Sv: Orolig mamma...
Hej jag är en orolig mamma men samtidigt tycker jag att det är jättekul att min dotter hittat ett sätt att jobba med hästar o verkligen kunna leva på det.Min tjej gick ej gymnasiet efter 9 an o herregud vad jag fått skäll av många för det, men var sak har sin tid o ska man jobba inom galoppen måste du börja tidigt.
Hon har gått utbildningen på strömsholm och utbildar/jobbar sig nu på British racing school i england med mål att ta licens. Det är först nu när hon gått där som jag blivit lugn,men det är en riskfylld sport, har som sagt varit relativ lugn i 1/2 års tid men i förrgår kom telefonsamtalet.. tillbringat dagen på Oxford sjukhus för magnetröntgen och sytt ihop läppen osv, översprungen av en häst i startboxen, jaha. Så jag kan ju bara säga att du kan inte övertala din mamma att det inte är farligt, för det är det, men om man utbildar sig rätt så lär man sig riskerna och kan minimera skadorna.Bästa sättet att övervinna rädslan (o det är väl den anledningen som gör att hon säger nej??) är att vara med o delaktig så mkt som möjligt.
lycka till
mvh prillan