Ord ni inte står ut med?

Oj, Ordet är fult och för mig meningslöst, sen att jag skulle ogilla att bli placerad i "henfacket", ptja det är helt sant, men upprörd eller provocerad? Inte riktigt så, troligtvis skulle jag bli irriterad och meddela att jag inte är nått könslöst hen.

Om andra tycker det är nice att bli placerad i fack där de inte här hemma är helt deras ensak.
Vad är "henfacket"?

(och jag tänker ta första tillfälle i akt att tala om för någon, kanske en hen att "på ett forum jag ofta är på, så är det en som snackar om "henfack"! Vad fan menar hen med det liksom? :devil: )

Som sagt: med risk att få en hop efter mig var det ja..
Du skriver något på internet, fem personer har invändningar = du har en hop efter dig. Inte riktigt, va?

Du får gärna förklara det där med läkarhen istället. Efter som "läkaren" redan inte säger något om kön, varför skulle man behöva hitta på ännu ett ord som inte gör det?

Men varför skriver du juh? Första gångerna jag såg den stavningen trodde jag man skulle uttala ordet annorlunda, typ som en trött stönande-grymtande tonåring. Ska man det?
Det har hängt med så länge så jag knappt vet hur det började och det skrivs av bara farten. Men troligen kommer det från hur det låter när man säger det. I min hjärna låter ett vanlig rättstavat ju som "juu" med långt u. Lite som om man jämför Åh och Å, Ah och A.
Jag kanske ska försöka mig på en avvänjning, för att sluta uppröra mina bukemedmänniskor. :)

Det har hängt med så länge så jag knappt vet hur det började och det skrivs av bara farten. Men troligen kommer det från hur det låter när man säger det. I min hjärna låter ett vanlig rättstavat ju som "juu" med långt u. Lite som om man jämför Åh och Å, Ah och A.
Jag kanske ska försöka mig på en avvänjning, för att sluta uppröra mina bukemedmänniskor. :)
Det handlar nog mer om vilket intryck du vill ge. Det är allt lite fjortisvarning på juh. Ju kan nog egentligen uttalas med en glidande skala av kort eller lång vokal.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka