Jag vet, ska läsa den sen när jag hunnit läsa den tredjeDet finns fyra böcker. Den fjärde heter "Four".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet, ska läsa den sen när jag hunnit läsa den tredjeDet finns fyra böcker. Den fjärde heter "Four".
Men det får man väl räkna med om man bor i Skåne. /Norrbottningen som aldrig frusit så mycket som vintern i Skåne.Varje jävla dag i Skåne blåser det. Spelar ingen roll vart fan man är så ska det blåsa! De vindstilla dagarna kan jag räkna på ena handen känd det som
systerns hund piper också när han är uttråkad, och det är inget pip som i "tyck synd om mig" det är mer som " Det är SKIT synd om mig nu och jag vill ut och gå, och kissa och sparka boll och gå igen och äta godis och klappas och gå ut och kissa igen och igen och igen!!!"Stör mig orimligt mkt på min hund som piper när har tråkigt. Spenderade fm med att sitta i 40 minuter på ett tåg med en uttråkad hund som PEP OCH PEP och höll ALDRIG KLAFFEN!
Var nära att kasta av honom från tåget. (inga hundar skadades under denna resa, lovar!)
Tur att han är söt, och snäll och finast i världen annars
(att han sov hela resan hem istället gjorde honom dyr med igen)
Har vi samma ex eller?Jag stör mig helt orimligt mycket på mitt ex/barnens pappa. Många saker är helt rimliga att störa sig på, men jag stör mig verkligen på allt. Även sådant som vem-som-helst i övrigt skulle slippa undan med utan att jag ens funderat på det.
Som när han skickar ett meddelande om att barnen mått bra under veckan hos honom, "de verkar ha duckat både magsjuka och den förkylning som jag har som blommar ut mer och mer för varje timme". Då har jag lust att skrika rakt ut att jag inte är intresserad av någon lägesbeskrivning på hur han mår . Intresseklubben antecknar inte. Just informationen om att han är förkyld och kan ha smittat barnen är inte det jag stör mig på, utan den fetade biten.
Eller som när han bytte telefonnummer och i stället för att bara skicka ut sitt nya nummer skickar med en instruktion om att "Ta bort nummer 07xxxxxxxx ur telefonboken och lägg i stället till 07xxxxxxxx". Som att jag inte kan klara av att räkna ut det själv
Helt orimliga saker att störa sig på, men
Telias maskinröst: Vad gäller ditt ärende?
Jag: Faktura!
Telias maskinröst: Gäller det faktura?
Jag: Ja!
Väntar i 39 minuter.
Jag: "Jo, nu är det är så här att jag har fått en påminnelse på fakturan som jag redan ringt er om flera gånger och som ni sa att ni skulle makulera ..."
Telias levande röst: " Din faktura? Den kan jag inte se här. Jag kopplar över dig till fakturaavdelningen!"
Så orimligt!Till slut började jag försöka prata skånska när jag skulle beställa en tågresa. Då funkade det.
Tja, de hade väl sett detta och ville göra något åt detÅh, det påminner om när SJ började med röststyrning för massa år sedan. De hade lagt så mycket krut på att olika dialekter skulle funka så att jag, som mer eller mindre pratar rikssvenska, aldrig lyckades göra mig förstådd. Det kunde låta så här:
SJ-röst: Välkommen till SJ:s röststyrda biljettbokning! Varifrån och vart vill du resa?
Dentaku: Från Stockholm till Borlänge
SJ-röst: Du vill åka från Stockholm till Frändefors, stämmer det?
Dentaku: NEJ! Till BORLÄNGE!
SJ-röst: Du vill åka till Ängelholm, stämmer det?
Dentaku: *vrålar könsord*
SJ-röst: Jag förstår inte vad du säger. Varifrån och vart vill du resa?
Till slut började jag försöka prata skånska när jag skulle beställa en tågresa. Då funkade det.
Själv är jag ju från Dalarna så jag tycker det är rätt orimligt med blåst VARJE dag och räknar fortfarande inte med det trots jag bott här nere i 4-5 år jag blir fortfarande förbannad och svär över det typ varje dag och typ *kors i taket det blåser inte idag * när det är mer vindstilla än storm och jag håller helt med dig, aldrig frusit så mycket som jag gör här nere /Mvh hon som sovit i husvagn som hade 5 grader inne, -30 ute och ändå överlevde med raggsockor och dubbla täcken... I Skåne krävs det 3 täcken raggsockor plus värmefilt när det knappt är minus ute och bor i en helt vanlig lägenhetMen det får man väl räkna med om man bor i Skåne. /Norrbottningen som aldrig frusit så mycket som vintern i Skåne.
Av den anledningen åt jag nästan aldrig en bra köttbit under graviditeten, kändes bortkastat (och lite sorgligt) att beställa den well doneMed "rött kött"-tråden i färskt (höhö) minne så kom jag på att jag stör mig (ganska orimligt) på folk som går på en fin restaurang och beställer köttet "well done". Känns så .... bortkastat liksom. Varför inte köra en flintastek 55 minuter i stekpannan hemma istället?
Om/när det händer känner jag alltid medlidande för kocken som måste förstöra (förkolna) en fin råvara. Det måste skära en del i hjärtat på en förmodad matälskare