Sv: Ord och inga visor om delad föräldraledighet:
Här!
http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=7987322&postcount=90
Var gör jag det??
Här!
http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=7987322&postcount=90
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var gör jag det??
Don't worry, Gnist.
Du och jag är lika debila båda två, tydligen.
Låt dem vinna.
De är patetiska.
Vi måste ha gjort ett hjärnbyte för jag jobbar och han är hemma,bra om du hjälper till att boka särskola jag är för dum i huvudet för det.
Ska jag be honom prata med pipröst tycker du....eller är det försent???
Ska jag be honom prata med pipröst tycker du...
Tjaa...eller också är det så att du eller andra inte har alla kunskaper om individers intentioner, omständigheter och annat som gör att det som framstår som den enda rätta handlingen för dig, Mabuse, Pallas, Silverkedjan m.fl. inte är den rätta för dem. I allmännhet är lite mer ödmjukhet inför vår nästa klädsam. Självgodhet och moraliska fördömanden känns kanske viktiga men skymmer troligtvis sikten för vårt gemensamma mål och försvårar därmed resan dit.
Vore intressant att få veta vari min patetik består? Att jag inte köper AD helt okritiskt? Eller att jag har hjärnan påkopplad även utanför jobbet? Enquiring minds would like to know!
Vore jätteintressant om du ville peka ut var jag visar prov på självgodhet och moraliska fördömanden!
Jag menade egentligen att få Inte_Ung att vara mindre kategorisk och fördömande,....
Men de har högt underhållningsvärde. Ungefär som min slaskjournalistik!
Nej, det tycker jag är bra. Det kan man åtminstone lära sig något av.
Det patetiska ligger i billiga personangrepp (dock ej nödvändigtvis från dig). Läs prinsessfeminists senaste inlägg, så förstår du varför jag struntar i den här tråden. Men de har högt underhållningsvärde. Ungefär som min slaskjournalistik!
Har följt trådens senare del med stort intresse. Måste bara säga att jag förvånas över att så i övrigt intellektuella debattörer nedlåter sig till att flytta fokus från sak till person, bara för att deras egen feministiska fanatism inte står oemotsagd eller sväljs med hull och hår...? Av någon lustig anledning tycks somliga vara säkra på att precis i VÅR tid, just här och nu, har den vises sten blivit funnen i form av tvångsmässigt likadelad föräldraförsäkring... O, saliga äro kommande generationer! ;-)
mvh/Halvhalt
Jag menade egentligen att få Inte_Ung att vara mindre kategorisk och fördömande, och du åkte med bland dem som tycker att valet är enkelt för dig, när det gäller bostad och barn (av ditt svar till mig att döma). Jag ville nyansera den bilden genom att återigen driva min tes om att det uppenbarligen inte är fullt så enkelt för många vilket kan utgöra ett hinder för mammor och pappor att dela på föräldraledigheten. Kanske av orsaker som vi inte vet eller kan spekulera om ens.
Måste bara säga att jag förvånas över att så i övrigt intellektuella debattörer nedlåter sig till att flytta fokus från sak till person,
Ehh... nu tycker jag att du är orättvis. Jag har bemött dig med respekt och ifrågasatt ditt argumenterade, då jag faktiskt har högre förväntningar på en journalist.
Men i just den här diskussionen så ägnar jag mig inte åt artigheter.
Utan åt samhällsdebatt.
Jag har nämligen mycket svårt att tro att det finns ett sådant yrke.
Det är därför som jag frågar mig blå.
Åh, jag har en forskarbekant som har haft skäl att samla på sig en hel del Annica Dahlström-fakta. Så snart vi hinner, ska jag be henne om hennes bästa tips och sända dem till dig!
Min bekant mötte damen ifråga i en debatt för någon tid sedan, nämligen.
Jag har nominerat AD till utmärkelsen Årets Förvillare.