Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror vi i denna tråden kan vara rätt så ense om att vi ska ge fan i att handla i matvaruaffärer om vi inte gör det med självscanning :rofl::rofl:
Det får mig att tänka på en sak som stör mig: Folk som klagar högt när de får avstämmning.
Håll tyst, gå igenom avstämmningen, utan den - ingen självscanning.
"MEN vi får ALLTID avstämmning!" - Då gör ni antagligen fel när ni självscannar?
Det är - om jag förstått rätt - slumpvisa kontroller och om allt stämmer så är det bra. Men om något är fel så blir det tätare kontroller. Alltså. Bit ihop. Eller använd den "vanliga kassan".

Jag håller med dig, lady_vip, det låter inte rätt.

Det måste ju finnas fler regler (eller åtminstone ett gäng undantag) än två stavelser, annars skulle ju gamlast också vara okej? Men inte underbarast?
Det böjs ju, fast ordet ändras: gammal - äldre - äldst. Inte gammal - mer gammal - mest gammal.

Orimligt ilsk när tillochmed lokalradion uttalar ortsnamn fel. Lyrestad ska uttalas Lyrssta. Basta!!
Och till dom som säger -Men det stavas inte så, så undrar jag bara hur dom uttalar New York.
Nä - Lyrschta ;) :D

Nevv jorrk kanske?

Jag absolut hatar när folk kallar sin dator för "datAN" snälla...och BARNA...
eller när folk inte kan uttala namn rätt. Har en kompis som envist säjer RAINSTEIN. Helvete, de heter faktiskt RAMMSTEIN.
Håller med - Dator och Data är ju olika saker.

Jag stör mig ganska ordentligt på nyblivna föräldrar på Facebook.
Ja, jag förstår att man är stolt över sin lilla skapelse men allvarligt, man behöver inte göra nya statusuppdateringar en gång i timmen med alla första gången grejer."Nu har mysan/pysen sovit för fösta gången, ätit första gången, träffat morfar första gången, träffat moster, träffat pelleskusinsföräldrarshund för första gången. osv osv osv i all oändlighet !
Färska bebisar tycker jag är helt okej. Men jag är däremot väldigt trött på bebisbilder med texten "Nu har det gått 1/5/15/18/20/25 år sedan den här lilla kom till världen VART TOG TIDEN VÄGEN? :heart:heart:heart"

Tja, det har gått 1/5/15/18/20/25 år i samma takt som vanligt, hade du fler frågor? :banghead:

Jag stör mig orimligt mycket på långa pauser i serier. Alltså paus under sommaren och vintern typ, ofta gärna med någon jäkla cliffhanger!:rage: Eller när de helt enkelt hoppar över en vecka och jag blir UTAN avsnitt den veckan. Idioti!

Ännu en sak. Jag har en typ ingift släkting som har ett namn (ni vet utforskaren som barn gillar..) som innehåller bokstaven O men ska uttalas med Å. Min (fruktansvärda, elaka, ASSTÖRIGA) kusin envisas med att uttala det med O. När jag till slut tröttnade och sa "fast hen heter faktiskt 'rätt uttal'" så svarar IDIOTHELVETET "hihi ja jag vet men JAG säger 'fel uttal'".

Alltså VAD FAN?!? Ja okej du heter Sofia men JAG tänker faktiskt säga Birgitta istället. TIHI!

Alltså, det är ju sinnessjukt olidligt jävla SKITSTÖRIGT när det blåser ute! Då snackar vi inte lite såna här vindbrisar som resulterar i tankebanor av typen "åh, vad skönt att det fläktar lite i värmen" eller "fan idag var det lite blåsigt" utan vindar av kalibern "jag bor i en hamnstad i Skåne och det blåser så jävla mycket att min postadress inte längre är Helsingborg utan frikking Örebro för att det -blåst lite- i helgen och huset jag råkar bo i -följde med-". JAG HATAR VIND! Jag stannar fan hellre inne om det blåser ute, spelar ingen roll vad det var jag hade planerat, det får vänta!

En gång skulle jag cykla till affären för att det ju onekligen går snabbare än att gå, men mitt korkade jag hade inte checkat läget ute innan jag började cykla och hamnade i någon jävla minitornado vilket resulterade i att jag inte kom en meter utan att svettas som en gris i den där motvinden. Jag tog därför cykeln och hivade den i rapsfältet och skrek ett gäng väl valda svordomar och gick hem igen.. Sa jag att jag hatar när det blåser? :rage::rage:

Jag stör mig också orimligt (enligt min sambo) mycket på bilförare/cyklister/fotgängare som inte kan en enda trafikregel eller helt enkelt inte kunde bry sig mindre. Det får mig att skrika väldigt mycket könsord väldigt högt. Sambon tycker även att jag borde försöka lära mig tona ner det lite i och med att det inom en rätt snar framtid kommer åka en miniatyrmänniska med oss i bilen de flesta av våra bilfärder framöver. :cautious:

Människor som kör med bakre vindrutetorkaren igång när det inte regnar (den är ju totalt onödig även vid regn och med tanke på hur mycket skit det brukar vara på bakrutan så repar man mest bara glaset)! :banghead::rage:
Det får mig att vilja köra om och tvinga dem att stanna, så att de kan få veta hut :rage:

ag stör mig också orimligt (enligt min sambo) mycket på bilförare/cyklister/fotgängare som inte kan en enda trafikregel eller helt enkelt inte kunde bry sig mindre. Det får mig att skrika väldigt mycket könsord väldigt högt. Sambon tycker även att jag borde försöka lära mig tona ner det lite i och med att det inom en rätt snar framtid kommer åka en miniatyrmänniska med oss i bilen de flesta av våra bilfärder framöver. :cautious:

Miniatyrmänniskor lär sig nya ord lika snabbt som de lär sig att dessa ord enbart hör till "inne i bilen". Har jag... öh... hört. :angel:

Människor som kör med bakre vindrutetorkaren igång när det inte regnar (den är ju totalt onödig även vid regn och med tanke på hur mycket skit det brukar vara på bakrutan så repar man mest bara glaset)! :banghead::rage:
Det får mig att vilja köra om och tvinga dem att stanna, så att de kan få veta hut :rage:

Har de en Peugeot så väljer de inte själva när bakre vindrutetorkaren är igång och inte... :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka