Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, varför använder folk en liknande smiley som denna :o istället för :)? Exempelvis på fb när de skrivit tack när man grattat på födelsedagen? Jag stör mig! Används även vid andra tilfällen när jag tycker att :) borde användas faktiskt. Är som att de ber om ursäkt för att de finns! O_o:confused:

Jag stör mig på en mycket orimlig grej, att gryningspyromanen släpps fri inom kort.
Jag fattar att vårt rättssystem funkar som det gör, jag vill inte ändra det och är ingen förspråkare för längre straff.

Men. Alla vi som lever i rädsla för honom, alla vi som kollar 100 gånger extra och ställer undan allt brandfarlig om han skulle komma förbi, alla vi som knappt vågar lämna hemmen för att han känner för att elda lite. Är det verkligen okej att en person ska få sätta sån skräck i ett samhälle?

Alltså, varför använder folk en liknande smiley som denna :o istället för :)? Exempelvis på fb när de skrivit tack när man grattat på födelsedagen? Jag stör mig! Används även vid andra tilfällen när jag tycker att :) borde användas faktiskt. Är som att de ber om ursäkt för att de finns! O_o:confused:
Facebook har, iallafall förut, nu är det väldigt länge sedan jag skrev inlägg där, sitt eget system med smileys. Om jag väljaren som jag tycker är passande för tillfället ändras den ofta just till en sådan där generad gubbe. Oerhört störande!

Jag blir allt som oftast orimligt irriterad på medtrafikanter när jag kör bil.
- De som inte kan använda blinkers.
- De som inte kan hålla en jämn hastighet på landsväg och motorväg. Framförallt då på landsväg eftersom det kan vara svårare att komma om där än på motorväg.
- De som sänker farten till t.ex. 80-85 vid en fartkamera på 90-väg.
- De som kör ut i luckor där de inte får plats.
- De som kör tre centimeter bakom i hopp(?) om att jag ska öka farten.
- De som på vintern bara skrapar rutan en liten glugg på förarsidan.

Och troligen 100 andra situationer till som jag inte kommer på nu på rak arm.

Facebook har, iallafall förut, nu är det väldigt länge sedan jag skrev inlägg där, sitt eget system med smileys. Om jag väljaren som jag tycker är passande för tillfället ändras den ofta just till en sådan där generad gubbe. Oerhört störande!
:arghh: En till sak att störa sig på! :cautious:

Jag blir irriterad på folk (min man och min syster) som är lugna då jag tycker att vi ska skynda. Okej, jag vet att vi inte sparar så extremt mycket tid på att rusa genom vardagsrummet istället för att gå vanligt, men SLUTA SE SÅ LUGN UT. :rage:

(De har rätt. Egentligen har vi inte bråttom, jag bara vill att vi ska skynda)

...och idag stör jag mig först och främst på att jag inte kunnat logga in på buke före nu på mobilen, men det är i och för sig fullständigt rimligt att vara irriterad på.
Facebook är som bekant en källa till många irriationsmoment, och något som stör mig orimligt mycket är folk som är "hemmapartyförsäljare" (typ tupperware och sånt) och använder sin vänlista som någon sorts kundregister där de kan göra reklam för sin försäljning :rage:

Jag stör mig på en mycket orimlig grej, att gryningspyromanen släpps fri inom kort.
Jag fattar att vårt rättssystem funkar som det gör, jag vill inte ändra det och är ingen förspråkare för längre straff.

Men. Alla vi som lever i rädsla för honom, alla vi som kollar 100 gånger extra och ställer undan allt brandfarlig om han skulle komma förbi, alla vi som knappt vågar lämna hemmen för att han känner för att elda lite. Är det verkligen okej att en person ska få sätta sån skräck i ett samhälle?
Jag tycker (men jag är förstås inte så insatt så jag egentligen kan säga något) att han borde plockas in på LPT. Han kan ju inte vara frisk, samt att han utsätter omgivningen för fara. Det är ju för sådana som honom vi bör kunna utnyttja tvångsvården!

Jag stör mig på sambons som alltid ska mecka ur telefonen ur jeansfickan när han kör bil, bara för att avvisa ett samtal
-varför trycker du inte på knappen på ratten!!??

Jag får vredesutbrott på häftapparater.

Nästan oundvikligt. Det går bra så länge de fungerar, men så fort det är slut på klamrar, eller skulle häfta dubbelt/fastna med klamrar så får jag ett vredesutbrott och måste anstränga mig för att inte låta det skina igenom. = Svårt när jag jobbar med kunder och häftar papper framför dem...

Helt orimligt. Men det har pågått så länge nu att det bara är att inse faktum.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka