Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är en sak. Att det skulle göra så att planet störtar är inget annat än en noja, helt utan grund.
Så har jag också alltid resonerat. OM det fanns en sådan risk skulle de naturligtvis plocka av oss mobilerna vid ombordstigningen. De chansar ju inte på att folk ska vara lydiga.

Det innebär dock inte att jag inte följer reglerna på respektive flight, för det gör jag.

Jag kan bli onödigt upprörd över att folk inte kan stava eller på andra vid våldsför sig på svenska språket.
Läste några inlägg i en, för mig, ny blogg nyss, som intresserade mig. Men plötsligt - de blev dem och vice versa :wtf:
Där stängde jag med en gång. Jag klarar helt enkelt inte av det :devil::cautious:

Det är definitivt inte politiskt korrekt men jag ser dessa de-dem-särskrivare som lite mindre intelligenta :angel:
Tänk om du träffar på någon som tycker det är mindre intelligent att inte veta att det heter våldför? ;)

Jag har flygit några gånger under hösten (främst finnair) och där uppmanas man sätta telefonen i flightmode och sedan stänga av den. Efter att planet lyft får man sätta igång telefonerna igen.

Nu var det väl orimliga saker man skulle bli arg på, och jag brukar också bli grymt irriterad då folk inte kan följa enkla instruktioner. Oavsett rimlighet. Rädd är jag dock inte.

Nej nu känner jag att vi måste reda ut ett och annat.

Ugnspannkaka: Görs på ägg, mjöl och mjölk i ugnen. Med fläsk i kallas den fläskpannkaka.
Pannkaka: Görs på ägg, mjöl och mjölk i vanligt stekjärn.
Plättar: Görs på ägg, mjöl och mjölk i plättlagg. Med andra ord minipannkakor.

Hoppas att detta hjälper dig gå genom livet klokare :D:cool:
Fel fel fel!!!

Det där dyker upp till och från i mitt flöde men jag vägrar kommentera eller gilla sån skit men ändå försvinner jag aldrig från följs listor :D
Ska man hota och gnälla, gör det pp riktigt då
Haha! Då finns det ju ett par alternativ. Antingen klassas du som cool eller så är folk nyfikna på dig i stället. Det kanske borde vara du som plockar bort dem? :cautious:

Tycker de där uppdateringarna är lite konstiga faktiskt. Finns det någon som bryr sig? Hade iofs ett ex som gjorde så när han mådde dåligt men på ett annat forum. Han var 17 då. Då blev jag nervös för vi var inte tillsammans då så jag blev rädd att han skulle plocka bort mig när jag lyckats få in en fot. Trots löfte om att bli bortplockad blev jag kvar :rofl: fail!

Haha! Då finns det ju ett par alternativ. Antingen klassas du som cool eller så är folk nyfikna på dig i stället. Det kanske borde vara du som plockar bort dem? :cautious:

Tycker de där uppdateringarna är lite konstiga faktiskt. Finns det någon som bryr sig? Hade iofs ett ex som gjorde så när han mådde dåligt men på ett annat forum. Han var 17 då. Då blev jag nervös för vi var inte tillsammans då så jag blev rädd att han skulle plocka bort mig när jag lyckats få in en fot. Trots löfte om att bli bortplockad blev jag kvar :rofl: fail!

Jag är så cool att jag inte uppdaterar facebook!:cool: Tror de inte ens märker att jag finns! Bra det för jag älskar att kika och störa mig på folk på facebook, enda anledningen till att jag har det :D:D

Nej nu känner jag att vi måste reda ut ett och annat.

Ugnspannkaka: Görs på ägg, mjöl och mjölk i ugnen. Med fläsk i kallas den fläskpannkaka.
Pannkaka: Görs på ägg, mjöl och mjölk i vanligt stekjärn.
Plättar: Görs på ägg, mjöl och mjölk i plättlagg. Med andra ord minipannkakor.

Hoppas att detta hjälper dig gå genom livet klokare :D:cool:

Stekjärn?!?!? I så fall borde du enligt din logiska uppställning säga järnkaka.
Det kan inte vara lov att säga stekjärn. Så fel, så orimligt irritersamt. :p

Så har jag också alltid resonerat. OM det fanns en sådan risk skulle de naturligtvis plocka av oss mobilerna vid ombordstigningen. De chansar ju inte på att folk ska vara lydiga.

Det innebär dock inte att jag inte följer reglerna på respektive flight, för det gör jag.

Jag stör mig orimligt mycket på att man skall peta in wi-fi & annan fancy teknik i flygplanen. Det är en betydligt större säkerhetsrisk än telefoner i flygplansläge :arghh:

Tekniken de redan har i flygplanen är nog långt mer fancy och avancerad än wifin :p.

Absolut! Men ur ett säkerhetsperspektiv ger wifi och resterande "add-ons" möjlighet (även om det är komplicerat) att eventuellt sabotera långt mer än om de inte hade funnits ombord :idea:

Jag är medveten om att flygplan i sig omges av många och mycket detaljerade regler osv, så särskilt orolig är jag inte - det är mest bara orimligt störigt :o

@Reykjavik Jag smsade precis en friend of a friend som jobbar med flygplansteknik och han menar att det knappast skulle utvecklas och användas om det vore farligt. Jag menar, det är ju inte som att de som kommer på de här grejerna gör noll tester och har noll koll.

Min kille har studerat liknande saker och han känner sig mer än trygg även i flighter med wifi :).

Vill du sabotera ett flygplan behöver du inte komma in genom nåt wifi, det är är långt lättare än så.

@niphredil: Nej, om det vore farligt skulle det ju definitivt inte få användas. Allting genomgår med stor sannolikhet rigorösa tester, iterativt tills riskerna anses acceptabla.

Jag har ingen direkt koll på hur man saboterar flygplan men ja, det finns antagligen enklare sätt.

Snart lär väl flygplanen flyga helt själva.

Det där dyker upp till och från i mitt flöde men jag vägrar kommentera eller gilla sån skit men ändå försvinner jag aldrig från följs listor :D
Ska man hota och gnälla, gör det pp riktigt då

Men eller hur... Herregud, rensa bara listan! Såna inlägg SKRIKER bara "uppmärksamhet"

Och så har vi ju varianten "kommentera med :heart om du vill vara kvar".
Jag har god lust att kommentera med typ :turd: men jag ignorerar och blir tamefan aldrig bortplockad ändå. Det enda som får en bortplockad tycks vara när diverse rasistpuckon surar ihop över att inte få stå oemotsagda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka