Ord och inga visor om delad föräldraledighet:

Sv: Ord och inga visor om delad föräldraledighet:

Don't worry, Gnist.
Du och jag är lika debila båda två, tydligen.
Låt dem vinna.
De är patetiska.

Vore intressant att få veta vari min patetik består? Att jag inte köper AD helt okritiskt? Eller att jag har hjärnan påkopplad även utanför jobbet? Enquiring minds would like to know!:)

Vi måste ha gjort ett hjärnbyte för jag jobbar och han är hemma,bra om du hjälper till att boka särskola jag är för dum i huvudet för det.
Ska jag be honom prata med pipröst tycker du....eller är det försent???

Skojar du? Du får väl fråga en man begriper du väl, jag kan ju inte ens stava til serskola min stackare! För övrigt är jag upptagen - måste sylta och safta lite, generna kallar!

Det kan hjälpa om ni genast går och handlar en jättetub helium, men jag kan inte lova något...:cool:

Tjaa...eller också är det så att du eller andra inte har alla kunskaper om individers intentioner, omständigheter och annat som gör att det som framstår som den enda rätta handlingen för dig, Mabuse, Pallas, Silverkedjan m.fl. inte är den rätta för dem. I allmännhet är lite mer ödmjukhet inför vår nästa klädsam. Självgodhet och moraliska fördömanden känns kanske viktiga men skymmer troligtvis sikten för vårt gemensamma mål och försvårar därmed resan dit.

Vore jätteintressant om du ville peka ut var jag visar prov på självgodhet och moraliska fördömanden!

Vore intressant att få veta vari min patetik består? Att jag inte köper AD helt okritiskt? Eller att jag har hjärnan påkopplad även utanför jobbet? Enquiring minds would like to know!:)

Nej, det tycker jag är bra. Det kan man åtminstone lära sig något av.

Det patetiska ligger i billiga personangrepp (dock ej nödvändigtvis från dig). Läs prinsessfeminists senaste inlägg, så förstår du varför jag struntar i den här tråden. Men de har högt underhållningsvärde. Ungefär som min slaskjournalistik!

Senast ändrad av en moderator:

Vore jätteintressant om du ville peka ut var jag visar prov på självgodhet och moraliska fördömanden!

Jag menade egentligen att få Inte_Ung att vara mindre kategorisk och fördömande, och du åkte med bland dem som tycker att valet är enkelt för dig, när det gäller bostad och barn (av ditt svar till mig att döma). Jag ville nyansera den bilden genom att återigen driva min tes om att det uppenbarligen inte är fullt så enkelt för många vilket kan utgöra ett hinder för mammor och pappor att dela på föräldraledigheten. Kanske av orsaker som vi inte vet eller kan spekulera om ens.

KL

Ser flera namn här som brukar vara snabba att annonsera andra medlemmar som lite småstörda (mitt sammanfattande ord på fördömanet) m.m. men nog är det väl lite sandlåda just nu :angel:

Svårt att acceptera andras åsikter och ställningstagande utan att tappa tråden?!

Intressant att se vad som händer när så många välmenande medmänniskor (med antaget starka personligheter) möts.

:D

Senast ändrad:

Har följt trådens senare del med stort intresse. Måste bara säga att jag förvånas över att så i övrigt intellektuella debattörer nedlåter sig till att flytta fokus från sak till person, bara för att deras egen feministiska fanatism inte står oemotsagd eller sväljs med hull och hår...? Av någon lustig anledning tycks somliga vara säkra på att precis i VÅR tid, just här och nu, har den vises sten blivit funnen i form av tvångsmässigt likadelad föräldraförsäkring... O, saliga äro kommande generationer! ;-)

mvh/Halvhalt

Nej, det tycker jag är bra. Det kan man åtminstone lära sig något av.

Det patetiska ligger i billiga personangrepp (dock ej nödvändigtvis från dig). Läs prinsessfeminists senaste inlägg, så förstår du varför jag struntar i den här tråden. Men de har högt underhållningsvärde. Ungefär som min slaskjournalistik!

Ehh... nu tycker jag att du är orättvis. Jag har bemött dig med respekt och ifrågasatt ditt argumenterade, då jag faktiskt har högre förväntningar på en journalist.

Mot slutet har jag förstås uttryckt en viss irritabilitet, men det är väl inte så konstigt? Jag har tagit fasta på vissa brister i din diskussionsförmåga och du svarar med billiga: "du känner inte mig" á la ricky lake show och ditt kritiska tänkande använder du bara på jobbet?

Det är helt befängt det du skriver! Jag har aldrig stött på en intellektuell person som bara är smart på jobbet!

Så, är det någon som är patetisk och dessutom far med osanning, så är det du! :mad:

Har följt trådens senare del med stort intresse. Måste bara säga att jag förvånas över att så i övrigt intellektuella debattörer nedlåter sig till att flytta fokus från sak till person, bara för att deras egen feministiska fanatism inte står oemotsagd eller sväljs med hull och hår...? Av någon lustig anledning tycks somliga vara säkra på att precis i VÅR tid, just här och nu, har den vises sten blivit funnen i form av tvångsmässigt likadelad föräldraförsäkring... O, saliga äro kommande generationer! ;-)

mvh/Halvhalt

Ja, visst är det kul? ;)

Jag menade egentligen att få Inte_Ung att vara mindre kategorisk och fördömande, och du åkte med bland dem som tycker att valet är enkelt för dig, när det gäller bostad och barn (av ditt svar till mig att döma). Jag ville nyansera den bilden genom att återigen driva min tes om att det uppenbarligen inte är fullt så enkelt för många vilket kan utgöra ett hinder för mammor och pappor att dela på föräldraledigheten. Kanske av orsaker som vi inte vet eller kan spekulera om ens.

Det är inte ett dugg enkelt för oss att dela på föräldraledigheten. Om bara jag var hemma skulle vi kunna flytta till en större lägenhet, nu får vi knöka ihop oss i en tvåa, och delvis leva på sparpengar. Vi har avsiktligt bytt till en billigare bil, avstått från att skaffa häst, etc etc, just för att pappan ska kunna vara hemma. Hur får du det till enkelt?:crazy:

Måste bara säga att jag förvånas över att så i övrigt intellektuella debattörer nedlåter sig till att flytta fokus från sak till person,

De bara sänker sig till nivån och hoppas därmed att bli förstådda.
Det är nämligen så många som just drar in sin egen person i debatten.

Jag vill!
Bäst för mig/oss.
Om någon annan får problem - tja deras sak.
De får väl slåss då.

Ehh... nu tycker jag att du är orättvis. Jag har bemött dig med respekt och ifrågasatt ditt argumenterade, då jag faktiskt har högre förväntningar på en journalist.

här EXAKT är problemet, prinsessfeminist. Det är inte att argumentera, det är att attackera! Lämna mitt jobb därhän! Och håll dig till saken! Annars lär den här tråden låsas inom kort, och det vore synd för dem som vill diskutera föräldraförsäkringar.

Men i just den här diskussionen så ägnar jag mig inte åt artigheter.
Utan åt samhällsdebatt.

Vanlig hyfs måste man fortfarande visa, fast det är en engagerande debatt. På ett jävla internetforum.

Ta Gnists inlägg som ett privat perspektiv, hur hon och hennes familj löst det. Hon svarade på en direkt fråga om hon skulle kunna försörja sig och sin familj. Vilket hon kan imorgon dag om så vore. Bra för henne. Oviktigt för debatten vad det är för yrke. Folk har rätt till integritet, och Gnist gräns går här, vilket man ska acceptera.

Lämna det spåret. Fortsätt diskussion ur ett bredare perspektiv än just Gnists familj. Jag ser ingenstans att hon tycker att alla kvinnor kan eller ska ordna det så för sig, bara att hon gjort det.

Jag har nämligen mycket svårt att tro att det finns ett sådant yrke.
Det är därför som jag frågar mig blå.

Sluta med det. Jag som utomstående uppfattar det som att du hackar på Gnist.

Åh, jag har en forskarbekant som har haft skäl att samla på sig en hel del Annica Dahlström-fakta. Så snart vi hinner, ska jag be henne om hennes bästa tips och sända dem till dig!

Min bekant mötte damen ifråga i en debatt för någon tid sedan, nämligen.

Jag har nominerat AD till utmärkelsen Årets Förvillare.

Jaaaa tack!!!

Jag lär nog inte få veta.
Bara för principen.
Att Inte_Ung minsann inte skall få veta någonting alls.

Och väljer då att anse att det inte finns ett sådant yrke.
För det gör det inte.
Det är bara en illussion.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka