Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som skickar spelinviter på Facebook borde tvingas bära blöja dygnet runt och aldrig få använda toalett. Jag vill inte spela pandaspel, candy crush eller vattna dina jävla grönsaker.

Sen stör det mig supermycket på att böjningen "har växt" är vedertaget och korrekt. Jag vill att man enbart ska få använda formen "har vuxit". Jag morrar varje gång jag ser det i text.

Det ÄR en drake.
Feminism+sounds+fun_377477_5074901.png

@niphredil du fåååår inte byta nick ju. Jag jublar varje gång jag ser det. Det är bland de vackraste nick jag sett.

Och nej jag visste inte att det var från sagan om ringen. Men såå vackert. Det står för kunskap, insikt och vilja att lära och förstå för mig.

Jag blir på riktigt glad när jag ser attdu skrivit i en tråd. Då vet jag att jag kommer läsa insiktsfulla och vänliga inlägg oavsett ämne. Hur klarar du av att hålla dig så lugn? Är sjukt imponerad av det.
Men bumpo vad otroligt rar du är :love:. Du har verkligen gjort min dag nu. Tack :love:.

Alltså jag stör mig på SÅ mycket saker. Kommer inte på allt nu, men tur är väl det.
Men det här med Facebook( och instagram)
Är ju så mycket dumma folk.. Jag har en bekant, 26 år gammal, som lägger upp statusuppdateringar som man gjorde när man var typ 14 (då på typ Lunarstorm eller MSN), typ en svart bild och texten "vill bara ligga och gråta" "glömmer dig aldrig..." "du krossade mig" eller något citat ut en lame låt. Vafan, det är sociala medier, inte nån terapistund. Naturligtvis berättar personen aldrig vad det är som är så hemskt.

Jag kan störa mig mycket på fula bilar... Alltså jag är verkligen inte bilintresserad för fem öre, men jag kan typ dömma en person efter vad personen har för bil.

Sen alla kommentarer till typ stora bloggare/instagrammare... "vart kommer byxorna ifrån?" "jag skulle verkligen vilja ha ditt råd..." alltså på riktigt, det är typ flera hundra kommentarer, varfööör tror folk att personen kan svara på just deras frågor?
Jag har 30 åringar på min facebook som uppdaterar så ..... de är ju inte kloka :)
På tal om det jag stör mig på folk äldre än 15 som fortfarande skriver e istället för är !!! eller d istället för de /det.

Jag stör mig på att jag fastnade i den här tråden så jag glömde bort mina varma mackor i ugnen. Naturligtvis har jag inga fler hemma, och naturligtvis är jag för sjuk (förkyld naturligtvis så kände i doften av mina förkolnade mackor...) och lite lätt bakis för att orka gå till affären. Nu kommer jag få gå hungrig tills laxjäveln tinat så jag kan stoppa in den i ugnen. Och jag ska INTE läsa denna tråd då...

Personer som promenadcyklar i värsta morgonrusningen :rage:. När man ska ta sig till jobbet så tar man i och susar målmedvetet på, det är ingen njutningsåkning a la strosa och kolla på utsikten!

Folk som skickar spelinviter på Facebook borde tvingas bära blöja dygnet runt och aldrig få använda toalett. Jag vill inte spela pandaspel, candy crush eller vattna dina jävla grönsaker.

Sen stör det mig supermycket på att böjningen "har växt" är vedertaget och korrekt. Jag vill att man enbart ska få använda formen "har vuxit". Jag morrar varje gång jag ser det i text.
Växt är ett substantiv. Dessutom heter det har en växt, eller bestämd form har växten.
Har vuxit är supinum av växa.
Sådeså

Kan folk inte svenska språket längre. :rage: Ska man behöva stå ut det det? :rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka