Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Avskyr ordet hen jag är ingen höna och har både bröst och livmoder.
Jag ÄR en kvinna och stolt över det.
Vad är "henfacket"?Oj, Ordet är fult och för mig meningslöst, sen att jag skulle ogilla att bli placerad i "henfacket", ptja det är helt sant, men upprörd eller provocerad? Inte riktigt så, troligtvis skulle jag bli irriterad och meddela att jag inte är nått könslöst hen.
Om andra tycker det är nice att bli placerad i fack där de inte här hemma är helt deras ensak.
Går man till en läkare och är missnöjd så är det en "läkarhen" etc etc.
.
Det är så du ser på motargument, alltså? Förbättra dina egna argument istället!Som sagt: med risk att få en hop efter mig var det ja..
Du skriver något på internet, fem personer har invändningar = du har en hop efter dig. Inte riktigt, va?Som sagt: med risk att få en hop efter mig var det ja..
Inget fel på juh! (Kände mig träffad!)Jösses vilken gammal tråd - men ämnet är nog odödligt.
Då måste jag än en gång få avreagera mig imon och juh.
Inget fel på juh! (Kände mig träffad!)
Men varför skriver du juh? Första gångerna jag såg den stavningen trodde jag man skulle uttala ordet annorlunda, typ som en trött stönande-grymtande tonåring. Ska man det?Inget fel på juh! (Kände mig träffad!)
Det har hängt med så länge så jag knappt vet hur det började och det skrivs av bara farten. Men troligen kommer det från hur det låter när man säger det. I min hjärna låter ett vanlig rättstavat ju som "juu" med långt u. Lite som om man jämför Åh och Å, Ah och A.Men varför skriver du juh? Första gångerna jag såg den stavningen trodde jag man skulle uttala ordet annorlunda, typ som en trött stönande-grymtande tonåring. Ska man det?
Det handlar nog mer om vilket intryck du vill ge. Det är allt lite fjortisvarning på juh. Ju kan nog egentligen uttalas med en glidande skala av kort eller lång vokal.Det har hängt med så länge så jag knappt vet hur det började och det skrivs av bara farten. Men troligen kommer det från hur det låter när man säger det. I min hjärna låter ett vanlig rättstavat ju som "juu" med långt u. Lite som om man jämför Åh och Å, Ah och A.
Jag kanske ska försöka mig på en avvänjning, för att sluta uppröra mina bukemedmänniskor.
Det som är lite illa är att stavningen har nog nästan hängt med sen fjortistiden.Det handlar nog mer om vilket intryck du vill ge. Det är allt lite fjortisvarning på juh. Ju kan nog egentligen uttalas med en glidande skala av kort eller lång vokal.
Jag skulle kunna tänka mig att byta nick från tanten till bukekärringenJag hoppas att alla har klart för sig att Bukekärring är en hederstitel
Det som är lite illa är att stavningen har nog nästan hängt med sen fjortistiden.
Här byts inga nick. Men det är en käck idé. Du kanske kan ha det som dubbelnick?Jag skulle kunna tänka mig att byta nick från tanten till bukekärringen