Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Person: "Här, låna min bil för att fixa det du behöver innan du får hem din ikväll!"
Jag: :love: :bow: :) :up:
Bil: "Hahaha, jag tänker funka fram till stadsgränsen, sen tänder jag alla varningslampor och dör!"
Jag: "Herregud, jag har mördat en svindyr jagga! :nailbiting:"
Bil: :sneaky:
Person: "Har du kollat X på Y, sitter strax underbredvid Z?"
Jag: "Öh... hur öppnar man motorhuven?"
Telefon: "Moahahahahaha!" *dör*
Jag: :banghead: :arghh:
Bil:
92991d1344934812-what-do-you-do-your-dead-fish-funeralsmiley.gif

Telefon:

Klockan:
free__time_passing_by__earth_by_altairas-d52d7ci.gif

Person: "Där är ni! Titt-titt-titt, jaha, det är bla-bla-bla som gått sönder, måste bytas. Lämna bilen här så skjutsar jag hem dig."
Affärer:
RolandChayerByeByeSmiley.gif~original

Jag:
sigh.gif~original

*hemma*

Mek: "Mjoo, serru..."

Med andra ord: livet stör sig på mig. Enda förklaringen. :banghead:

Person: "Här, låna min bil för att fixa det du behöver innan du får hem din ikväll!"
Bil: "Hahaha, jag tänker funka fram till stadsgränsen, sen tänder jag alla varningslampor och dör!"
Bil:

Telefon:

Klockan:

Person: "Där är ni! Titt-titt-titt, jaha, det är bla-bla-bla som gått sönder, måste bytas. Lämna bilen här så skjutsar jag hem dig."
Affärer:

Jag:
sigh.gif~original

*hemma*

Du har mina fulla sympatier. Bilstrul är det mest vidriga...

Bil:

Telefon:

Klockan:

Affärer:

Jag:
sigh.gif~original

*hemma*

Mer episk :bow: :bow: :bow:

Just ja, kommer din road trip komma i närheten av Doro? Jag åker upp nu på fredag och åker hem typ påskdagen/annandag påsk.

Mer episk :bow: :bow: :bow:

Just ja, kommer din road trip komma i närheten av Doro? Jag åker upp nu på fredag och åker hem typ påskdagen/annandag påsk.

Aha, nej jag har ingen släkt kvar i det området längre så far inte dit tyvärr! Lite väl långt från "nu-hemma" (:D) också... Helt plötsligt känns landet både jättestort och tätt med bukefalister på retfulla avstånd! :laugh:

(Om jag nu kommer iväg alls, vill säga... :cautious:)

Jag stör mig på flärparna som finns isydda i varenda plagg nuförtiden. Om man glömmer att klippa av dem direkt så nog fasen hänger de ut ur halsringningen och dinglar innan man vet ordet av. Otroligt störigt.

Jag stör mig på att jag har klippt bort de där flärparna i alla mina kläder, så när jag nu äntligen kommit mig för att fixa plats i en garderob så att jag kan hänga upp mina kläder glider de av galgarna hela tiden...

Mycket underhållande tråd!
Har massor av retsamma saker som jag tänkt skriva om i tråden, men idag kom jag på det störigaste av allt: sedan jag började läsa den här tråden har jag aktivt börjat leta efter saker som jag stör mig på! :rage: Istället för att som tidigare tänka "Idiotiskt!" eller liknande när jag ser något som stör mig börjar jag formulera ett trådinlägg i mitt huvud :banghead: DET stör mig!

PS: Kan tillägga att jag efter denna tråden även börjat fundera över om sakerna jag stör mig på är orimliga eller inte. DET STÖR MIG OCKSÅ! :rage::rage::rage:

Senast ändrad:
de är för att plagget inte ska ramla av galgen ;). designern i min butik har äntligen börjat sätta såna på fler plagg :love: härligt att slippa att sätta gummiband som halkskydd på alla galgar :p, är det en plagg med stor urringning så tro f*en att plagget kommer ramla ner på golvet så fort en kund går förbi... :meh:

ngt jag irriterar mig lite på är folk som tar ett plagg, provar och hänger det tillbaka ut och in, gärna på andra sidan butiken då man inte ser. så att man först får panik över att det saknas ett plagg, sen får gå igenom butiken 2 gånger innan man hittar det fel hängda.. är glad att det är en liten butik. nej det är inte direkt en lågpris butik ;)
Om det inte är en lågprisbutik kanske det är läge att steppa up servicen så kunderna slipper hänga tillbaka plaggen själva?

När maken ringer på mobilen när jag kör bil.....
Det kan reta mig oproportionerligt mycket, eftersom jag inte vill svara/prata i telefonen när jag kör. Men jag retar mig för att jag tycker han borde veta att jag sitter och kör (fast han många gånger inte alls kan veta det).

Jag kan överhuvudtaget reta mig orimligt mycket i trafiken, framförallt på dem som ligger o pressar bakom på en 2+1-väg. Men även bilförare som inte kan accelera ordentligt när rödljusen slår om till grönt. Ska det vara så svårt att bara GASA!
Jag kan svära på andra bilförare när/om de är ouppmärksamma på t ex en parkering. Sist svor jag över en som jag ansåg snodde min plats. Men jag försöker behärska mig bättre när barnen är med i bilen.

Eller som en i mitt flöde: "dags för den årliga rensningen av FB-vänner. Ni som åker från min vänlista är alla som inte gillar/kommenterar det som läggs upp eller som inte har nån koppling till vår familj. Det kommer hända mycket här i sommar och vi vill bara dela det med våra vänner, inte de som bara är nyfikna"

Följs sedan upp med en ny uppdatering: "De som ser detta är kvar!"

:banghead::banghead::arghh:
Hahahaha, känns igen! Och det roliga är att två personer som jag gärna VILL att de tar bort mig (som jag aldrig kommenterar, gillar eller något) - de TAR aldrig bort mig vid den där utrensningen. Det är verkligen helt obegripligt.....

Just nu stör jag mig orimligt mycket på att jag fick svar på ett jobbrelaterat mail som jag skickade för någon timme sedan, med avsikten att mottagaren skulle se det imorgon under kontorstid. Jävla sätt att kolla sin jobb-mail såhär dags på kvällen! :rage:

Dessutom uppstår nu ett helt smörgåsbord av problem: Var det oartigt av mig att initiera mailandet såhär sent, tror personen att jag förväntade mig ett omedelbart svar? Ska jag svara tillbaka med vändande post? Ska jag be om ursäkt för att jag störde personen såhär på kvällskvisten?

:arghh:

Folk som står i kassan på ICA och ska betala med sin medtagna pengabinge a la småmynt i plastpåsar, medan vi andra står bakom och väntar. Att betala på affären ska aldrig ta över 30 sekunder!! :S

Jobbigt....
Då hade jag fått det tungt, med en vänsterhänt morsa, ett vänsterhänt barn och ett syskonbarn som också är vänsterhänt. ;)
Kanske är bra, så du härdades. Själv stötte jag aldrig på vänsterhänthet så det märktes (eller så störde det inte förr, vem vet), men så en dag såg jag en vänsterhänt på tv skriva och allting var bara fel :eek: De hade lika gärna kunnat göra en dokumentär om hur de upptäckt att jorden visst är platt, typ! :D

Kanske är bra, så du härdades. Själv stötte jag aldrig på vänsterhänthet så det märktes (eller så störde det inte förr, vem vet), men så en dag såg jag en vänsterhänt på tv skriva och allting var bara fel :eek: De hade lika gärna kunnat göra en dokumentär om hur de upptäckt att jorden visst är platt, typ! :D
Jag tycker också att det ser sjukt krångligt och milt irriterande ut... och jag skriver själv med vänster :D
Men man kan skriva med vänster utan att hålla pennan sådär konstigt :idea: *myth busted*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka