Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsätter störa mig.

Jag STÖR mig på folk som berättar saker på fel ställen på Facebook! Är med i en grupp om ett visst handarbete och en dag var där en hel roman om en människas totalt irrelevanta mående och uppväxt avslutat med en bild på det denne skapat som inte hade ett skit att göra med texten. Gå och tyck synd om er nån annanstans?! Och folk som berättar på kommunens sida att de nu ska bli farfar/farmor? Och så är det dessutom uppenbart skrivet i form av en tidningsannons. Då får jag lust att fråga om dom inte ska skicka in det till länstidigningens familjesida också? "Bernt och Stina nånting framkom med nyheten att de kommer att bli morfar och mormor senare i år".

Feminism+sounds+fun_377477_5074901.png

Bara på grund av vissa inlägg i den här tråden la jag upp den här på facebook med texten "Man lär sig något nytt varje dag".

Man. MAN!

Folk som skriver ida istället för idag. Jag blir på riktigt jätteirriterad. "Vad ska man hitta på ida?". Ja, inte fan vet jag (som heter Ida) det?!

Nästa orimliga störningsgrej är när någon på fb skrivit allmänt eller i en specifik grupp där denne undrar om någon vill t.ex. följa med på bio, och person efter person svarar "nej jag kan inte, för jag ska *infoga valfri aktivitet*", eller ännu värre: "jag kan inte ida". Då känner jag för att, med stora bokstäver, fråga dom varför dom känner behovet att skriva att dom INTE kan när personen söker ett sällskap SOM kan och inte frågat specifika personer. Det är en sak om man vill uttrycka att man jättegärna vill se den filmen, men en annan dag - men dom här personerna svarar enbart för att säga att dom inte kan för att dom ska göra något annat. Jag antar att dom är som Gunilla och.. var det Gunnar? eller Göran? som @niphredil så fint beskrev i början, och tror att alla är intresserade av just deras fritid och åsikt.

För att inte tala om sånna som pratar om något dom inte har en aning om eller aldrig varit med om (nu senast var det hur det går till inne hos en psykolog), och kommer med en hel massa åsikter/"kunskap" som backas upp med "jag vet minsann hur det är, för det sa min fasters dotters pojkväns halvbrors kusins mamma" och bara vägrar ge sig trots att folk kommer med förstahandsuppgifter från sina egna liv eller andra trovärdiga källor.
Ibland känner jag bara för att få ett Kishtiutbrott.

Kom på en sak som stört mig ett tag och som jag inte förstår. Folk som lämnar skeden i Oboyburken för att det på något sätt ska vara smidigt. Det är FAN INTE SMIDIGT ATT BLI OBOY:IG OM HÄNDERNA NÄR MAN TAR UPP DENNA STACKARS SKED. Hursvårtäreeeee?!

Växt är ett substantiv. Dessutom heter det har en växt, eller bestämd form har växten.
Har vuxit är supinum av växa.
Sådeså

Kan folk inte svenska språket längre. :rage: Ska man behöva stå ut det det? :rage:
Tydligen måste man det. Jag ryser när jag läser "jag har växt upp i". Det heter "vuxit upp i" för tusan

- Par som deklarerar att "vi är gravida" istället för "vi ska ha barn"... För att inte tala om när de fortlöpande pratar om sina gemensamma gravidsymptom..

- Det är många som nämner selfies så då vill jag ta upp det absolut mest störande med dem: Hur i hela hela fridens namn kan så många tro att de ser bättre ut ifall de trutar med munnen så att det ser ut som om de har anknäbb??? :nailbiting: Och det här undrar jag verkligen på riktigt. Det ser ju såväl fult som imbecillt ut!

Jag stör mig på att jag gör ett ljud när jag svänger med bilen, det är som en bladning av ett morrande och ett stön. Fruktansvärt irriterande och jag tänker hela tiden att nu ska jag minsann inte göra det där jävla ljudet, sen går det en halv sekund och så producerar min svikarkropp det där ljudet ändå! :banghead:

Jag stör mig just nu, sedan länge och kommer troligtvis att göra det så länge det existerar
- folk som gnäller om typ spelinbjudningar men som ständigt bajsar ner facebook med ständiga blajtester om "vilka av dina vänner är din maffiafamiilj" och "var kommer du tillbringa din pension" och "var borde du flytta?"

I tell you - en vacker dag vaknar ni med ett hästhuvud i sängen, och pension kan komma snarare än ni tror så packa flyttlådorna redan nu - just sayin'! :rage::rage::rage: JAG STÖR MIG! HELA TIDEN!

Jag stör mig ganska ordentligt på nyblivna föräldrar på Facebook.
Ja, jag förstår att man är stolt över sin lilla skapelse men allvarligt, man behöver inte göra nya statusuppdateringar en gång i timmen med alla första gången grejer."Nu har mysan/pysen sovit för fösta gången, ätit första gången, träffat morfar första gången, träffat moster, träffat pelleskusinsföräldrarshund för första gången. osv osv osv i all oändlighet !

Fast man ÄR ganska rubbad som nybliven förälder, så där brukar jag lämna en del utrymme.
Jag minns ju hur jag var helt övertygad på bb att de andra mammorna i samma rum var avundsjuka över att det var jag som hade fått den finaste bebisen.

Fast man ÄR ganska rubbad som nybliven förälder, så där brukar jag lämna en del utrymme.
Jag minns ju hur jag var helt övertygad på bb att de andra mammorna i samma rum var avundsjuka över att det var jag som hade fått den finaste bebisen.

Men ja! Så tänker jag fortfarande och nu är BARNET 1,5 år. Tycker så himla synd om alla andra föräldrar som inte fick just mitt barn.

Det kan ju tänkas att reviewern bor i typ centrala Shanghai och har en dygnetruntöppen 7/11 som granne [eller vad de nu har för around the corner kedjor i Shanghai]

Kan rapportera att allt i Shanghai tycks stänga kl 22, så även tunnelbanan. På nivån att man stänger en gigantisk Arena när man har en jättestor Dota 2 turnering i den, för att tvinga folk att åka hem i tid. Man stänger dessutom 21.00, för att städarna ska hinna städa innan.

Det gör mig orimligt arg faktist, eller ja. Hela grejen med att ha internationella event där gör mig förbannad, för allt är kaoz där.

Men ja! Så tänker jag fortfarande och nu är BARNET 1,5 år. Tycker så himla synd om alla andra föräldrar som inte fick just mitt barn.

Mina är fortfarande bäst. De fyller 23 och 21 i år.
Kanske mer ett ämne för tråden om vad jag är stolt över. Fast det är ju inte särskilt orimligt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka