Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på folk som inte fattar hur man beter sig i tunnelbanan. Typ idoter som försöker gå in innan folk har fått gå ut, eller som bara står som idioter mitt i vägen när folk ska gå av och inte har vett att stå åt sidan. Stör mig också på lattemorsor med barnvagn som tar upp hela trottoaren genom att antingen ha barnvagnsmöte eller promenera i myrtakt typ två, tre i bredd.

:banghead::banghead::banghead:

Folk som är ivägen :rage:
Funderar allvarligt på att men med mig visselpipan från jobbet :meh:

Folk som är ivägen :rage:
Funderar allvarligt på att men med mig visselpipan från jobbet :meh:

Haha, SÅ jag! Kan få lite svårt att andas om jag inte kommer förbi.

Fortsatte störa mig på människor igår, kvinnan som satt snett bakom mig på flyget hem pratade HELA tiden, med en hemsk skärande röst som trängde igenom allt.
Inser att det var länge sen jag åkte kollektivt, av en anledning...

På jobbet är jag ju väldigt nära människor, både kollegor och patienter, det stör mig oftast inte alls, då är jag ju i min jobbroll. Men när jag är jag vill jag inte ha främlingar närmare än 100 meter.

Jag stör mig på när folk (förutom familjen) som ringer upp istället för att svara på sms! Alltså, hade jag velat prata i telefon hade jag väl ringt och inte smsat?? Sååå störande.

Det där kan jag iofs förstå, har man inte tid att sitta och blippa med sms, så är det så mycket lättare att bara ringa och fixa det man nu skulle.

Jag stör mig på folk som skickar sms där de frågar om jag är på väg? Eftersom jag kör bilen på väg till dem så kan jag ju inte svara på det? (Skulle jag försöka skriva sms och köra bil samtidigt så skulle jag aldrig komma fram, skulle hamnat i närmsta dike, alt mötande bil.)

Aha, inte bara jag alltså? Nej, inget särskilt. Han är bara så jäkla högfärdig, snarstucken, dryg och humorlös att jag vill slå honom i skallen med något. :cautious:
Det går att hamna på hans "bra" sida, då slutar han iaf att förolämpa en och det öppnas lite trevligare dialogalternativ. Men det går inte att hålla alla nöjda, tyvärr... Har du träffat Vivienne än? ;)

Folk som går mitt på den smala trottoaren och inte har vett att maka sig åt sidan när man ropar högt och ljudligt ursäkta mig kan jag få komma förbi när jag kommer gåendes med min barnvagn.
Är jag tillräckligt irriterad lever hälsenor farligt. Varför går folk så jäkla långsamt? Tanter å farbröder med rullatorer är ursäktade för dessa krånglar jag gärna med vagnen. Folk med näsan ner i telefonen däremot... De lever farligt.

Jag stör mig på folk som skickar sms där de frågar om jag är på väg? Eftersom jag kör bilen på väg till dem så kan jag ju inte svara på det? (Skulle jag försöka skriva sms och köra bil samtidigt så skulle jag aldrig komma fram, skulle hamnat i närmsta dike, alt mötande bil.)

Åh, min åldriga och på-gränsen-till-dementa pappa. :heart Jag har en timmes körväg till deras äldreboende och han oroar sig alltid när jag ska köra hem därifrån, så han vill alltid ha ett sms när jag väl kommit hem.

Jag har många gånger sagt att "nu är det ingen idé att du messar och frågar för då kör jag fortfarande bil och kan inte svara, jag hör av mig när jag kommit hem".

ÄNDÅ har jag börjat få mess efter 45-50 minuter: "var är du" (han har bara haft mobil i elva år så han har inte hittat skiljetecknen än :angel:)

Lite kort är den faktiskt.

sPf6k9w.jpg

Samma som 45:an, tror jag. Som förvisso också är irriterande - för bakersta sätesraden plus de två sätesparen framför är typ en halvmeter upp från golvet, det är oerhört osmidigt. Jag är inte helt otränad eller kort men tycker att det är rätt svårt att ta mig upp på ett smidigt sätt med matkasse, handväska, jacka och annat att hålla reda på.

Alltså efter den här tråden känner jag mig helt superharmonisk. :D

Apropå att @mandalaki skrev att man har kundvagnen framför sig så kan man ju tycka det. Igår när jag handlade stod jag däremot bakom en kvinna som hade vagnen bakom sig. Genom hela proceduren. Alltså dels är det ju extremt opraktiskt för oss andra bakom, men det måste ha varit omständligt för henne också. Hon plockade upp en vara i taget från kortsidan av vagnen vilket ju blev till ett litet bryderi när hon inte nådde de längst bak i vagnen. Sedan betalade hon med vagnen bakom sig - vilket innebar ett glapp på typ 8 meter (nåja) med tomt band till mina varor. Sedan packade hon ner sitt kort i sitt rätta fack i sin plånbok och sedan sin plånbok i sitt rätta fack i väskan och sedan stängde hon väskan extremt omsorgsfullt vilket då betydde att vi fick stå och vänta allihopa eftersom jag inte kunde betala för där stod ju fortfarande både en kvinna och en vagn. När det äntligen var dags för henne att packa ner sina varor hade hon fortfarande vagnen kvar BAKOM sig i själva gången och stod själv där man ställer kassarna och packade ner i sina påsar. När jag bad om att få komma fram till mina varor på andra sidan tittade hon på mig och min gravida buk som om jag var det mest udda hon någonsin upplevt.

Jag packar alltid upp från vagnen från framsidan, den är lite lägre där och jag når helt enkelt inte ner över handtaget! Det sista tar jag upp från långsidan av vagnen. Däremot skjutsar jag lydigt fram den när alla mina saker är på bandet, så att jag står bakom vagnen.

Jag stör mig på gubbar i mataffären
Det verkar som dom har följt med tanten för att kunna stå och prata med andra gubbar MITT i gången där "alla"måste passera för att komma till osten. Tre vagnar på bredden blockerar effektivt gången
Inte har dessagubvar vett att flytta på sig heller när det kommer någon bakom :devil: :banghead:

Långsamma människor stör jagmig på också, såna som går och prata sakta. Dom kommer aldrig fram liksom och alla andra får stå och vänta
Det fresta mitt tålamod Grrrr

Det där kan jag iofs förstå, har man inte tid att sitta och blippa med sms, så är det så mycket lättare att bara ringa och fixa det man nu skulle.

Nä, är det typ massa frågor eller så då kan jag förstå om man vill ringa upp, eller om man behöver förklara nått men att ringa upp när man bara smsar om typ EN fråga...:cautious:

Stör mig på folk som tar med sina barn överallt. Som om det vore självklart.
Typ AW en fredag em, då ska de tränga in en vagn på ett överfullt hak och därefter kan de inte ens föra ett normalt samtal för att de måste hålla på med ungen hela tiden, typ leta nappen, mata, gulla, torka snor.
På riktigt, skaffa barnvakt!?

Stör mig också på folk som tar med sin partner överallt. Kul om man är 5-6 tjejer som ska ta ett glas vin och så sitter det en snubbe där och inte passar in eller har ngt att prata om?

Stör mig totalt på att någon som bor i mitt hus inte kan bestämma vilken volym den vill lyssna på, vaknade vid 10 av att det dunkade av basen som fan så hundarna sprang till dörren och skällde, sen sänktes det till hanterbart så en stund senare så dånade det i huset igen i ca en låt, för att sen bli typ tyst, sen lite smådunk, sen dån igen i nån/några minuter.

Stör mig också på folk som tar med sin partner överallt. Kul om man är 5-6 tjejer som ska ta ett glas vin och så sitter det en snubbe där och inte passar in eller har ngt att prata om?
Preach. Stör ihjäl mig på det där verkligen. En kompis till mig insisterade på att bjuda in sitt jävla hugg till allting, nån snubbe hon precis träffat. Kul när alla vi tjejer ska träffas och så sitter nån fling som knappt ens hon känner där. Urk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka