Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det mesta som stör mig känns helt rimligt och befogat. Ett av mina återkommande störningsmoment är i alla fall att en rulltrappa som jag anlitar så gott som varje vardagsmorgon tycks ha en funktionsduglighet på under 50 %. Varannan morgon: fungerar, varannan morgon: fungerar inte. Hur svårt kan det vara att skapa en fungerande rulltrappa? Eller att laga den så att den håller åtminstone en vecka. Jag bara undrar.

Ett annat enormt störningsmoment är allt hjärntvättande elände som sänds på radion i form av reklam. Jag vill inte sitta på tåget eller bussen och komma på mig själv nynnande "De har vuxenlekar, vuxenleksaker, vuxen punkt se". Men ändå är det så det blir.

Till dig ynkrygg :turd:till kvinna blond 36 år gammal som kör en [regnr raderat av moderator] det var folk som såg att du körde in i min bil Vid halv tio tiden i Gustavsberg, dessa ärliga människor skrev till skillnad från dig en lapp om vad som hänt :bump:, de har vittnat du är nu polisanmäld för smitning. Hade det inte vart bättre att lämna en lapp själv och stå för vad du gjort? Du gick ju ändå ut och tittade på skadorna så du visste ju. Fegis! Detta har stört mig orimligt mkt sen jag kom tillbaka till min bil, men vissheten att du m all sannolikhet åker fast ger mig faktiskt en hel del lika orimlig njutning :devil:

Senast ändrad av en moderator:
Ett annat enormt störningsmoment är allt hjärntvättande elände som sänds på radion i form av reklam. Jag vill inte sitta på tåget eller bussen och komma på mig själv nynnande "De har vuxenlekar, vuxenleksaker, vuxen punkt se". Men ändå är det så det blir.

Människor som skriver reklamjinglar ska brinna på ett särskilt hett ställe i helvetet. Jag kan fortfarande plötsligt gnola "Du får mycket mer hos Vivo, YEAH!". Och någon Vivo-butik har det inte funnits på många år.

Det här käcka influensan som nu har rullat runt i våran familj i över en månad.... den stör mig orimligt mycket. Den ställer till oreda i vardagspusslet!!! :rage:
Sen stör det mig att det visst bara är @Migo som det passar att stanna och fika hos när @Monstermom är på turné liten omväg till mig skulle hon väl kunna göra? :rage:
Eller mig! jag bor ju nästan på vägen

Folk som gravt överskattar vad deras begagnade saker är värda och använder sig av kryphålet i FB köp&sälj-gruppen för att promota deras jävla annons varje dag (ibland oftare?!). Är rätt säkert på att jag kläckt ur mig en kommentar till människan tidigare men just den saken köptes av någon naiv person. 650 för säsong 1-8 The Big Bang Theory för 650 när det kostar 499 på CDON (649 ordinarie)? eller 699 nytt på Ginza... 1200 för 8 böcker uppslagsböcker om djur? Ja... ignorera är givetvis mest hälsosamt men när personen puttar upp alla sina inlägg och man bahh äntligen lite nya annonser?! Nej.

Folk som gravt överskattar vad deras begagnade saker är värda och använder sig av kryphålet i FB köp&sälj-gruppen för att promota deras jävla annons varje dag (ibland oftare?!). Är rätt säkert på att jag kläckt ur mig en kommentar till människan tidigare men just den saken köptes av någon naiv person. 650 för säsong 1-8 The Big Bang Theory för 650 när det kostar 499 på CDON (649 ordinarie)? eller 699 nytt på Ginza... 1200 för 8 böcker uppslagsböcker om djur? Ja... ignorera är givetvis mest hälsosamt men när personen puttar upp alla sina inlägg och man bahh äntligen lite nya annonser?! Nej.

Haha, jag såg en annons "Deodorant 10 kr, hämtas i xx".
Jag menar, va? Varför skulle någon villa köpa en begagnad deodorant, och åka till någons lägenhet för att hämta upp? :confused:

En tråd som aviserar träning i skriven engelska och mest innehåller talspråk och slanguttryck.

Fast det är orimligt att störa sig på att människor vill bli bättre på språk....

Jag retar mig(och ja, det är verkligen inte alls rimligt!) på att min hund tvättar sig ljudligt om nätterna. Egentligen retar jag mig på att jag är en sådan liten människa att jag blir irriterad på en hund som sköter sin hygien.

Fast seriös - ljudligt smaskande? I mitt sovrum? När jag försöker sova?:arghh:

Inte gör jag något åt det heller, för om dagarna ter det sig som ett inte så stort problem och om nätterna är jag inte så handlingskraftig och mumlar mest ett grötigt och opedagogiskt "men sluuuta"

Just nu stör jag mig på att jag inte får rida lektion idag som jag hade sett fram emot eftersom instruktören hade dubbelbokat.

Inte mycket att störa sig på egentligen eftersom vi får ta det en annan dag, men just idag hade jag behövt ett mål att se fram emot för att inte sega ihop totalt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits
  • Spånpellets

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka