet inomhus så har alla andra det? Och då är det på något sätt relevant att ta barn till en fotbollsmatch eller skicka dem på meningslösa ärenden en bra pedagogik. Vilken vetenskaplig grund kan du hänvisa till här?