Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortfarande orimligt irriterad :nailbiting::nailbiting::nailbiting::rage::rage::rage::banghead::banghead::banghead:

"Kan man inte stötta och vara glad för någon annan som man stått så nära, då är det inget att ha! Jag vill ha positiva, roliga människor i min närhet som ger något! Lägg till min nya Facebook *namn* så accepterar jag dom jag vill ska vara delaktiga i mitt nya liv!"

pissed_off.gif

En kompis postade detta på facebook "Då mitt liv kommer ändras ganska rejält och det är dags att bli vuxen "på riktigt" väljer jag att göra en ny facebook. Vänner, bekanta, osv får gärna adda min nya!"

JAG STÖR MIG VÄLDIGT MYCKET PÅ DET
Inte nog med att hon byter facebookkonto, hon länkar inte ens till sin nya :banghead: (den stora ändringen i hennes liv är att hon är gravid) Och det är inte så att hon har postat skit, bara massor av bilder på hennes hundar och pizzor :confused:

Jag stör mig på folk som envisas med att hävda att det "faktiskt finns jättebra barnskötare och förskollärare som inte ens borde jobba med barn". Eller ännu värre "jag vet en som inte har någon utbildning men är jääättebra med barn, att man är förskollärare behöver inte betyda att man passar att jobba med barn". Nä det behöver det inte, men det är en fan så mycket bättre kvalitetsstämpel än "Pelle är jätteduktig med barn"

Jag vet att tekniska prylar inte är felfria. ;)
Fast det är ju experter som författat dessa regler så du behöver nog knappast oroa dig. Alla jag känner som arbetar inom flygbranschen - med simulatorer, tester och allt det tekniska - säger att flight mode är fullkomligt ofarligt.

Fast det är ju experter som författat dessa regler så du behöver nog knappast oroa dig. Alla jag känner som arbetar inom flygbranschen - med simulatorer, tester och allt det tekniska - säger att flight mode är fullkomligt ofarligt.
Jag är inte orolig och jag har heller inte sagt att flight mode skulle vara farligt. :)

Jag kan bli onödigt upprörd över att folk inte kan stava eller på andra vid våldsför sig på svenska språket.
Läste några inlägg i en, för mig, ny blogg nyss, som intresserade mig. Men plötsligt - de blev dem och vice versa :wtf:
Där stängde jag med en gång. Jag klarar helt enkelt inte av det :devil::cautious:

Det är definitivt inte politiskt korrekt men jag ser dessa de-dem-särskrivare som lite mindre intelligenta :angel:

Hattar hatar mitt huvud och skulle förmodligen kräka ut det om de kunde.
Seriöst. Jag kan bara inte ha hatt. Ser inte klok ut.
Jag kan inte ha keps. Det gör mig lite lycklig :D

(BARNET frågade en gång som lite varför mamma aldrig hade keps, vilket pappa alltid hade. Jag vände mig om, tog ner en keps från hatthyllan, satte på mig den. Barnet tittade på mig och har aldrig mer upprepat frågan :rofl: )

Människor som sitter och pillar på sina mobiler under start o landning?! Jag skiter i om mobilen är satt i flygplansläge, störtar vi är DET DENS FEL (är så upprörd att jag inte ens kan formulera en mening:cautious:)! :rage:

Fast det är tillåtet nu sedan ett eller ett par år tillbaka :) Bara det är i flight mode alltså.

KL

Jag stör mig orimligt mycket när jag inte får lyssna på musik eller ljudbok vid flygplanens start och landning. Brukar lite surt tänka att det var då fan att jag inte får göra som jag vill under mina sista minuter i livet :angel: Dessutom har det bara varit svenska flygvärdar som anmärkt på det, aldrig utomlands.

Jag stör mig på att katten, efter att hon druckit ur badkaret jag badar i, måste skvätta bort vattnet från tassen i mitt ansikte. Jag måste liksom lååååångsamt sätta mig upp, leta efter en handduk och torka glasögonen innan jag lika lååååångsamt kan lägga mig ner igen. :D

På att sambon ger sonen en festis och går ut, jag får städa upp kaskadspyan när allt kommer upp.
Det orimliga i det hela är att sist det var magsjuka tog han alla spyor så kan egentligen inte störa mig

En kompis postade detta på facebook "Då mitt liv kommer ändras ganska rejält och det är dags att bli vuxen "på riktigt" väljer jag att göra en ny facebook. Vänner, bekanta, osv får gärna adda min nya!"

JAG STÖR MIG VÄLDIGT MYCKET PÅ DET
Inte nog med att hon byter facebookkonto, hon länkar inte ens till sin nya :banghead: (den stora ändringen i hennes liv är att hon är gravid) Och det är inte så att hon har postat skit, bara massor av bilder på hennes hundar och pizzor :confused:

Eller som en i mitt flöde: "dags för den årliga rensningen av FB-vänner. Ni som åker från min vänlista är alla som inte gillar/kommenterar det som läggs upp eller som inte har nån koppling till vår familj. Det kommer hända mycket här i sommar och vi vill bara dela det med våra vänner, inte de som bara är nyfikna"

Följs sedan upp med en ny uppdatering: "De som ser detta är kvar!"

:banghead::banghead::arghh:

Eller som en i mitt flöde: "dags för den årliga rensningen av FB-vänner. Kommer ta bort alla som inte gillar/kommenterar det som läggs upp eller som inte har nån koppling till vår familj. Det kommer hända mycket här i sommar och vi vill bara dela det med de som faktiskt bryr sig och inte bara är nyfikna"

:yuck::yuck::yuck:

Jag har ju glömt mitt största störobjekt av alla. När någon använder man istället för jag.
"Då har man varit och handlat, nu kan man slappa i soffan." NEJ! Mina ögon/öron blöder, det är du och ingen jävla annan som gör det. Det heter JAG!

Eller som en i mitt flöde: "dags för den årliga rensningen av FB-vänner. Ni som åker från min vänlista är alla som inte gillar/kommenterar det som läggs upp eller som inte har nån koppling till vår familj. Det kommer hända mycket här i sommar och vi vill bara dela det med våra vänner, inte de som bara är nyfikna"

Det där dyker upp till och från i mitt flöde men jag vägrar kommentera eller gilla sån skit men ändå försvinner jag aldrig från följs listor :D
Ska man hota och gnälla, gör det pp riktigt då

Så fort man gör dem på spisen så heter de plättar, oavsett storlek. Pannkaka görs i ugnen. :D

Nej nu känner jag att vi måste reda ut ett och annat.

Ugnspannkaka: Görs på ägg, mjöl och mjölk i ugnen. Med fläsk i kallas den fläskpannkaka.
Pannkaka: Görs på ägg, mjöl och mjölk i vanligt stekjärn.
Plättar: Görs på ägg, mjöl och mjölk i plättlagg. Med andra ord minipannkakor.

Hoppas att detta hjälper dig gå genom livet klokare :D:cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka