Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
@niphredil

061009_mole_rat_02.jpg
Inga selfies sa vi ju :rage:

Jag stör mig orimligt mycket på "Sveriges nöjdaste kunder":rage: Mest nöjda! Är det bara jag i detta landet som fått lära mig att vissa ord ska inte böjas? Dvs inte fantastiskaste utan mest fantastiska och jadajada:arghh:

Och så stör jag mig på att jag börjat använda arabiskt slang:D det är jättefint, men jag framstår som en tönt hos de arabisktalande tonåringarna, wallah!
SAOL :angel:

5HMYu2S.jpg

Jag stör mig orimligt mycket på "Sveriges nöjdaste kunder":rage: Mest nöjda! Är det bara jag i detta landet som fått lära mig att vissa ord ska inte böjas? Dvs inte fantastiskaste utan mest fantastiska och jadajada:arghh:

Och så stör jag mig på att jag börjat använda arabiskt slang:D det är jättefint, men jag framstår som en tönt hos de arabisktalande tonåringarna, wallah!

sorry, men "nöjdast" är grammatiskt korrekt.
Det är när det är fler än två stavelser, som man inte ska komparera med -are och -ast.

När någon använt Bregott eller liknade och inte använt upp allt smör på kniven utan smetat av det på kanten av asken så det sitter en klump där blandat med brödsmulor. :yuck:

Ännu värre är det om kniven sätts ner i smöret (ungefär som om smöret skulle vara en knivhållare) så att den äckliga klumpen trycks ner i smöret.

För att spinna vidare på fb:
- Jag stör mig fruktansvärt mycket på par som ska ha ett gemensamt Facebook konto!
Tex: Berit och Gösta Andersson
Asså varför?! :rage:

:D:p

Det brukar i regel bero på att en av dem lever ett riktigt dubbelliv med mycket otrohet och liknande och desperat måste göra något för att normalisera det hela. Jämför med inlägg på FB i stil med; jag och min underbara man dricker rosé framför brasan och han kliar mig på ryggen, puss jag älskar dig så otroligt mycket. Där är det oftast något skumt på gång också, typ skilsmässa.

Ett av mitt livs bättre stunder utspelade sig kring denna kundpinne... Jag hade lagt upp alla mina varor på bandet och hade ingen bakom mig i kön, så jag la inte upp någon pinne. Då kommer det en tjej rusande och ska lägga upp sina varor bakom mig. Jag ser i ögonvrån att hon blänger jättesurt omväxlande på bandet och på mig, och misstänker att hon vill att jag ska lägga ut den där jäkla pinnen, men jag låtsas inte se henne - nyfiken på hur hon tänker lösa situationen. Då lägger hon sina varor demonstrativt på bandet, puttar upp dom så att dom ligger ihop med mina varor och ler slugt. Jag konstaterar i ögonvrån att det hon har lagt upp är ett paket ägg, några liter mjölk, lite smör och något mer och tänker att "ja ja det går väl alltid åt". Så kassörskan blippar igenom alla varor, tjejen bakom mig står med illa dold förtjusning och väntar på att jag ska protestera, men jag betalar lugnt och går och börjar packa ner. Kassörskan vänder sig mot nästa tjej och frågar vad hon ska ha, tjejens leende börjar stelna och hon säger "det där var mina varor!" och pekar mot det jag har börjat packa ner. "Näää, det kan det väl inte vara, jag har ju betalat för dom så dom måste vara mina" säger jag och spelar oförstående... :devil:
Så där står tjejen utan varor, skitförbannad, men inser att hon inte har något att komma med längre. Hon blir tvungen att vända på klacken och gå tillbaks in i affären för att hämta nya varor.

Man kanske ska tänka till några gånger vem det är som egentligen blir lidande, innan man försöker jävlas!... :angel:

Som jag skrattade när jag kom ut!!! :rofl:
Hahahahaha! Herregud! Det där var det roligaste jag läst någonsin tror jag! :rofl:

Kom på fler saker. När man rider och remmarna på tränset (sidostycken och på nosgrimman) glider ner så de fladdrar lösa. Kan mycket väl hända om hästen stannar och kliar huvudet mot benet, jag blir så störd att jag nästan får hoppa av och rätta till det.

Eller när den jag rider med inte har borstat ut svansen på sin häst utan det hänger spån/halm/hö/grenar och dinglar. Lika störigt på min egen, men där borstar jag bort det.

För att inte tala om när en längre person (läs: alla, jag är jättekort) har lånat min bil, ändrat sätet och backspeglarna. Utan att ställa tillbaka det igen.

Stör mig på att någon varit hungrig och ätit upp halva påsen köttbullar i natt. De var dagens lunch, nu har jag 9 köttbullar till två personer.

sorry, men "nöjdast" är grammatiskt korrekt.
Det är när det är fler än två stavelser, som man inte ska komparera med -are och -ast.

Nä, det låter fortfarande fel:rage:

Jag håller med dig, lady_vip, det låter inte rätt.

Det måste ju finnas fler regler (eller åtminstone ett gäng undantag) än två stavelser, annars skulle ju gamlast också vara okej? Men inte underbarast?

Vattenkranen i handfatet i badrummet :cool: Inte när jag använder den, då går det hur bra som helst, men om jag är i badrummet samtidigt som någon använder vattenkranen så växer ljudet av det rinnande vattnet till jetmotornivå....

Jag blir ett eldsprutande monster (inuti) när folk:

INTE FATTAR HUR MAN SAMARBETAR MED ANDRA SAMHÄLLSMEDBORGARE FÖR ATT FÅ LITE JÄVLA FLYT I VARDAGEN :rage::rage::rage:

Jag blir så arg att jag får sockerdricka i armar och ben, när de stående busspassagerarna står och trycker från chaufför och fram till mittendörrarna så att ingen kan komma förbi, ÄVEN FAST DET ÄR LEDIGA SITTPLATSER LÄNGRE BAK!

Det kokar i mig när folk inte har hjärnkapacitet nog till att försöka få till en bra blixtlåsprincip när två filer på vägen möts och blir till en. HUR SVÅRT KAN DET VARA ATT FATTA ATT DET TAR LÄNGRE TID OM ALLA KRYPKÖR OCH BLINKAR FRENETISKT FÖR ATT TRÄNGA SIG IN 300 METER INNAN SLUTET ISTÄLLET FÖR ATT FYLLA FILEN OCH KÖRA "VARANNAN-BIL-SLÄPPS-IN" I SLUTET?!

Det rycker i mitt ögonlock när folk strosar på gåggatan en lördag eftermiddag; HELA JÄVLA FAMILJEN I BREDD! Dessutom är de omöjliga att göra en vettig omkörning på, eftersom de är så sjukt oberäkneliga när de utan förvarning kastar sig till höger och vänster för att de plötsligt ser något spännande i ett skyltfönster.

Till sist ett bonus-utbrott...

1. danskar som skämtar om att jag är svensk / hur svenskar är. Jag har bott i Danmark i nästan 10 år och har hört samtliga "hö hö"-kommentarer minst en miljard gånger innan :arghh:

2. svenskar som känner att de bara måste svensk-splaina min sambo om hur Danmark och danskar är HELA TIDEN. Alla svenskar vet ju mycket mer om hur Danmark är, än en danskfödd som levt hela livet i landet :meh:

Det här är kanske lite väl internt men just nu STÖR JAG MIG SOM FAN på att en reviewer av en vetenskaplig artikel jag varit med och skrivit (fotnot: reviewers ska agera experter och om jag som författare inte bemöter deras kommentarer blir min artikel inte publicerad) kritiserar en grej jag skrivit som hen UPPENBART inte förstår. För att inte gå in på allt för tekniska detaljer översätter jag problemet till att handla om sockerkaka. Jag har skrivit ungefär:

"I tidigare forskning har sockerkakan bakats med 100 gram smör. Men, OM man bara har 50 gram smör kvar i kylskåpet så KAN man ersätta resterande 50 gram med margarin. Det blir inte exakt samma smak på sockerkakan, men fördelen med att använda margarin istället är att sockerkakan blir klar mycket snabbare än om man måste springa iväg till affären och köpa mer smör."

Reviewerns kommentar:
"Om man nu kan baka sockerkakan med smör, varför skriver du då att man ska använda margarin? VAVAVA???"

MEN DET HAR JAG JU SKRIVIT KLART OCH TYDLIGT I ARTIKELN, du får väl sätta på dig läsglasögonen innan du kommer med kritik, jäkla GUBB-/GUMSTRUTT!!! Och till skillnad från när folk är urbota korkade i vanliga fall så måste jag alltså bemöta denna kommentar sakligt för att få bli publicerad, när det jag egentligen vill är att översätta det här inlägget till engelska och använda som svar. AAAAH, det stör mig orimligt mycket att man inom akademien måste vara så... akademisk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka