Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fabulös vardagsirritation! :rofl:
Tur att det kan glädja någon! ;)
Jag har ägnat flera bussresor åt att fundera på vad jag skulle skriva om dom om jag gjorde ett inlägg i den här tråden, men lyckats sansa mig och glömma bort det innan jag kommit hem igen. Tills idag då, för nu räcker det med att se trådrubriken så ser jag dessa två personer framför mig. Det är så vansinnigt skönt att det bara är en vecka kvar av bussåkande vid den tiden, sen slipper jag dom förhoppningsvis :D

Åtminstone idag stör jag mig orimligt mycket på folks behov av att påpeka min eksem.
Så irriterande att få höra " men oj vad röd du är på halsen!" "Men oj, din hud" Speciellt när jag berättat, flertal gånger, att jag har eksem. JAG ÄR LIKSOM HELT MEDVETEN OM ATT MIN HUD FÅR MIG ATT SE UT SOM EN PRICKIKORV! Men tack för påminnelsen.. typ.

Dessutom stör jag mig orimligt mycket på att eksemhelvetet runt ögonen vissa dar gör att det ser ut som jag har ett tjockt lager röd ögonskugga.. Fått frågan flertal gånger faktiskt :meh::laugh: Tyvärr klär jag inte i den färgen, annars hade det visserligen varit praktiskt.

Med andra ord- Dagens orimliga störande grej; Eksem.

Telias maskinröst: Vad gäller ditt ärende?
Jag: Faktura!
Telias maskinröst: Gäller det faktura?
Jag: Ja!

Väntar i 39 minuter.

Jag: "Jo, nu är det är så här att jag har fått en påminnelse på fakturan som jag redan ringt er om flera gånger och som ni sa att ni skulle makulera ..."

Telias levande röst: " Din faktura? Den kan jag inte se här. Jag kopplar över dig till fakturaavdelningen!"

:banghead::banghead::banghead:

Frågan är hur jag skulle lyckas med det, när han knör sig förbi alla i kön och kastar sig in på första bästa lediga säte. Kanske kan skriva upp numret till en sån där sluta-röka-linje i pannan, för han brukar alltid glo på mig (jag antar att jag ger honom onda blickar utan att tänka på det själv, men det kan han faktiskt ha)
Du kan ju alltid råka tappa ett paket på honom när du passerar honom. Alternativt kasta det på honom :D

Jag har helt allvarligt funderat över att peta ner en lapp i fickan på honom. "Du borde ta en dusch" skulle den börja, för att göra honom lite konfunderad. Sen skulle nästa rad vara "för någon verkar ha spillt en flaska parfym över dig"
... Och nästa gång det händer ber jag och min allergi dig att inta plats längre bak i bussen då denna del är till för personer som har problem med bland annat starka dofter. Tack på förhand

Mitt eget bidrag får väl vara: grannar. På allvar. Jag blir så irriterad. SÅÅ IRRITERAD! Det verkar som om de inte har bättre saker för sig än att gå och gnälla i vissa fall. Eller ja, det rör sig om 1/5 så det är väl inte enormt men illa nog för att det ska reta mig. Jag borde köpa ett hus i skogen någonstans. Fast jag tror att i mitt fall är.det nog inte orimligt.

Jag stör mig som fan på en av "mina" chaufförer som är kass på det där med personligt utrymme och alltid står för nära när man pratar med honom. Backar jag så följer han efter... :banghead: Det blir korta samtal!

Jag stör mig orimligt mycket på mina grannar. :o
Dom är jättetrevliga och bra på alla sätt och vis, barn i samma ålder som våra osv, men......första gången.....när tjejen (mamman, kvinnan) ropade på killen (mannen, pappan) och kallade honom för "pappa" så kände jag bara :eek:.

Jag kan säga att jag dog litegrann första gången jag hörde det. O_o
Satt bakom våran häck och rensade eller planterade något. När jag hörde det kröp jag ihop och gömde mig. Så jävla skämmigt tyckte jag det var.

Han är väl för fan inte hennes pappa. Han är ju hennes man. :wtf:
Dom är i 35-40 årsåldern. :confused:

Särbon brukar envisas med att säga mamma åt mig, jag är 13 år yngre än honom :meh:

Han brukar även kalla mig tjockis och klappa mig på magen när vi är bland folk :cautious:

Kan inte räkna antalet gånger jag fått frågor om ev graviditeter :rage:

Jag störde mig på att han gjorde så i början men han gör det med skämtsamt och med kärlek men tack och lov så blir glesare och glesare med tiden!

Särbon brukar envisas med att säga mamma åt mig, jag är 13 år yngre än honom :meh:

Han brukar även kalla mig tjockis och klappa mig på magen när vi är bland folk :cautious:

Jag störde mig på att han gjorde så i början men han gör det med skämtsamt och med kärlek men tack och lov så blir glesare och glesare med tiden!
Fullt rimligt att irritera sig på. Min partner hade varit glad om han haft normal färg i ansiktet och inte diverse blå fläckar om han hållit på så :eek:

Dom här gör det på fullt allvar. :confused:
Hon står på tomten och ropar högt; "pappaaaaa, pappaaaaaa".
Det är ju inget diskret familjemys, direkt. :angel:
För övrigt verkar hon ganska lågmäld av sig. Har aldrig hört henne prata högt eller ropa något annat, så det gör det hela ännu konstigare. :confused: :D

Telias maskinröst: Vad gäller ditt ärende?
Jag: Faktura!
Telias maskinröst: Gäller det faktura?
Jag: Ja!

Väntar i 39 minuter.

Jag: "Jo, nu är det är så här att jag har fått en påminnelse på fakturan som jag redan ringt er om flera gånger och som ni sa att ni skulle makulera ..."

Telias levande röst: " Din faktura? Den kan jag inte se här. Jag kopplar över dig till fakturaavdelningen!"

:banghead::banghead::banghead:
Åh, påminner lite om en grej på jobbet häromveckan. Strulputtar som ska göra en grej kommer inte och gör det de ska. Jag ringer och undrar var de är och vad som händer och varför de inte gör det de ska.
Strulputt i telefon: Nä alltså tyvärr så kan vi inte göra det förrän tidigast imorgon.
Jag: Men vi hade bokat tid idag, detta kan inte vänta till imorgon.
Strulputt: Nä alltså jag vet inte varför vi sa så för vi kan inte göra det förrän imorgon.
Jag: Ok... det var ju olyckligt att ni ändå sa att ni skulle göra det nu fast ni tydligen inte har någon möjlighet alls. Har du förslag på hur vi kan lösa detta NU?
Strulputt: Ja, det var ju olyckligt men det får bli imorgon som sagt. Jag vet inte vem du ska kontakta, lycka till.
Jag, svinförbannad eftersom den här grejen 1) inte kan vänta till morgondagen och 2) inte är mitt ansvar över huvud taget egentligen, ringer febrilt runt efter hjälp. Pratar med A, som tycker det är förfärligt att Strulputtarna gjorde så och hänvisar till C, som också tycker att det hela är vansinnigt men vet att D ska kunna lösa det och ber mig ringa dit.
Så jag ringer D... och i luren hör jag samma jävla strulputt igen: "nej, som jag ska så kan vi inte lösa det idag".

Olika nummer - samma strulputt. :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka