orm åt upp hund

Nominous

Trådstartare
länk

jag fattar inte.. först står det att ormen förföljt hunden i flera dagra och att den legat i hundens bädda. sen står det att den skall släppas tillbaka till det fria snart igen.

var det familjens orm eller var den vild?

om de var familjens orm - HUR FAN KAN MAN HA EN ORM SOM E SÅ STOR LÖS HEMMA OM DEN ÄR INTRESSERAD AV ENS HUND???
om dom sett att ormen visat intresse för hunden - varför inte då flytta på nån av dem??

jag får nästan känslan av att dom ville att ormen skulle käka upp hunden.

kanske ligger på fel forum. ska man disskutera ormen eller hundhavandet?? jag vet inte. ni får flytta den annars..

Sv: orm åt upp hund

Hade det inte varit för att där var en bild på ormen så hade jag trott att det var ännu en påhittad Ab-artikel.

Jag fattade inte heller riktigt?
Kanske förstod inte familjen att ormen var ett hot mot deras hund, förrän det var för sent. Utan att det var experten som berättade det sen för dom?

Tragiskt i alla fall:(

"att dra ut hunden kan skada eller till och med döda ormen"

Jaha? om hunden överlevt så hade jag då inte brytt mig om ormen dog! Det finns ju massor med ormar och dom äter ju det mesta så det hade väl inte spelat någon roll..

Jag skulle aldrig våga gå ut om jag mötte den där ormen, hade nog inte ens vågat vara kvar i huset/lgh om jag hittat den i vovvens säng.. ucha..

nää precis. varför är ormen mer värd än hunden?? varför ska ormen få överleva bara för att hunden kan riva upp den innui?

helt sjukt resonemang egenligen.. jag hade gjort allt jag kunnat för att rädda hunden. fast dom kanske tyckte om ormen mer. fast den ska ju ändå släppas ut i de vilda.. hela artikeln tycker jag e skum. eller det kanske är människorna som är det..

"att dra ut hunden kan skada eller till och med döda ormen"

Jaha? om hunden överlevt så hade jag då inte brytt mig om ormen dog! Det finns ju massor med ormar och dom äter ju det mesta så det hade väl inte spelat någon roll..

Jag skulle aldrig våga gå ut om jag mötte den där ormen, hade nog inte ens vågat vara kvar i huset/lgh om jag hittat den i vovvens säng.. ucha..

1. Hunden är med all säkerhet stendöd. Det går fort när ormar dödar.
2. En sällsynt orm kan mkt väl vara betydligt värdefullare än en hund.

Är man så oansvarig hundägare att man inte ormsäkrar sitt hus (när man bor i australien som har de allra giftigaste ormarna) så förtjänar man kanske att få sin hund uppäten.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 831
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 545
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 612

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka