Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
:eek:Vad är det jag läser?! Om ni högerhänta hade en minsta aning om hur svårt det är att skriva med blyerts utan att riskera att få handens ena sida helt grå (eller blå vid användning av bläckpenna för den delen)! För att inte tala om whiteboardtavlor som är helt jävla orimliga att skriva på:mad: garanterat en högerhänt som uppfunnit dem för att kränka vänsterhänta:rage:

Apropå orimliga saker som irriterar:angel::D
Det är svårt att skriva med vänster, det är därför högerhänta är så mycket bättre förstår du! :angel:

Stör mig som fan på folk som prompt ska handla samtidigt som mig idag, god damnit! Och bilister, dessa jääävla bilister som ser att jag står där och väntar och väntar och väntar på att få gå över vägen och som ser att köerna är oändliga för de sitter mitt i de där jävla köerna men lik förbannat inte kan släppa över mig lite snabbt. Liksom ja, jag vet att ni har företräde när det inte ens finns ett jävla övergångsställe men man kan väl vara lite jävla bussig när man ändå inte förlorar en enda jävla sekund för att det är en jävla kö! :rage:

Jag är jätteirriterad på DHL- igen.

Mitt paket ligger på terminal i Örebro (20 min bilväg från mig) men kommer inte köras ut till mitt ombud för än tidigast tisdag. När jag ringer och frågar om jag kan hämta paketet på terminalen idag låter telefonisten som att jag bett dem hämta hem månen, och det går absolut iiiiiiiinte.

Så min nya dator ligger i en låda 20 minuter bort, och kommer förhoppningsvis hinnas köras hit innan onsdag. Så med lite tur hinner jag få ordning på den till fredag när jag åker till Norge.

Hur jävla svårt kan det vara att låta mig hämta ut mitt paket på terminalen?!?
Va? Jag har hämtat paket på terminalen flera gånger.

ObiuHXG.jpg

Stör mig som fan på folk som prompt ska handla samtidigt som mig idag, god damnit! Och bilister, dessa jääävla bilister som ser att jag står där och väntar och väntar och väntar på att få gå över vägen och som ser att köerna är oändliga för de sitter mitt i de där jävla köerna men lik förbannat inte kan släppa över mig lite snabbt. Liksom ja, jag vet att ni har företräde när det inte ens finns ett jävla övergångsställe men man kan väl vara lite jävla bussig när man ändå inte förlorar en enda jävla sekund för att det är en jävla kö! :rage:
Jag kör inte bil, men jag kan tänka mig att det inte bara är elakhet som gör att bilisterna inte släpper över dig utan övergångsställe(eller OK, jag tror alltid bilister är elaka). Så länge det inte rör sig om en enkelriktad väg innebär det en risk att släppa över dig, eftersom du då invaggas i en falsk trygghet. Bilarna i andra körriktningen är inte nödvändigtvis uppmarksamma på att du blir framsläppt och det är lätt att skynda sig lite extra när någon släpper fram en och i och med det brista i uppmärksamheten åt andra hållet.

Jag kör inte bil, men jag kan tänka mig att det inte bara är elakhet som gör att bilisterna inte släpper över dig utan övergångsställe(eller OK, jag tror alltid bilister är elaka). Så länge det inte rör sig om en enkelriktad väg innebär det en risk att släppa över dig, eftersom du då invaggas i en falsk trygghet. Bilarna i andra körriktningen är inte nödvändigtvis uppmarksamma på att du blir framsläppt och det är lätt att skynda sig lite extra när någon släpper fram en och i och med det brista i uppmärksamheten åt andra hållet.
Ja givetvis, det är inget jag som cyklist/gångtrafikant utan körkort tänker på men det är förstås fullt förståeligt (nä jag har inte alls pluggat just det häromdagen och borde ha det färskt i minnet, inte alls! :angel: ). Vad som dock får mig att fortsätta vara irriterad är att det var kö i ena riktningen, inte den andra - andra riktningen var tom för det mesta. Försökte smita över flera gånger när det var helt tomt på bilar på min sida av vägen och kön stod still, men givetvis skulle kön röra på sig just precis då och inte en enda bilist kunde stanna till 2 sekunder extra så jag fick komma över. Så fruktansvärt enerverande.

Än mer enerverande är dock att den här jävla kommunen säger sig vilja satsa mer på oss som går och cyklar men lik förbannat inte ens kan göra ett sketet övergångsställe eller faktiskt lägga in cykelvägar när de sitter och planerar för handelsområden och whatnot. Det skryts så fint om att det minsann ska satsas men när det väl kommer till kritan existerar vi inte. Sen har de mage att påstå att det är för få som cyklar! :arghh: Det är väl dock hyfsat vanligt även i övriga landet som jag förstått det :meh:

//Zebra som nu ska slå av datorn och cykla till Willys som helt och hållet saknar vettig anslutning till cykelväg :down:

Jag stör mig förresten något alldeles vansinnigt på att varenda människa som jag kan tänkas bli intresserad av är upptagen :mad: Det kan jag iofs anse vara rimligt att störa mig på men det kanske är kul att de är lyckliga. Eller något. Eller nä, det är inte alls kul. Det är skitdumt. Dumpa!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka