Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Människor som sitter och pillar på sina mobiler under start o landning?! Jag skiter i om mobilen är satt i flygplansläge, störtar vi är DET DENS FEL (är så upprörd att jag inte ens kan formulera en mening)!
Sen stör jag mig äve orimligt mycket på "hallåan" på kanal fem, som uttalar "big Bang theory" "big bEng theory"!!!! Samma inspelade "påa" varje vecka, så det stör mig varje gång!!
Människor som sitter och pillar på sina mobiler under start o landning?! Jag skiter i om mobilen är satt i flygplansläge, störtar vi är DET DENS FEL (är så upprörd att jag inte ens kan formulera en mening)!
Nä, inte vid start och landning, då ska all elektronisk utrustning vara avstängd, enligt alla flygbolag jag åkt med i alla fall.För att du känner dig otrygg av det? För det är ju ok enligt reglerna på de flesta flighterna.
Nä, inte vid start och landning, då ska all elektronisk utrustning vara avstängd, enligt alla flygbolag jag åkt med i alla fall.
När jag har rest det senaste året har flight mode under start och landning varit helt OK. Har flugit med Qatar, Emirates, SAS, Norwegian, Air France och några till.Nä, inte vid start och landning, då ska all elektronisk utrustning vara avstängd, enligt alla flygbolag jag åkt med i alla fall.
Fast det där testade de i Mythbusters nån gång. Och visst, planet kanske inte störtar av det, men det kunde störa planets utrustning väldigt. Om man inte har flightmode på då.Det är en sak. Att det skulle göra så att planet störtar är inget annat än en noja, helt utan grund.
Det här! Det gör mig så jäkla irriterad! Växla upp!!Jag stör mig även orimligt på:
Folk som cyklar på ettans växel på plan mark.
Störtar gör det inte, men det är väl mer motsatsen det handlar om - man kan inte garantera att det inte stör. Och det är väl en nog så bra anledning när det handlar om flygplanssäkerhet. Även om det "värsta" som lär hända är att något instrument störs så att piloterna blir osäkra och väljer att exempelvis stänga av någon motor för att felsöka eller landa för att kontrollera saken. Och jag har väl personligen svårt att se att det är så fruktansvärt hemskt att stänga av de elektroniska apparater man har under start och landning vid en flygning att det ens är något värt att protestera mot.Det är en sak. Att det skulle göra så att planet störtar är inget annat än en noja, helt utan grund.
Där ser man. Senaste året har jag visserligen bara flugit med Air Serbia, men de senaste även Finnair, SAS och några till och det har på alla varit okej med flight mode under själva flygningen, men avstängt under start och landning.När jag har rest det senaste året har flight mode under start och landning varit helt OK. Har flugit med Qatar, Emirates, SAS, Norwegian, Air France och några till.
Nä, inte vid start och landning, då ska all elektronisk utrustning vara avstängd, enligt alla flygbolag jag åkt med i alla fall.
Jag gör det, de jag flugit med senaste tiden har uppmanat till att stänga av allt. Det är ju inte så att jag inte tror att det finns de som tillåter det om ni varit med om det, men jag har de senaste åren flugit med bolag som sagt att allt elektroniskt ska stängas av.Nej, mobiler i flightmode får vara på vid start och landning på ganska många flygbolag sen både EASA och FAA godkände det 2013. Tex SAS godkände det sen ganska snabbt efter reglerna ändrades, så några år har det varit ok där.
Lyssna noga på utropet nästa gång du flyger!
Störtar gör det inte, men det är väl mer motsatsen det handlar om - man kan inte garantera att det inte stör. Och det är väl en nog så bra anledning när det handlar om flygplanssäkerhet. Även om det "värsta" som lär hända är att något instrument störs så att piloterna blir osäkra och väljer att exempelvis stänga av någon motor för att felsöka eller landa för att kontrollera saken. Och jag har väl personligen svårt att se att det är så fruktansvärt hemskt att stänga av de elektroniska apparater man har under start och landning vid en flygning att det ens är något värt att protestera mot.
Som sagt, det finns inga bevis för att det kan störa instrumenten, men det finns heller inga bevis för att det inte kan det, och det sistnämnda är anledningen.
Fast det där testade de i Mythbusters nån gång. Och visst, planet kanske inte störtar av det, men det kunde störa planets utrustning väldigt. Om man inte har flightmode på då.
Under förutsättning att inget går fel med den elektroniska apparaten, ja. Men den biten är lite svårare att garantera.Givetvis kan det garanteras att det inte stör. Annars skulle knappast något flygbolag öht tillåta det.
Under förutsättning att inget går fel med den elektroniska apparaten, ja. Men den biten är lite svårare att garantera.
Jag vet att tekniska prylar inte är felfria.Du tror alltså en mängd stora flygbolag chansar med en sådan detalj samtidigt som det inte är tillåtet att ta med sig en vattenflaska hemifrån?
Jag vet att tekniska prylar inte är felfria.