Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har alltid trott att det är någon slags medicin och har läst niphedril (niffedril) :o:D

Haha, jag kom att tänka på Herbert Munkhammar och Michen Didas låt "Alla In". Refrängen går:

När vi går in då går vi alla in nu ska vi alla in
När vi går loss då går vi alla loss kan inte stanna oss
Som niffedril så mycket energi att det tar eld i skyn
Finns inget stopp langa fram massa shots som en Kalashnikov

Obs jag har ändrat ett ord :angel:. Själv har jag pga inbitet Tolkienfan alltid tolkat niphredils namn rätt.

Kan rapportera att allt i Shanghai tycks stänga kl 22, så även tunnelbanan. På nivån att man stänger en gigantisk Arena när man har en jättestor Dota 2 turnering i den, för att tvinga folk att åka hem i tid. Man stänger dessutom 21.00, för att städarna ska hinna städa innan.

Det gör mig orimligt arg faktist, eller ja. Hela grejen med att ha internationella event där gör mig förbannad, för allt är kaoz där.

Haha! Det är så mycket kineser i min branch att det är rimligt att anta att reviewern är kines. Om nu Shanghai dör kl 22 så förstår jag ännu mindre varför denne fiktivt kinesiska reviewer inte förstår varför det ibland är vettigt att ersätta det fiktiva smöret i den fiktiva sockerkakan, som man faktiskt kan få ett starkt behov att baka efter kl 22.

Haha! Det är så mycket kineser i min branch att det är rimligt att anta att reviewern är kines. Om nu Shanghai dör kl 22 så förstår jag ännu mindre varför denne fiktivt kinesiska reviewer inte förstår varför det ibland är vettigt att ersätta det fiktiva smöret i den fiktiva sockerkakan, som man faktiskt kan få ett starkt behov att baka efter kl 22.

Ja, då borde han verkligen förstå problemet!!

Grym tråd!

Får att återgå till ett ämne som diskuterats, bilar och trafik, så stör jag mig oändligt på de nya bilarna som inte längre har blinkande blinkers framåt, utan att ena dimljuset tänds som riktningsvisare. Värdelöst! Ser sjuk otydligt ut, och ser dessutom ut som bilarna har ett trasigt dimljus ;0(och kör med fel lysen igång) :down::mad:

Jag är arg på min PVR-box. Den har börjat med ofoget att inte spela in på två kanaler samtidigt. Det har idag gjort att skidskytte-VM inte spelades in. Vi pratar alltså en katastrof utan dess like :eek: :cry:

Folk som går långsamt (läs: långsammare än mig) och gärna mitt på trottoaren/vinglandes fram och tillbaka så att man inte kan gå om. :rage::rage:

Det spelar ingen större roll om jag har bråttom eller inte, jag får spader och måste behärska mig för att inte smacka åt dem. :o

Trotoarvinglarna är fruktansvärda, så även dörrstopparna!
Oftast mammor med barn i barnvagnar som om barnet spottar ut nappen, får mössan i ögonen eller slänger ifrån sig en vante bara måååååste stanna precis i en dörröppning och blockera hela trafikflödet in/ut i affären. Jag har viss förståelse för att barnet tar upp hela ens världsbild men kunde det inte ske en meter längre fram och lite åt sidan?
Den modernare varianten av dörrstoppar är de som bara mååååste svara på sms eller kolla mobilen precis i dörröppningen. Har ännu mindre förståelse för dom. :rage:

Jag hatar när min sambo slänger kläder på golvet. Men det får jag ju självklart göra utan att han ska bli sur!

:rofl:
Här är bussen.
image_zps5ztixmal.jpeg
[/URL][/IMG]
Det är tyvärr inte lika tydligt framifrån men den är liksom ovanligt hög också, som att det är en vanlig buss de tryckt ihop! Den ser så jävla löjlig ut att jag ångrar att jag tagit fram bilden på den. Är så arg så jag inte kan sova.

Äsch, bilden funkade inte
Men vilket jävla antiklimax! :D :rofl:

Jag stör mig, högst rimligt, på att smileys ofta fastnar när jag ska skriva nya inlägg. Den rullande gröna figuren högst upp är en kvarleva från att jag råkade trycka på "svara" istället för "gilla" på @cassiopejas fantastiska inlägg.

Shit nu kom jag på en annan grej jag stör mig orimligt mycket på, och det är när man drömmer något som är så uppenbart orimligt (just uppenbara grejer som för vissa personer tycks vara ouppenbara verkar vara ett återkommande tema i mina störningsmoment?) och ÄNDÅ så ligger känslorna man hade i drömmen kvar när man vaknar. (I det här fallet är det alltså mina egna känslor som inte inser det uppenbara.)

Till exempel i natt drömde jag att jag och min sambo bodde i ett kollektiv i New York (so far so good). Dock inte i samma rum och vi var inte tillsammans. När jag skulle berätta för honom att jag var kär i honom så svarar han att "tyvärr, jag har precis förlovat mig med Nellie Berntsson" (alltså den 15-åriga hästbloggaren, vars blogg jag betvivlar att han någonsin läst men som jag av oklar anledning läste igår kväll innan jag somnade). Så nu vaknade jag upp i morse och var skitsur över att min sambo är förlovad med någon som är lika gammal som hans lillasyster? Och även ledsen såklart att min kärlek inte är besvarad :(. (Min sambo är för tillfället på jobbresa i Silicon Valley med 9 timmars tidsskillnad, så jag har ännu inte kunnat få det bekräftat/dementerat huruvida han och Nellie är förlovade. Det kanske var en sanndröm after all????)

Update: min sambo ringde nyss. Han satt i en hyrbil i San Fransisco och undrade om jag visste om det är svårt att starta i uppförsbacke med en automat. Han sa inget om någon förlovning, meeen folk har ju levt dubbelliv förr så jag utesluter inget.

Grym tråd!

Får att återgå till ett ämne som diskuterats, bilar och trafik, så stör jag mig oändligt på de nya bilarna som inte längre har blinkande blinkers framåt, utan att ena dimljuset tänds som riktningsvisare. Värdelöst! Ser sjuk otydligt ut, och ser dessutom ut som bilarna har ett trasigt dimljus ;0(och kör med fel lysen igång) :down::mad:
Är det därför det har tänts en lampa med fast sken ibland när folk kör? Har inte förstått vad det varit förrän nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka