Obs jag har ändrat ett ord . Själv har jag pga inbitet Tolkienfan alltid tolkat niphredils namn rätt.
Nu måste jag ju fråga, hur uttalas det? tyckte jag va ganska tolkien-nördig men nu blev det ju pinsamt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Obs jag har ändrat ett ord . Själv har jag pga inbitet Tolkienfan alltid tolkat niphredils namn rätt.
Haha! Det kan jag leva med.DU ÄR EN ORIMLIGT IRRITERANDE MÄNNISKA!
/hon som med flit flyttar på saker (i smyg) hemma hos vänner.
PS. De har vant sig. DS.
Haha! Det kan jag leva med.
/mvh hon som rättar till sneda tavlor och osymmetriska arrangemang (i smyg) hemma hos alla.
ps. Dom har också vant sig d.s
Det får mig att tänka på en sak som stör mig: Folk som klagar högt när de får avstämmning.Jag tror vi i denna tråden kan vara rätt så ense om att vi ska ge fan i att handla i matvaruaffärer om vi inte gör det med självscanning
Det böjs ju, fast ordet ändras: gammal - äldre - äldst. Inte gammal - mer gammal - mest gammal.Jag håller med dig, lady_vip, det låter inte rätt.
Det måste ju finnas fler regler (eller åtminstone ett gäng undantag) än två stavelser, annars skulle ju gamlast också vara okej? Men inte underbarast?
Nä - LyrschtaOrimligt ilsk när tillochmed lokalradion uttalar ortsnamn fel. Lyrestad ska uttalas Lyrssta. Basta!!
Och till dom som säger -Men det stavas inte så, så undrar jag bara hur dom uttalar New York.
Håller med - Dator och Data är ju olika saker.Jag absolut hatar när folk kallar sin dator för "datAN" snälla...och BARNA...
eller när folk inte kan uttala namn rätt. Har en kompis som envist säjer RAINSTEIN. Helvete, de heter faktiskt RAMMSTEIN.
Nu måste jag ju fråga, hur uttalas det? tyckte jag va ganska tolkien-nördig men nu blev det ju pinsamt
Helt seriöst, jag kan bli GALEN på att maken ANDAS.
När jag inte kan sova, då.
Japp, Jag avskyr det!!!Är det därför det har tänts en lampa med fast sken ibland när folk kör? Har inte förstått vad det varit förrän nu.
Jag med!Japp, Jag avskyr det!!!
Färska bebisar tycker jag är helt okej. Men jag är däremot väldigt trött på bebisbilder med texten "Nu har det gått 1/5/15/18/20/25 år sedan den här lilla kom till världen VART TOG TIDEN VÄGEN? heart"Jag stör mig ganska ordentligt på nyblivna föräldrar på Facebook.
Ja, jag förstår att man är stolt över sin lilla skapelse men allvarligt, man behöver inte göra nya statusuppdateringar en gång i timmen med alla första gången grejer."Nu har mysan/pysen sovit för fösta gången, ätit första gången, träffat morfar första gången, träffat moster, träffat pelleskusinsföräldrarshund för första gången. osv osv osv i all oändlighet !
Jag stör mig oproportionerligt mycket på folk som skriver "hög" och "låg" nosgrimma istället för engelsk och remont. Till och med ridsportbutiker har börjat göra det!
Åh! Nu började jag längta efter Outlander!Jag stör mig orimligt mycket på långa pauser i serier. Alltså paus under sommaren och vintern typ, ofta gärna med någon jäkla cliffhanger! Eller när de helt enkelt hoppar över en vecka och jag blir UTAN avsnitt den veckan. Idioti!
ag stör mig också orimligt (enligt min sambo) mycket på bilförare/cyklister/fotgängare som inte kan en enda trafikregel eller helt enkelt inte kunde bry sig mindre. Det får mig att skrika väldigt mycket könsord väldigt högt. Sambon tycker även att jag borde försöka lära mig tona ner det lite i och med att det inom en rätt snar framtid kommer åka en miniatyrmänniska med oss i bilen de flesta av våra bilfärder framöver.
Människor som kör med bakre vindrutetorkaren igång när det inte regnar (den är ju totalt onödig även vid regn och med tanke på hur mycket skit det brukar vara på bakrutan så repar man mest bara glaset)!
Det får mig att vilja köra om och tvinga dem att stanna, så att de kan få veta hut