Orolig att få svar att det är två barn i magen..

L

Lessien

:confused:Man har ju bara väntat sig ett barn. Men vad gör man om det är två. Detta är första gången jag väntar barn men vet ej om jag klarat av att få 2 stycken på en gång.

Någon annan som känner så här....:bump:

Sv: Orolig att få svar att det är två barn i magen..

här har du en.. vi har många tvillingpar i släkten och likaså min sambo.
Samtidigt kan jag få dåligt samvete över att jag inte vill ha två, det är ju egentligen ännu ett litet mirakel..

Senast ändrad:

Ja, visst kan man få dåligt samvete över den känslan men jag känner också så. Jag vill ha en i taget, njuta av varje. Speciellt första gången jag får barn.

Rätt mig om jag har fel, men hurvida din sambo har tvilligar i släkten är väl totalt ointressant då tvåäggstvilingar bara är ärftliga på mammans sida, och enägstivillingar är inte ärftligt alls utan en slump. Det är då vad mitt sunda förnuft säger mig för hurvida du släpper två ägg eller inte kan ju inte gärna han påverka.

Rätt mig om jag har fel, men hurvida din sambo har tvilligar i släkten är väl totalt ointressant då tvåäggstvilingar bara är ärftliga på mammans sida, och enägstivillingar är inte ärftligt alls utan en slump. Det är då vad mitt sunda förnuft säger mig för hurvida du släpper två ägg eller inte kan ju inte gärna han påverka.

Stämmer precis! Tvåäggstvillingar kommer oftast var tredje generation (och då givetvis på mammans sida). Att få enäggstvillingar räknas (enl. vår läkare) som en mutation. Jag själv, som har enäggstvillingar, hade aldrig en önskan om tvillingar. Speciellt inte sedan jag redan hade två barn och blev gravid med skydd:angel:. Ska inte förneka att det är omvälvande att få en bebis och då ska vi inte tala om två likadana samtidigt. Bebis-tiden förflyter som en dimma och ditt liv blir en fråga om ren överlevnad:crazy:Sedan, när de börjar tulta runt och man tydligt ser det speciella band som finns emellan dem, ja då är det hur sött som helst. Mina tvillingar är 17 i sommar och de har alltid haft en enorm glädje av varandra. Fortfarande börjar de varje morgon med att krama varandra och det är ganska sött när de är 1.90 långa:love:
Men, jag tycker inte att du ska oroa dig för att det ska vara två. För om det är så får du lösa det då och du klarar det också. Jag hade inte planerat att bli gravid igen och hade då en 4-åring och en 2-åring och fick oplanerade tvillingar. Ska inte förneka att det var jobbigt, men det var också härligt. Livet överrumplar oss ibland och allt går inte att planera och det är det som gör livet så spännande...

Japp, det stämmer!:)

Bebis-tiden förflyter som en dimma och ditt liv blir en fråga om ren överlevnad

Nehejdu ! Så behöver det inte alls vara ! Jag fick tvillingar och var ensamstående och det var faktiskt inte något stort problem.
Det största problemet var omgivning samt litteratur som envist hävdade att detta borde vara ett problem.

En av mina kompisar fick veta på sitt ultraljud att hon väntade tvillingar, hon bröt ihop fullständigt:o. Hemma hade hon ett barn på 1 år, hon var arbetslös, hennes kille pluggade på annan ort och de bodde i en mikroskopisk 2:a.

Hon var väldigt chockad, ledsen mm först men efter några dagar vände det när hon förstod att det skulle ordna sig, materiela saker är inte allt.

Nu är tvillingarna 3 år och det har gått hur bra som helst!!! Självklart är det fullt ös medvetslös väldigt ofta men på det stora hela är de en stor harmonisk familj. Nu har både hon och sambon jobb, de bor i en stor 5:a och livet flyter på.

Så du, ta inte ut något i förväg och om det är två så kommer du att fixa det!

Bebis-tiden förflyter som en dimma och ditt liv blir en fråga om ren överlevnad:crazy:

Stopp där, jag kan inte alls hålla med!

Det gick faktiskt hur bra som helst för oss att få två barn samtidigt (första barnen för oss). Nöjda och glada, dubbelamning där barnen var som klockor och ville ha ca var 3:e timme. Och så roligt som de haft ihop från mycket tidig ålder !:love:

När jag jämför mig med vänner som har barn av samma ålder tycker jag att vi har åkt på en räkmacka!

Det som jag upplevde som jobbigt var det rent fysiska i att bära två barnstolar samtidigt, alltid ha med mig dubbla ombyten etc.
Själva barnahanteringen var bara plättlätt.

Sedan håller jag med Cirkus i att det var snorjobbigt med alla komentarer om att "åh, så jobbigt det måste vara". I alla fall i vårt fall var det inte sant på en fläck.

Bebis-tiden förflyter som en dimma och ditt liv blir en fråga om ren överlevnad:crazy:

Jag maste ocksa protestera!!

Mina var superlatta som bebisar, at var tredje timme och sov daremellan, var glada mest hela tiden, kraktes eller bajsade aldrig ner sig (jag har aldrig haft med mig extra ombyten till dem....), var latta att lamna till andra om man behovde hjalp osv.

Nu ar de 15 manader och vi har det lite jobbigare men det beror mest pa yttre omstandigheter t.ex. makens epilepsi som plotsligt blommat upp igen, ingen familj i narheten plus att de borjat protestera mot sina skenor som de maste ha pa natterna pga klubbfot sa de sover inte sa bra langre - mao inget en "normal" familj behover oroa sig for ;)

TS - har du faktiskt fatt bekraftat tvillingar i magen? Isf grattis :love:

*kl*

Vad man gör? Jo, man skrattar och gråter om vart annat och tror inte att det är riktigt sant. Sen går man omkring och är förskräckligt mallig över sina två bebisar i magen!

Om det är jobbigt eller ej beror nog mycket på situationen. Funkar bebisarna som klockor, så gör det nog ingen skillnad om man får en eller två. :)

Mina kom lite för tidigt, visserligen bara en månad men ändå. När vi kom hem hade den ena fortfarande sond och det var rätt mycket pyssel med dem eftersom de hade reflux. Sov, det gjorde jag inte mycket och det var det värsta av allt. Man blir helt fel som människa. Men sådant kan man lika gärna råka ut för om man "bara" får en bebis.

Om det nu är två där inne, GRATTIS! Du kommer få vara med om något som inte så många får vara med om. Tänk på vad mycket kramar och pussar du kommer få! Och vilken övning ditt tålamod kommer få... :grin:

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 542
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 404
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 907
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar