Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag antar att det inte är någon som nämnt bilar, mopeder och motorcyklar eftersom de är en sådan väldigt rimlig anledning till irritation? Särskilt sådana som låter onödigt mycket och som framförs på ett sätt så att de låter ännu mer. Vrålande, skrikande, mullrande motorer - jag blir rosenrasande! Komma här och tro att det går bra att förpesta ljudmiljön för alla andra? Usch!

Jag antar att det inte är någon som nämnt bilar, mopeder och motorcyklar eftersom de är en sådan väldigt rimlig anledning till irritation? Särskilt sådana som låter onödigt mycket och som framförs på ett sätt så att de låter ännu mer. Vrålande, skrikande, mullrande motorer - jag blir rosenrasande! Komma här och tro att det går bra att förpesta ljudmiljön för alla andra? Usch!

Och bilar som kör om en när man går/cyklar och inte kan sakta ned vid slaskigt eller dammigt väder :rage: :turd: :down:

Jag stör mig på att folk i den här småländska avkroken konstruerar meningar så att det låter som att de håller med sig själva:
"Jag ska klä på mig, så jag ska."
"Han borde köpa ny bil, så han borde."
"Hon pratade väldigt mycket, så hon gjorde."
Jag blir tokig, varför säger de så?! :banghead:

Mitt ena barn har till och med haft en klassföreståndare som pratar så precis hela tiden. Att faktiskt höra vad hen sade på utvecklingssamtalen var en utmaning, för jag störde mig så våldsamt på att alla meningar avslutades med "så hon ska" eller liknande.

Nu stör jag mig på att rättstavningsprogrammet har rödmarkerat "hen".

När folk lägger in helt rimliga irritationsobjekt i den här tråden eller det faktum att jag just nu verkar tycka att allt jag kommer på egentligen är rimliga irritationsobjekt så att dem (HEHE) inte passar i tråden.

På tal om flyg så blir jag dock i det närmaste mordisk när folk envisas med att PRATA under säkerhetsgenomgången på flyget. Jag ger blanka fan i om du är en kostymnisse som flyger flera ggr i veckan och kan det utantill. Det har inte bara varit en person som man kan be hålla käften/stirra argt på utan i princip hela planet. Ger också blanka fan i att det är inrikesflyg utan det kan vara fint att ha någon aning om vad man ska göra om något händer. Tack!

För att citera min flygvärdinna på ett inrikesflyg i Kina; "We crash - you die!"
Om något händer kommer varken de som lyssnat eller de som inte lyssnat ha någon aning om vad som ska göras. Minns du kaoset när alla skulle sätta sig och inte hittade platsen och inte kunde mickla in en fyrkantig väska i ett avlångt fack och sen fällde sätet när du åt så att du fick tallriken i knät? Tänk dig dem, fast i en rökfylld kabin en meter under havsytan. Klart slut.

Jag blir orimligt irriterad på "klädmissar"... och nu är jag orimligt irriterad på att jag inte kommer på något bra svenskt ord för det, vägrar använda "malfunction" :p.
Nåja, hur som helst, t.ex bh-axelband som envisas att hasa ned, tröjjor/toppar som hasar upp när man går eller rider, strumpor som hasar ner i skorna, kläder som sitter åt på fel ställen t.ex jeans som annars sitter bra på alla andra ställen, men är lite för tighta just högst upp på låren vilket gör att det känns som om byxgrenen sitter mellan knäna, alternativt att det gör så att byxorna dras ned hela tiden så att man måste sådär ofint gå och dra upp dem hela tiden. När det blir en glipa mellan byxor och tröja/jacka när man sätter sig i t.ex en kall bil. Tröjor eller jackor med lite för tighta ärmhål (uppe vid axlarna då) speciellt i kombination med när man har ett plagg under som har lite större ärmar...man bara känner hur det korvar och klumpar sig i armhålorna. När man tvättat händerna och råkat böta ner mudden och får gå och känna den kalla, blöta känslan en stund efter... Att kombinationen pulsband+sportbh+mina stora bröst+korta bröstkorg inte alls verkar passa ihop ibland..:cautious: Nåja..några irritationsmoment ut ur systemet för stunden nu :up:

Det här käcka influensan som nu har rullat runt i våran familj i över en månad.... den stör mig orimligt mycket. Den ställer till oreda i vardagspusslet!!! :rage:
Sen stör det mig att det visst bara är @Migo som det passar att stanna och fika hos när @Monstermom är på turné liten omväg till mig skulle hon väl kunna göra? :rage:

Det här käcka influensan som nu har rullat runt i våran familj i över en månad.... den stör mig orimligt mycket. Den ställer till oreda i vardagspusslet!!! :rage:
Sen stör det mig att det visst bara är @Migo som det passar att stanna och fika hos när @Monstermom är på turné liten omväg till mig skulle hon väl kunna göra? :rage:

Det passar ju inte hos @Migo heller, så kräsen är jag! :grin:
Och inte fanken kan jag komma ihåg var alla små drönare håller till i världen, var hittar man dig då? :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka