Orolig mamma...

Sv: Orolig mamma...

Men eftersom jag fortfarande bor hemma är det lite svårt att smyga med det.. :p Är också en sån som alltid frågar om lov, vet att det blir ett sjuhelsikes liv annars.. :crazy: Men ska övertala henne, d ska gå, ska ta upp det ikväll igen! Wish me luck!

men... rid en dag iaf då? asså, vad ska de göra...
eller så väntar du tills du är 18...
eller om ni har prao, så praoar du på galoppen :D

Rider redan hos en galopptränare. Har ridit i jobb i två år ungefär och det går hon med på, om än motvilligt! ;) Handlar om att få ta licens.. Jag är 18 men som sagt inte en chans att jag gör det utan hennes tillåtelse.. :crazy:

Haha tack tack! Lite långt borta bara! ;) Men rida galoppörer får jag, men inte i löp, än så länge iaf.. Ska tjata och tjata tills hon har sår i öronen! :p Jag ska lyckas ta min amatörryttarlicens, har velat det länge och hon ska övertalas.. *fast besluten* :crazy:

du tar licensen, sen kommer du hem ÖVERLYCKLIG å säger hur bra det gick å hur glad du är... va ska hon göra då lixom ;)

Hmm vet inte riktigt! :p Blir rejält arg skulle jag tro, och förmodligen inte lita på mig igen på ett bra tag.. :crazy: Men förhoppningsvis behöver hon bara vänja sig vid tanken...

Hej jag är en orolig mamma men samtidigt tycker jag att det är jättekul att min dotter hittat ett sätt att jobba med hästar o verkligen kunna leva på det.Min tjej gick ej gymnasiet efter 9 an o herregud vad jag fått skäll av många för det, men var sak har sin tid o ska man jobba inom galoppen måste du börja tidigt.
Hon har gått utbildningen på strömsholm och utbildar/jobbar sig nu på British racing school i england med mål att ta licens. Det är först nu när hon gått där som jag blivit lugn,men det är en riskfylld sport, har som sagt varit relativ lugn i 1/2 års tid men i förrgår kom telefonsamtalet.. tillbringat dagen på Oxford sjukhus för magnetröntgen och sytt ihop läppen osv, översprungen av en häst i startboxen, jaha. Så jag kan ju bara säga att du kan inte övertala din mamma att det inte är farligt, för det är det, men om man utbildar sig rätt så lär man sig riskerna och kan minimera skadorna.Bästa sättet att övervinna rädslan (o det är väl den anledningen som gör att hon säger nej??) är att vara med o delaktig så mkt som möjligt.
lycka till
mvh prillan

oj!
hoppas din dotter blir bra snart!!!

kul att du stöttar henne!!!!
snart står du där som galopphästägare å hoppar på startdagarna å skriker när de närmar sig mål :p

gud va kul ! önskar min mamma vore sånn :/
men ere svårt att ta amatörlicens ? eller e de bara säga till ?

ja herregud medans jag var på väg o boka flygbiljett till england så ringer hon o säger;nu åker jag på löp med "mina" hästar, har tre som ska starta på olika platser o får jag väldigt ont hjälper "chauffören" mig.Jag kan inte äta, bara med sugrör o det är svårt o böja sig o min arbetsgivare önskar att jag vore klonad!

JAG GER UPP :rofl: :rofl:

jisses....
det som inte dödar härdar, eller vad säger man?!?!?!

mammsen kanske ska till englad å prate liiiite vett med henne iaf :p *går över till mammornas sida* :devil:

Nej, att övertala henne att det inte är farligt det vet jag att det inte går! Är fullt medveten om riskerna. Men måste på något sätt dämpa hennes rädsla (som det säkerligen är).

Hoppas din dotter frisknar till snart! :)

Liten uppdatering! Läget har förbättrats en del iaf! Nu har hon i princip gått med på det, även om hon fortfarande är livrädd för att jag ska trilla av "i första svängen" som hon uttrycker det och slå ihjäl mig... :crazy: :smirk:

Så håll tummarna för att jag får min licens i sommar!! :bump: :banana:

va bra lycka till..
men som sagt, lår hon "vara med så mkt som möjligt" så minskar nog rädslan.. mvh
prillan

Tack, ska försöka! Men hon har typ redan sagt att hon aldrig ska kolla på mig när jag rider ett löp för det kommer hon aldrig klara av... :(

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 486
Senast: Saeta
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 415
Senast: mackan
·
Övr. Barn Jag sitter med jätteont i magen just nu. Det har under ett tag varit en viss tjej i klassen som inte är så snäll till min dotter, men...
2
Svar
23
· Visningar
4 125
Senast: angelwings
·
L
Hästhantering Jag vet inte vad jag ska göra längre, känns som att jag har försökt allt. Islandsvalack, 25 år. Född på island Vi har haft den...
2
Svar
26
· Visningar
3 807
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar