S
sandraR
Jag har en före detta travare på helfoder. Hon är 7år och jag är 15år. Det mesta hon kan har jag och ägaren lärt henne - hon kunde skritta, passgång("travartrav") & galopp i vänster varv 500km/h när hon kom. Både hon & jag har utvecklats otroligt. Men höger galopp går inte, och vi har våra brister. Hon blev misshandlad av tidigare ägare så hon är verkligen en sur häst, men hon kan vara världens ängel ganska ofta nu för tiden, dvs hon har utvecklats väldigt mycket där med. Jag började som medryttare på henne, sedan halvfodervärd, och nu då är hon som min egen. Älskar henne verkligen. Men ibland blir jag så trött på henne. Som ibland attackerar hon mig när jag ska hämta henne i boxen, eller när det går dåligt med ridningen. Som det känns som att jag aldrig kommer kunna lära henne höger galopp. Har jag inte lyckats på ett år - varför skulle vi då lyckas de kommande åren? Och kommer jag någonsin få henne att röra sig samlat & avslappnat i ens vänster galopp som hon kan? Don't think so? Jag har tagit ett par lektioner men det känns som att jag inte kommer någonstans med dom heller. Enligt mina tränare är hon helt skänkeldöv för sidvärtsrörande hjälper. Och jag, jag är ingen tävlingsmänniska men jag hade blivit lycklig av att kanske någon gång om året vara med i någon clearround. Det lär inte gå direkt.. Är jag för negativ i allt? har jag dåligt självförtroende? är jag en dålig ryttare? Det är min största rädsla. Borde jag byta häst? Alla säger att vi passar bra ihop, men ibland känns det verkligen inte som det.. Jag brukar ha bra tålamod men ibland är det verkligen nere, som idag. vad tror & tkr ni?