Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slutligen (lite kopplad till punkt två här ovan): de där människorna som ska tala om vad de tycker på VARENDA föreläsning. Jag talar inte om att ställa frågor, utan människor som vid varje föreläsningstillfälle ska tala om "Ja men förhåller det sig inte SÅ HÄR". Eller rätta föreläsaren, när det är uppenbart att föreläsaren vet vad hen pratar om, vilket den självutnämnda experten uppenbart inte vet.

Alltså åh. Det värsta jag har varit med om på den punkten var när jag pga att jag hade läst dubbelt en termin kunde läsa "vad jag ville" (utan att behöva inkludera kurserna i mitt examensbevis; där vill man ju helst ha kurser som låter svåra och seriösa) en termin under mitt Masterprogram. Jag valde då att läsa en delkurs i Praktisk Filosofi A som hette "Kritiskt tänkande". VARJE föreläsning var det en sån där typisk "jag är en djup och intellektuell snubbe som läser Filosofi A och har tänkt tankar som INGEN annan gjort före mig" som ställde totalt irrelevanta frågor till föreläsaren i den stil du beskriver. Föreläsarens standardsvar var "Nej, så är det inte [punkt]", men killen gav sig inte utan fortsatte räcka upp handen och komma med "insikter" föreläsning efter föreläsning. Jag ville ömsom skrika rakt ut, och ömsom bryta ut i hysteriska skrattattacker.

Nu kom jag på vad som stör mig gråhårig: när böckerna i bokhyllan inte matchar, tex om jag har en serie böcker i blandat format eller om förlagen byter design mitt i allt :arghh:

Det stör mig också. Jag har hela serien skilda världar på dvd. Alla fodralen är märkta så att de ska bilda titeln. Min bror köpte ena delen, och fick inte med det yttre fodralet. Den filmen, givetvis en i mitten också, sticker ut som ett stoppljus i bokhyllan. Jättestörigt!

giphy.gif

A little shit stirrer, are we? :D

Jag stör mig på folk som använder löshår. Det syyyyyyns att det är löshår, fatta det liksom. Det spelar ingen roll hur duktigt tejpat-flätat-svetsat-limmat-knypplat-nitat-whatever det är - det syyyyns att det är löshår. Dessutom så går bärarna och draaaar i håret i tid och otid så om ett otränat öga inte ser att det är löshår så ses det om inte annat på detta ständiga smekande av håret ute på axlarna.

Läser du också niphedril istället för @niphredil?

Ääääh min telefon körde autocorrect så att det blev skitsvårt att skriva fel :laugh:
Jag brukar försöka få in ett n till. NiphreNdil. Detta uttalar jag sedan Niff-Ren-Dill. På göteborgska.

(Borde gå in i någon skämstråd och erkänna att jag ibland försöker säga bukefalisters nick högt, bara för att vara säker på att min tanke om hur nicket ska uttalas är fysiskt möjligt.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka