Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig orimligt mycket på:

Vuxna människor som fyller hela sms med emojis. Skriv bara kortfattat vad du vill. Jag vill inte ha en förbannad rebus.

Foton som ska visa vinter/höstmys när någon kvinna i valfri ålder sitter hukad med båda händerna runt en tekopp. Sätt på dig ett par vantar!

Vuxna människor som high fivar eller gör hjärttecken med händerna.

Folk som skriver krya i stället för krya på dig. Det låter så vansinnigt töntigt.

@niphredil

061009_mole_rat_02.jpg

Jag stör mig asmycket på en viss buss i Göteborg som går typ i Örgryte och ser ut som en vanlig buss men är liksom kortare. Jag blir så PROVOCERAD när jag ser den! Ryser bara jag skriver det här för att jag blir så irriterad på att den ens får finnas när den är så ful och KORT.

Här är bussen.
image_zps5ztixmal.jpeg
[/URL][/IMG]
Det är tyvärr inte lika tydligt framifrån men den är liksom ovanligt hög också, som att det är en vanlig buss de tryckt ihop! Den ser så jävla löjlig ut att jag ångrar att jag tagit fram bilden på den. Är så arg så jag inte kan sova.

Äsch, bilden funkade inte

Jag stör mig orimligt mycket på "Sveriges nöjdaste kunder":rage: Mest nöjda! Är det bara jag i detta landet som fått lära mig att vissa ord ska inte böjas? Dvs inte fantastiskaste utan mest fantastiska och jadajada:arghh:

Och så stör jag mig på att jag börjat använda arabiskt slang:D det är jättefint, men jag framstår som en tönt hos de arabisktalande tonåringarna, wallah!

Fast jag kan faktiskt hålla med om att det här med värdering är ett stort problem i Antikrundan. De nämner aldrig om det är ett försäkringsvärde de pratar om eller kanske ett utropspris. Det är så mycket som kan påverka värdet vid tillexempel en auktion, "rätt" köpare kanske hamnade i trafik-kö, en konstnär med rötter i Värmland säljs oftare för högre pris just där osv. Så ja, lite på skam kan de få!

---
Sen måste jag börja läsa rätt så att jag inte tror att ni pratar om antikvarier i era receptioner utan akvarier... *arbetsskadad*
Jag stör mig på att "värdering" är så centralt i den svenska varianten av Antikrundan...

Det finns ju kulturhistoria eller annat intressant att prata om runt föremål också, som gör föremål som inte är så högt värderade på marknaden intressanta...

JA! Den som uppfann de där jävla vagnarna för barn borde ställas upp mot en vägg och skjutas! :rage:

Ska ungen nu få ha den där vagnen HÅLL DÅ ORDNING PÅ ERA JÄKLA AVKOMMOR! Jag vill ha kvar mina hälsenor och bensköra tanten vill inte bli vält (seriöst, jag har sett det vara på väg att hända och högg tag i det där handtaget på vagnen. Tanten såg livrädd ut).
Men creds till den som kom på att man kan sätta en lång pinne med flagga OCH handtag så den ansvariga vuxna kan stå raklång och passa på vagnen :up:

Jag ligger i sängen och blir helt full i skratt över vad folk orkar jaga upp sig för. Det enda jag kan komma på som retar mig något fruktansvärt är gubbighet/kärringhet (?). Blir då och då utsatt för en sådan som piper och gnäller om allt och jag vill bara lära mig att bli lite rapp i käften så man kan be människan hålla snattran på ett sätt så man slipper höra halv sju närmsta seklet eller så :mad:

Att folk alltid ska påpeka att min blandis är fet, det har till och med hänt att främlingar stannar mig när jag är ute bara för att tala om det för mig. Hon är inte fet, hon är ett fluffigt pälsmonster sedan hon kastrerades! :rage: Det värsta är de jävlarna som vägrar tro på mig när jag säger att det bara är päls och att hon under den är riktigt slimmad... Helvete vad arg jag blir bara av att tänka på det! :devil:

Jag glömde ju nämna det mest irriterade någon kan skriva: "imon"
Jag vet inte ens vad det betyder, men jag blir arg och ifrågasätter (i mitt eget huvud) hur personen som skriver detta hemska icke-ord kan vara betrodd med ett tangentbord.

Eller när totalt urblåsta korkade människor tillåts vara med på tv. :devil::banghead:

Och en till kategori: personer som äter äcklig mat!! Varför gör ni det?! :arghh: Jag menar, fiskbullar, ketchup och sill och andra vidriga saker, varför varför vaaaarföööör äter ni det??O_o nej det är inte möjligt att ni tycker det är gott :angel:

Senast ändrad:
Stör mig oxå på att det är väldigt få (om ens någon?) i Wallander som pratar skånska :cautious:
Och att det alltid, i sci-fi/fantasy/whatever ska pratas brittisk engelska. Kan inte någon, snälla, göra en fantasyfilm där de har världens southern-texas dialekt?:devil: Sen stör jag mig på: 1: att ingen i min familj kan lära sig hur man diskar stekpannan så den inte rostar. 2: hur man sätter ner besticken i diskmaskinen på rätt sätt. 3: mig själv för att bestickens (o)ordning är något som stör mig :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka