Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som säger "desto si desto så" är hemska. Jag fattar att det säkert är dialektalt och allt men det skiter jag i, det låter förjävligt och ser förjävligt ut i skrift. Ju si desto så heter det! JU!

Dessutom folk som skriver -er istället för -or. Råtter, lamper, spruter, flasker... Gaah!
Många skriver också "ju längre han gick, ju tröttare blev han".

Stör mig på att mitt knä började tokvärka helt från ingenstans:cautious: Inte särskilt orimligt kanske, men förbannat störande

Folk som måste mucka gräl, börja tjafsa om småsaker eller trycka ned någon bara för att :mad: Fattar fan inte varför det ska vara så svårt att behandla folk med respekt eller försöka komma överens :mad::mad:

Inte alls orimligt men.

Senaste veckan har jag vaknat ungefär kl 03 och varit väldigt kissnödig. Sådär så man verkligen inte kan somna om.
Alltså upp och kissa.
Och ändå inte somna om.
Störtirriterande.

Kanske för att du kommit på hur man ska gå men inte klarar av det,
Ha ha! Nä. Har inget som helst intresse och bryr mig inte det minsta om att jag inte kan gå i klackar (skulle jag mot förmodan försöka så skulle böjda knän vara det minsta problemet...). Tycker mest de där skorna verkar extremt obekväma och opraktiska (och är till råga på allt inte ens särskilt snygga :o). Inget för mig helt enkelt.

Just nu retar jag mig mest på den jädrarns influensan som har totaldäckat mig sedan i tisdags... :mad:

Inte alls orimligt men.

Senaste veckan har jag vaknat ungefär kl 03 och varit väldigt kissnödig. Sådär så man verkligen inte kan somna om.
Alltså upp och kissa.
Och ändå inte somna om.
Störtirriterande.
Låter som en bra förövning inför klimakteriet!

Mvh 2-3 gånger per natt trots Vesicare :banghead:

Låter som en bra förövning inför klimakteriet!

Mvh 2-3 gånger per natt trots Vesicare :banghead:

Jo, annars hoppas jag ju på tidigt klimakterium så jag äntligen ska kunna sluta med p-pillren (som jag enbart äter för att slippa blodbrist med blodvärde neråt 75-80).

Fast jag får antagligen skylla mig själv eftersom jag varit törstig på kvällarna och hinkat i mig vatten och då ska det ju ut.

Och så stör jag mig på den sabla vattenslangen på jobbet som ska vara så jävla hård och knepig att rulla upp utan att få vatten på golvet :rage:

Ja, har du nåt du stör dig på som du vet att du verkligen inte borde bry dig en sekund om? Jag till exempel stör ihjäl mig på dumma facebookkommentarer. Inte elaka kommentarer, de ska man ju ogilla, utan bara enfaldiga. Typ som när KLM uppdaterar på FB och det står typ "Res med oss till Valencia i sommar!" och nån Gunnel i Vetlanda svarar "Nej, vi åker alltid till Grekland så det ska vi verkligen inte!". Eller när Elgiganten har reklam för en mixer och nån Gunnar i Åmål svarar "mixer? vad ska det vara bra för? här mosar vi minsann med gaffel".

Såna kommentarer gör mig oproportionerligt irriterad och det kliar i fingrarna att vrålskriva "MEN INGEN TVINGAR DIG TROR DU NÅN SITTER OCH LÄSER DIN KOMMENTAR OCH BARA NÄHÄ DÅ SKA VI INTE SÄLJA MIXRAR LÄNGRE FÖR GUNNAR I ÅMÅL ANVÄNDER MINSANN GAFFEL?!?"

Nån annan som har saker ni stör er på som ni vet att ni är tokiga som ens irriterar er på? :D

Jag blir kissnödig av progynon. Jag borde vara glad att jag ens har möjligheten till FET men jag är så less på att kissa!

(JA det är onödigt att vara irriterad på det.)

Åh vad bra att jag hittade hit idag!

Det bara kryper i mig av irritation när folk gnäller över små fysiska åkommor tex ett litet sår eller en förkylning.

Vi har besök av sambons släkt och i vanliga fall behöver jag bara störa mig på hans gnäll men nu är det fler som håller på!
I förrgår kom sambon hem från jobbet och säger att han har skadat sig, den stackaren visar upp sin tumme som har ett ca 3 mm långt, ytligt sår. Han ojar sig och han håller på och rengör och plåstrar om det och tycker så synd om sig själv. Alla andra i hans familj är exakt likadana!

Svärmor klagar över en lilltå som kommit i kläm, inte en dag, utan tre dagar i rad!
"Åh herregud, det känns som att gå på glas" "ojojoj jag får knappt på mig skon".

Nu kommer sedan svågern och gnäller över en finne?! Det gör såå ont och så ska han komma och visa upp den och få medlidande.
Jag blev less när samma person nyss kom in från en promenad och hade "skadat sitt knä", han visade sen upp ett litet skrubbsår som han fick när han fallit och dom "söndertrasade" byxorna visade sig vara tre stycken pyttesmå hål.

Jag ska inte ens gå in på hur det lät när gänget var här förra gången och var förkylda. Det var som att dom hade drabbats av digerdöden och spetälska samtidigt.

Är det så att vi hästfolk har blivit härdade? Det skulle aldrig falla mig in att gnälla över sånt, så länge man kan röra sig och inga ben har lossnat så är det ju bara att hoppa upp på hästryggen igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka