Ordförande i Ungdomssektionen

A

Alpin87

Ja, vad gör man som sådan?

De vill att jag ska bli ordförande men jag vet ju inte riktigt vad det innebär?

Så berätta ni som vet ;) :bow:

Sv: Ordförande i Ungdomssektionen

hej
Du eller annan i US ska ha en plats i "stora" styrelsen och vara med på deras möten.
Som ordförande så ska man leda och dela ut arbetsuppgifter till de andra i US. Att du är ordförande innebär inte att du ska göra allt jobbet utan snarare var spindeln i nätets mitt som håller samman sektionen.
Har du pratat med tidigare ordförande hur just din US fungerar och vad ni gör på klubben för det skiljer väldigt mycket mellan klubbarna.

•Samordnar styrelsens arbete
•Ansvarar för kallelsen till årsmöte och styrelsemöte
•Leder styrelsemötena,dvs öppnar mötet med eller utan klubba,hälsar
välkommen,går igenom dagordningen och ser till så att alla som vill får yttra sig i god ordning,ser till så att besluten sker i rätt ordning och blir så klara och tydliga att alla förstår dem etc.
•Är oftast föreningens talesman utåt
•Ser till att beslut som föreningen fattat genomförs
•Är oftast föreningens firmatecknare
•Godkänner föreningens inbetalningar och utbetalningar

Hej!
Som ordförande i US är det din uppgift att planera för när möten ska vara, att göra dagordningen inför US-möten och även att leda styrelsemötena för US. Det är också din uppgift att se till att saker händer i US så att det inte blir tråkigt. Naturligtvis ska alla andra i styrelsen också hjälpa till, men det är framförallt du som ska sätta dem i arbete.
Själv blev jag just kassör i US. Det är jättekul tycker jag :D
Lycka till :D /Saga

Liknande trådar

Samhälle Richard Jomshof kommer att delges misstanke om hets mot folkgrupp nästa vecka, för att ha delat islamkritiska karikatyrbilder, och har...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
6 559
Senast: underensten
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 165
Senast: Entourage
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 316
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 033
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar