Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland tröstar jag mig med att jag framöver ska skaffa mig en robotdammsugare och slippa hålla på med sopborste och mopp. Men så mycket för den trösten, alltså

Jag gillar min - så jag irriterar mig på folk som snackar skit om robotdammsugare! :rage:
Visst, det händer att den kör fast men om jag kommer ihåg att lyfta undan pallen och tvättställningen (som har rör längs golvet som är exakt så smala att den inte backar ifrån dem och exakt så tjocka att hjulen fastnar över dem) så händer det inte. :up:

Och @niphredil , min är billigaste skräpvarianten, de funkar de med! Så du behöver inte vänta tills du är rik. :D

Min sambo säger "ultimala" - som en blandning av ultimat och optimal. DET stör mig nå fruktansvärt så det är inte tillåtet i närheten av mig.
Annars så har jag vant mig vid det mesta av hans dialektala ord, typ irritersamt, att pannkakor heter plättar, att både "var" och "vart" är "vars" och att man inte kliver upp ur sängen - man stiger upp ;) Han är från Kiruna btw, bott i Västmanland sen han va 16 men det är fortfarande rätt mycket dialekt.

Något annat jag stör mig orimligt mycket på är när folk byter ut k mot c och liksom stavar saker på engelska istället, typ sekund till exempel, är ett stackars ord som brukar bli utsatt. Finns en del folk här på buke som gör det tamefan hela tiden :wtf:

Folk som inte kan ordspråk eller uttryck, typ "kolugn" - det heter INTE cool-lugn!!! :rage: För att inte tala om att "dra alla över samma kant" - ursäkta mig, men vad är det för kant och varför ska vi dra folk över den??

I övrigt så håller jag med väldigt många här inne, även om jag tycker att det är fullt rimligt att störa sig på sina MOTtrafikanter ute i trafiken.

Åhåhå, nänä, jag vill ha en supersmart jättedyr och superflådig en. Gud så lyckliga vi ska vara tillsammans :love: :D.
Aha, jag fattar. Själv vill jag inte ha en robot som är smartare än jag (:nailbiting:), så då får jag lov att hålla mig till den mest korkade på marknaden. :angel:

Och skadad av den här tråden måste jag inte alls kämpa emot en impuls att skriva "korkadeste" bara för att få se klagomålen... :D

Jag gillar min - så jag irriterar mig på folk som snackar skit om robotdammsugare! :rage:
Visst, det händer att den kör fast men om jag kommer ihåg att lyfta undan pallen och tvättställningen (som har rör längs golvet som är exakt så smala att den inte backar ifrån dem och exakt så tjocka att hjulen fastnar över dem) så händer det inte. :up:

Och @niphredil , min är billigaste skräpvarianten, de funkar de med! Så du behöver inte vänta tills du är rik. :D

Hm, vad har du för en? Den klarar hundhår och oceaner av grus och torkad lera? Mattor?

Och viktigast - är den stor nog för en medelstor labbe att åka på?

Insåg när jag letade klipp att jag blev vansinnig på ljudet av robotdammsugare också, så det kanske ändå inte är något alternativ.

Min sambo säger "ultimala" - som en blandning av ultimat och optimal. DET stör mig nå fruktansvärt så det är inte tillåtet i närheten av mig.
Annars så har jag vant mig vid det mesta av hans dialektala ord, typ irritersamt, att pannkakor heter plättar, att både "var" och "vart" är "vars" och att man inte kliver upp ur sängen - man stiger upp ;) Han är från Kiruna btw, bott i Västmanland sen han va 16 men det är fortfarande rätt mycket dialekt.

Något annat jag stör mig orimligt mycket på är när folk byter ut k mot c och liksom stavar saker på engelska istället, typ sekund till exempel, är ett stackars ord som brukar bli utsatt. Finns en del folk här på buke som gör det tamefan hela tiden :wtf:

Folk som inte kan ordspråk eller uttryck, typ "kolugn" - det heter INTE cool-lugn!!! :rage: För att inte tala om att "dra alla över samma kant" - ursäkta mig, men vad är det för kant och varför ska vi dra folk över den??

I övrigt så håller jag med väldigt många här inne, även om jag tycker att det är fullt rimligt att störa sig på sina MOTtrafikanter ute i trafiken.
Självklart stiger man upp ur sängen. Vad gör man annars?:confused:;):laugh:

Nej! Du grusar mitt hopp om en framtid utan frustration över dammsugare - sluta!

Jag hör till skaran som blir orimligt arga och superirriterade av att dammsuga - först måste den grävas fram ur en klädkammare som är alltför långsmal(det har dessutom alltid hamnat femhundra olika tunga saker mellan dörren och dammsugaren som måste flyttas först), sen ljudet, ljudet, ljudet, att den är så klumpig, att sladden aldrig räcker helt fastän den borde, att jag drar i slanghelvetet för att få klumpen över en tröskel och så sitter klumpen ändå fast och jag drar och den sitter fast så jag drar och så till sist flyger eländet över tröskeln och in i köket, krockar med köksbordet och trasslar in sig i sin sladd. ALLTID! Jag blir arg bara av att tänka på dammsugaren.

Ibland tröstar jag mig med att jag framöver ska skaffa mig en robotdammsugare och slippa hålla på med sopborste och mopp. Men så mycket för den trösten, alltså.
Vid såna här störmoment känner jag mig rätt nöjd över den halva förmögenhet jag la på min ProAqua som har typ 6 meter sladd och 5 meter slang vilket gör att jag inte behöver flytta den så mycket :p inte fastnar den i mattor osv heller ;) men störmoment är såklart de 711 tillbehör som man ska få plats med :meh:

Jag stör mig också nåt fruktansvärt på vissa dialektala ord. En del är charmiga och störfria (som alla värmländska dialektala ord jag använder :D), men i Roslagen använder också folk "tröck", "böt" och liknande och jag har såååå svårt för det!

Det låter ju liksom inte som dialektala ord, utan felaktig böjning av svenska ord. Lite som att någon skulle säga "gamlare". :o

Insåg när jag letade klipp att jag blev vansinnig på ljudet av robotdammsugare också, så det kanske ändå inte är något alternativ.

Min mor har skaffat en robotdammsugare, just för att hon blir arg(!) bara av att tänka på att dammsuga. Hon är överlycklig nu, för att den är så bra enligt henne. (Den klarar trasmattor med fransar, trösklar, grus från kattlådan, sand från hundarna i hallen, kattpäls....) Hon tycker t.o.m. att det är lite mysigt att sitta i sovrummet, läsa en bok och lyssna på hur dammsugaren åker runt och arbetar.

Själv blir jag tokig på robotdammsugaren, just för att den låter. Trots det vill jag ha en egen sedan någon gång, men då är tanken att jag sätter igång den och går ut på hundpromenad så får den klara sig själv under tiden :D

Nu när ni pratar om robotdammsugare kommer jag på att jag blir väldigt provocerad av robotgräsklippare! De liksom glider omkring i trädgården som nån form av djur och är allmänt störiga. Vid första anblicken ser de söta ut men sen är det något med sättet de långsamt tar sig runt som bara gör mig förbannad.

Hm, vad har du för en? Den klarar hundhår och oceaner av grus och torkad lera? Mattor?

Och viktigast - är den stor nog för en medelstor labbe att åka på?

Minns faktiskt inte vad det är för märke men det är någon av de där billigaste som finns på elektronikkedjorna/billighetsvaruhusen, köpt nedsatt så den gick på några hundralappar.

Jag tippar den klarar hundhår och grus, eftersom det är vad jag tömmer ur den. :D
Den klarar mattor, om du menar att klättra upp på dem? Min tjockaste är en ullmatta på ca 1cm tippar jag, det tar några sekunder men upp kommer den. Nu har jag ingen labbe att prova med, men jag vågar gissa att den inte funkar som transportmedel... Den är inte så värst stark - klarar inte ens en corso, liksom. :cautious:

Men väsnas gör den. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka