Jag tycker det är MYCKET bättre. Men så mkt behöver man inte försaka om man har en maximal fp eller andra inkomster som når 15000:-/mån efter skatt.
Vi är enligt normen trångbodda och vi äter inte så dyr mat. Men det är oftast nyttigare och godare med billig mat. Vi har absolut råd att köpa färdigmat ibland också (bara att det inte finns nån god i den här byhålan
)
Vi har en uråldrig TV som inte används så mycket. Jag tror det skulle vara bättre för barnen utan den men har inte brytt mig om att ta den fajten med sambon som skulle få grav abstinens i fjärrkontroll-fingret... Vi har råd att betala licensen, det är inte så dyrt.
Vad är fritidsaktiviteter? Den äldsta går på musiklek och pappan går ofta till badhuset med dem. Vi cyklar på utflykter och barnen är med och handlar. Vi leker på nya roliga lekplatser. Vi går ofta ner till sjön i närheten där det är fantastiskt att leka oavsett årstid. Förra året bodde barnen i vattnet större delen av sommaren och önskade sig inget högre
Vi åker inte bil till vardags så vi har råd att göra det ibland. Det är inte precis låst något större kapital i den gamla 245:an men den är driftsäker och en likadan räddade livet på 2-åringen förra året när en långtradare körde rakt in i oss.
Man kan faktiskt få råd med MYCKET på 15000 kr/mån.
/.../
Nu räcker liksom pengarna... Det är inte dyrt att VARA med barn
Däremot är tiden med dem oändligt mycket mer dyrbar än SAKER.